Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper DK
Jeg går og overvejer at bygge et par 19" eller 20" Wide Screen ind i en bardesk, hvilket betyder at de kommer til at sidde under en glas plade! Derfor regner jeg ikke med at kunne bruge TN paneler, da de helst skal stå så godt som muligt fra alle vinkler, både oppe og nede fra!!. De skal helst kunne styres vha. USB da de jo kommer til at sidde under en glas plade! De skal bruges til HTPC!

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg så skal gå efter? Jeg har læst om I-SPS eller noget i den stil af paneler, men hvis der var nogen der kunne nævne nogle egnede modeller, det er i mine øjne vigtiger end panel typpen. De skal bare være så billige som muligt, design er ikke vigtigt, da det jo kun bliver fronten man kommer til at se!!
Håber på lidt hjælp!

Tak Kasper.
Senest rettet af Kasper DK 20 mar 2007, 22:28, rettet i alt 1 gang.
Af Kasper DK
Ok, har læst lidt på det og jeg tror måske at en Dell 2007WFP 20" Lader til at være et godt valg? Nogen der ved hvornår den igen kommer på tilbud? :p

Det eneste er at den ikke kan styres vha. USB! Nogen der kender en lignende monitor, der kan styres vha. USB? ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S-IPS er ubetinget den teknologi der giver de bedste betragtningsvinkler. Hvad er det du vil styre via USB? Man roder ikke normalt med farveindstillinger mere end 1 gang når skærmen sættes op første gang og selve tilslutningen til skærmen skal jo ske via DVI eller VGA.

Du kan også kigge på LG L2000C som også er anmeldt her på siden. Den har samme type panel, men er ikke widescreen. Den er desuden lidt billigere. Du kan dog ofte få Dells model til den lave pris ved at ringe til dem.
Af Kasper DK
Hvad er det du vil styre via USB? Man roder ikke normalt med farveindstillinger mere end 1 gang når skærmen sættes op første gang og selve tilslutningen til skærmen skal jo ske via DVI eller VGA.

Jeg vil fx styre at skifte mellem forskellige inputs på skærmen. Eller, hvis jeg skifter grafikkort eller måske til en helt ny computer! Men nu er drivere jo efter hånden rimeligt flexible, så det er nok ikke noget stort problem! :)
Du skal nok gå efter en skærm med S-IPS panel og lav standby forbrug. Hvis det skal være muligt at tænde og slukke for dem, kan det jo godt blive et problem, at du ikke kan komme til knapperne.
Rasmus du har forstået hvad det er jeg snakker om.
Jeg havde i mellem tiden også lige opdagede det lille trick med at søge på modellen her på siden! Det er super smart lavet...
Jeg er sgu ved at blive fan af det her site!! (B