14 aug 2012, 00:26
lennon skrev:Nej, ulemperne er ikke blevet værre ( bortset måske fra strømforbruget) , men forskellen i billedkvaliteten er blevet mindre og er nu så små, at jeg ikke vil "betale" prisen. Desuden er vores nuværende stue meget lys - igen til plasma ulemper. Mørklægning kommer ikke på tale!sd2100 skrev:Plasmas ulemper er sgu da ikke blevet værre inden for de sidste år (buzz,retention og strømforbrug) ? Omvendt er alle seriøse testsites enige om at plasmas billedkvaltet - specielt i forbindelse med film og sport - stadig er synligt bedre end LCD, som altså ikke er kommet tættere på .Mysen skrev: Det er mig yderst besynderligt, at man kan blive så blind af sine egne synspunkter, at der slet, slet ikke kan forholdes til, at der eksisterer en opposition.Jeg kan sagtens se fordelene i en plasma. Der var jo i sin tid en grund til, at jeg som så mange andre for 4 år siden valgte plasma fremfor LCD!!!!!!!!! Fordelene ved plasma overvejer for mig (og en stor del af den brede befolkning) ikke længere ulemperne. Og plasmaproducenterne kan ikke leve af nørderne alene. Derfor ingen fremtid. Pionerers skæbne spøger sikkert i kulissen!
Virkelig et mærkelig indlæg sd2100 kom med dér
Og mig bekendt kom markedsførende Samsung (LCD) ligesom alle andre ud med blodrøde tal på TV divisionen i sidste regnskabsår .