Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
Det er et udmærket tv til dit behov.Men det er jo kun her og nu bilka elgiganten kommer med sådane spot priser.Du vil se i næste uge ER de 1500-2000kr sat op igen.Men der også mange andre modeller i den høje ende der er genmen teste her på flatpanels.Man kan købe til en god pris her sidst på på året.Så se rundt på købesanbefalin/teste. :)
Af zappedronningen
Det er også kommet med i mine overvejelser. Er ellers begyndt at overveje plasma (Pana st50), men jeg tror bedre jeg kan leve med ujævnt lys end summelyde. Nogen der ved, om skærmen er blank eller til den matte side som på EX723, som Bilka ikke længere har?
Af eukbj
Jeg har været i "kigge" markedet det sidste halve års tid, og så blev det indlægget fra "Sithlord" der blev afgørende. Tak for det. :)
Kørte til Bilka i går aftes, og nu står der et 46" Sony HX753 hjemme i stuen. Er godt tilfreds indtil videre.
Til zappedronningen: det er til den matte side.
Af klinge
Det bliver spændende at se hvad den nye hx955 kommer med af specs. Håber på bagbelyst og passiv 3d. Men det ser vi forhåbentligt til IFA om en lille måneds tid.

Ville have købt en Hx923 men 55" er allerede udgået.

-Morten
Af zappedronningen
Takker. Jeg har selv lige været i Bilka, har dog endnu ikke taget en beslutning (ikke lige min stærke side :(( ) Syntes dog det klarede sig fint sammenlignet med Panasonic st50 mht at følge bolden. Det var så heller ikke verdens hurtigste fodboldspillere, der var på banen :D Men ikke så godt som mit gode gamle håbløst forældede Phillips CRT, der dog synger på sidste vers. Dog ret svært at sammenligne for de stod langt fra hinanden. Farverne var temmelig hidsige, men det er vel et spg om indstilling? Synes de så bedre ud på HX723, der stod skråt nedenfor st50. Men ikke nemt at sammenligne i Bilka-lys.
Af Bent odense
Du kan ikke helt sammenlingne panasonic plasma og sony HX753.Og alt det snak om BLÆSER/BRUMMELYDE,Det troer jeg ikke det er så et stort problem som man skriver.For har kolegaer naboer,de er godt tilfreds med panasonic plasma.Og husk i for mange tommer for pengene.På visse modeller.Har selv 55HX855 i stuen.Og står måske til at ud skifte midt sony i soveværlset.Så det bliver panasonic. :)
Brugeravatar
Af edinger
klinge skrev:Det bliver spændende at se hvad den nye hx955 kommer med af specs. Håber på bagbelyst og passiv 3d. Men det ser vi forhåbentligt til IFA om en lille måneds tid.
Hvor har du læst, at der skulle komme sådan én?

Rasmus skriver i introen til dette års Sony-lineup, at ...Sony ikke udskifter deres topmodel i 2012, men kører videre med HX923-modellen fra efteråret 2011.
zappedronningen skrev:Jeg har selv lige været i Bilka og sammenligne...
Det kan ikke siges for tit:

Det er umuligt at sammenligne billedkvalitet i et butiks-setup. Det svarer til at gå i kølemontren og smage på indpakningen for at vurdere kødkvaliteten.
Af zappedronningen
Ja ja jeg ved det godt :). Men nu kan jeg jo ikke lige tage en 4-5 skærme under armen og gå hjem og kigge på dem i stuen i en uge, selvom jeg gerne ville. Og ikke nemt, når "fagfolkene" ikke er enige.
Var primært interesseret i at se, hvor godt/skidt et LCD nu klarer at vise fodbold, da en af årsagerne til at jeg opgav at udskifte den gamle klods for en 4-5år siden var, at det slet ikke var til at holde ud at kigge på fodbold på de to, jeg havde på prøve dengang. Selvom de var mindre end og kostede næsten det dobbelte ifht dem jeg kigger på nu.
Af Sithlord
Bent odense skrev:Det er et udmærket tv til dit behov.Men det er jo kun her og nu bilka elgiganten kommer med sådane spot priser.Du vil se i næste uge ER de 1500-2000kr sat op igen.Men der også mange andre modeller i den høje ende der er genmen teste her på flatpanels.Man kan købe til en god pris her sidst på på året.Så se rundt på købesanbefalin/teste. :)
Hej Bent, takker for dine input. Er godt klar over at det er et her og nu tilbud, og at prisen, som du skriver, nok er sat op i næste uge, men igen, hvis prisen hos Bilka, stadigvæk ligger under gadeprisen i næste uge, 1000-1500 eller andet under gadeprisen, så bliver det den som jeg køber, for jeg vil ikke give over 16k for et tv, og jeg kan ikke vente til efteråret/vinter. :D
Senest rettet af Sithlord 26 jul 2012, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Af Sithlord
eukbj skrev:Jeg har været i "kigge" markedet det sidste halve års tid, og så blev det indlægget fra "Sithlord" der blev afgørende. Tak for det. :)
Kørte til Bilka i går aftes, og nu står der et 46" Sony HX753 hjemme i stuen. Er godt tilfreds indtil videre.
Til zappedronningen: det er til den matte side.
Til eukbj. He he, takker, for at jeg kan hjælpe andre med at beslutte sig. Kan du ikke når du har prøvet 753 noget mere, så lige en gang imellem ligger nogen indtryk op på denne tråd. På forhånd tak.
Af klinge
edinger skrev: Hvor har du læst, at der skulle komme sådan én?

Rasmus skriver i introen til dette års Sony-lineup, at ...Sony ikke udskifter deres topmodel i 2012, men kører videre med HX923-modellen fra efteråret 2011.
Ja, jeg havde læst det samme i Rasmus' lineup og forventede derfor at 923 ville køre året igennem, men da jeg så endeligt besluttede mig for at slå til på en 55hx923 så viste det sig at Sony Shoppen i Aalborg slet ikke kunne skaffe sådan en. Den er udgået og der kommer ikke flere. De kunne skaffe demo modeller af 65", men den er for stor.

Og grunden, siger de, er at der kommer en ny 955 til efteråret. Måske allerede i september og så tænker jeg at det må være et godt tidspunkt at launche nyt til IFA.

Hvis man googler 955 så kan man se at der bliver spekuleret i alt fra passiv 3D (pga. samarbejde med LG) og 4K panel. Jeg tror ikke på de 4K. Det vil gøre det alt for dyrt. Flere mener det er sidste LED topmodel fra Sony inden Crystal LED eller OLED.

Personligt håber jeg på et bagbelyst panel som 923 med mange local dimming zoner og så at de skifter til passiv 3D fordi de har fået så mange stryg for deres 3D implementation, hvor man ikke kan tilte hovedet mere end 15 grader.

Jeg krydser fingre.
Af Bent odense
Sithlord nu ved jeg ikke hvor mange penge du har at gører med.Men uden at lave tråden om til en tllbuds avis.Så har jeg set i bilka 46HX855 til 10.500kr.Godtnok i tirsdags.Men i odense men det hjælper jo ikke dig. :)
Af otf
Bent odense skrev:Sithlord nu ved jeg ikke hvor mange penge du har at gører med.Men uden at lave tråden om til en tllbuds avis.Så har jeg set i bilka 46HX855 til 10.500kr.Godtnok i tirsdags.Men i odense men det hjælper jo ikke dig. :)
Var det i butikken du så tilbudet?
Så du ved ikke om det alle bilka'er der har det til den pris?
Af Bent odense
Nu har jeg snakket med bilka.Og de sage at jeg har godtnok set skilte på min vej.Men det skilt tilhørte et andet tv.Som en kunde eller ansat har rykket på.Så nej det stod ikke til 10.500kr.Men til 12.800kr.Og jeg skulle barer ha se beder efter.Men der var mange der havde ringet ind til ham bilkamanden.Og efterspurt om de havde nogle til bage :(