11 aug 2012, 20:18
Det er et faktum, når man ser på Samsungs stigende omsætning siden introduktionen af LED, at det har været et meget virkningsfuldt marketingsstunt, men at Panasonic ikke har samme gennemslagskraft med deres neoPlasma, gør altså ikke deres navn mere ædelt; Det gør bare kampagnen mindre succesfuld. I mine øjne virker det i hvert fald til, at neoplasma skal opfattes præcis lige så "banebrydende" - for nu at bruge MigSelv's eget ord" - som LED blev.
PhDream skrev:Jeg er helt enig. Det er marketingsgøgl, præcis ligesom "super LCD 2" på en HTC også er det, og præcis ligesom Samungs LED er det. Det er meget muligt, at neoPlasma holder forbrugeren fast i, at det stadig er plasma, men mange vil nok betragte det nye navn, som at der er sket et kvantespring, der excellerer Panasonics plasmapaneler over alle andre paneler. Og selv om det er lykkes Panasonic at forbedre deres modeller år for år, så har de altså aldrig formået at skabe en afstand til de andre, som Pioneer gjorde det.MigSelv skrev: Undrer mig over, at pointen helt ignoreres.Arbejder du for Panasonic?
En producent "opfinder" pludseligt et helt nyt tv, og markedsfører det som andet end det er. Mig bekendt kan en led ikke producere et billede, hvorfor så kalde det for et led tv. Et lcd tv hed jo heller ikke ccfl tv, i givet fald, er det noget jeg har overset.
Hvorfor følger de andre producenter så trop? Det er man vel nærmest tvunget til, for det er vel for kompliceret ( læs : umuligt ), at "genopdrage" både sælgere og købere.
Panasonic har ganske rigtigt, som du skriver, både plasma og neoplasma. Det er stadigvæk samme teknologi, dog med forbedringer, og derfor kaldes det stadigvæk for plasma ( fair og reelt overfor kunden ). Neo er oprindeligt græsk og betyder ung, men har i Europæiske sprogsammenhænge tilegnet sig betydningen ny. Med andre ord plasma må så være lig gammel teknologi, og neo det modsatte.
Hvad dækker det så over? Panasonic skulle markere et skridt i en ny retning ( med forbedrede produkter ), tyndere skærme, mindre el forbrug, hurtigere reagerende fosfor osv. I dag er plasmaudvalget tyndet ud, så begrebet måske kun dækker over entry level skærme. Min formodning er derfor, at Panasonic fastholder begrebet neoplasma, så kunden ikke tror, at man er tilbage ved old school skærme.
Det er morsomt og faktisk lidt trist at læse hvordan du forsvarer Panasonic plasma og deres brug af neoplasma, mens du angriber andre producenter for at hylde LED som noget nyt. Du kan sagtens se igennem andre producenters marketing-gøgl, men ikke igennem Panasonics.
Det er et faktum, når man ser på Samsungs stigende omsætning siden introduktionen af LED, at det har været et meget virkningsfuldt marketingsstunt, men at Panasonic ikke har samme gennemslagskraft med deres neoPlasma, gør altså ikke deres navn mere ædelt; Det gør bare kampagnen mindre succesfuld. I mine øjne virker det i hvert fald til, at neoplasma skal opfattes præcis lige så "banebrydende" - for nu at bruge MigSelv's eget ord" - som LED blev.
Mangler hifi... - og penge til hifi!