Mysen skrev:MigSelv skrev:Mysen skrev:Det er mit indtryk at buzz er mere sandsynligt forekommende på Samsung'en, mens Panasonics modeller lider mere af retention. Jeg har i hvert fald til gode at høre en Samsung model, der var lige så lydsvag, som de sarte ører ville foretække, mens testen af E8005 til gengæld viser, at Samsungs panel ikke er så følsom overfor fastbrænding af billedet.
Du kan ikke købe en plasmaskærm fra nogen producent, uden at risikere en vis grad af begge onder.
Og hvad bygger man det udsagn på? Der foreligger absolut ingen undersøgleser, der underbygger dine påstande.
Selv testen af VT50 og E8005 kan ikke underbygge din påstand. Det eneste der kan diskuteres er testenes ordlyd og validitet.
Det er netop tolkningen af ordlyden, jeg så baserer det på. Hvis du har en anden læsning af testsene, og det ved jeg du har på måden du hæver parader, hver gang der tales imod Panasonic, så er det også fair nok, men jeg skriver jo netop også, at "det er mit indtryk". Jeg har ikke noget mærkepræference, og selv om du vil svare, at du også kun ser på billedkvaliteten og ikke mærket, så er det alligevel tydeligt, at Panasonics gener betyder mindre for dig end generne på andre modeller.
Efter at have testet E8005 i forskellige sekvenser må vi imidlertid sige, at det lader til, at Samsung har bevæget sig fremad igen. Vi oplevede ikke nævneværdige problemer med retention ved blandet brug. Det er positivt og vi håber at dette holder igennem hele tv’ets levetid.
VT50 kan ikke sige sig helt fri fra retention. Vi så det ikke i forbindelse med blandet brug, men efter f.eks. et par timers konsolspil, kan man spotte en smule retention. Det er dog ikke noget at bekymre sig om (det forsvinder kort efter igen), og langt mildere end på VT20.
Temmelig ens må man sige, men imo en lille fordel til Koreaneren.
Nej da, man nævner retention i forbindelse med flere timers konsolspil, men ser det ikke ved blandet brug ( Panasonic ).
Man ser ikke nævneværdigt retention ved blandet brug med Samsung, men har åbenbart ikke testet ved konsol brug ( eller tør man ikke nævne det ). Ikke nævneværdigt, man ser det altså, må jeg formode.
Jeg har intet imod negativ omtale af specifikke producenter, men så skal de f...... være underbygget, og det er din påstand ikke. Selv med dit fremlagte "bevis", er du ikke kommet et skridt nærmere.
Jeg vil hellere have "ingen retention ved blandet brug", end "ikke nævneværdigt retention ved blandet brug".