10 aug 2012, 19:42
Fint nok at du er ligeglad med at det er dyrere - men dit postulat om at jeg tager fejl når jeg påstår at plasma bruger væsentligt mere strøm end LCD m/LED er tilbagevist - forhold dig til fakta. Desuden kan det let blive til tusinder af kroner med de helt store fjernsyn og et pænt stort tv-forbrug.
MigSelv skrev:Når nu flatpanels opgiver out-of-the-box der svarer til det tal du kom frem med, mon ikke så de måler på samme måde når de måler det kalibreret?mowa skrev:Jeg forholder mig ikke til forbrug i kalibreret tilstand eller out of the box tilstand, men stiller ? ved "beregningsmetoden". Er målingen foretaget som et "one shot", eller følger man ISO standarden fastlagt for plasma tv.MigSelv skrev: Nu ved jeg ikke hvordan forbruget måles her på sitet, men målingen skal foretages over 4 timer ( for plasma ), med et af ISO fastlagt blandet indhold ( film, nyheder osv. ) for at sikre et varieret strømforbrug, der afspejler et alm. forbrugsmønster.Når jeg skriver "kalibreret", mener jeg faktisk "kalibreret". Det ville være indlysende at gå ind på flatpanels.dk og se testen, så ville du se, at nævnte Samsung bruger en hel del mindre strøm "out-of-the-box" i forhold til hvad det gør i kalibreret tilstand - kanske man forsøger at få strømforbruget til at virke mindre skræmmende på den vis?
Med en sådan måling vil Samsung 64" plasma bruge 282 watt, i sammenligningen med sharp vil det betyde 490 kr. mere i strøm pr. år.
Der er desuden ret stor forskel på 64" og 70" - mon ikke et 70" plasma ville bruge omkring 500 watt?
Og for mit eget vedkommende, er jeg fuldstændig ligeglad, om jeg bruger 300 kr. eller 500 kr. mere om året i strøm. Jeg har valgt en teknologi, der tilfredsstiller mine krav, og ved hvad prisen er for det.
Fint nok at du er ligeglad med at det er dyrere - men dit postulat om at jeg tager fejl når jeg påstår at plasma bruger væsentligt mere strøm end LCD m/LED er tilbagevist - forhold dig til fakta. Desuden kan det let blive til tusinder af kroner med de helt store fjernsyn og et pænt stort tv-forbrug.