Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
det kan værer billedkredsløbet,som ikke styrer de pixels i denne lodrette kolonne. :(
Af polski12
Det helt sikker det en fejl...du skal ned i butik med den O_O
Af PeterD
Spørgsmålet er så bare om du skal vælge koreansk næste gang...?
Af PhDream
PeterD skrev:Spørgsmålet er så bare om du skal vælge koreansk næste gang...?
Fordi ingen andre tv har mangler eller fejl? Japanske, tyske, danske, amerikanske...de er alle fejlfrie?
Af PeterD
Det har jeg aldrig konkluderet.....

Det eneste jeg stiller spørgsmål ved er om skærmene er ligeså gode som skærme fra f.eks. japanske producenter...

Hvorfor vælge samme producent igen, når man tydeligvis kan se skærmen har et problem...?
Af Bent odense
kunne godt tænke mig hvad der var galt,om det var det jeg svaret på.min gendbo har fået samme problem.med sit samsung,men der er gået lidt over to år,så garantien er gået. :(
Af polski12
Din indbo dækker den hvis du har elektronik forsikring op til 4år gammel
Af Chaui
PeterD skrev:Det har jeg aldrig konkluderet.....

Det eneste jeg stiller spørgsmål ved er om skærmene er ligeså gode som skærme fra f.eks. japanske producenter...

Hvorfor vælge samme producent igen, når man tydeligvis kan se skærmen har et problem...?
Mon ikke Samsung er helt igennem udemærket, sammenlignet med Sony/Panasonic. Tror trodsalt Samsung har langt større markedsandele end nogle af de japanske producenter. Mit første samsung TV døde efter 1 måned, fik så efter 1 fejl reparation min penge igen, og købte en nyere Samsung model, virke upåklageligt.

Min klart dyreste bil i reparationer har nu ikke skræmt mig væk fra at eje en bil af samme mærke. Hvad er chancen for at få et mandags produkt 2 gange i træk ?
Brugeravatar
Af MigSelv
Chaui skrev:
PeterD skrev:Det har jeg aldrig konkluderet.....

Mon ikke Samsung er helt igennem udemærket, sammenlignet med Sony/Panasonic. Tror trodsalt Samsung har langt større markedsandele end nogle af de japanske producenter. Mit første samsung TV døde efter 1 måned, fik så efter 1 fejl reparation min penge igen, og købte en nyere Samsung model, virke upåklageligt.

Min klart dyreste bil i reparationer har nu ikke skræmt mig væk fra at eje en bil af samme mærke. Hvad er chancen for at få et mandags produkt 2 gange i træk ?
Markedsandele har intet med kvalitet at gøre, men snarere en god markedsføring ( og til tider på kanten af sandheden ). Som eksempel kan nævnes markedsføringen, da ccfl belysningen blev udskiftet med led i en lcd skærm. Nu tror de fleste, at det er ny teknologi, og det er da ikke en lcd skærm ( det er jo nærmest hvad Samsung har bildt folk ind ).
Når salget ikke er højt nok, lokkes med gavekort á 1500 kr. hos HiFi Klubben, ved køb af den nye 7 og 8 serie. Der knokles ihærdigt på, at være "enerådende" på markedet. Men lad os håbe det aldrig sker, ville være trist, at skulle være betatester på et Korea tv.
Og nej, Korea tv har ikke samme fejlrate som Japan modeller. Det ses tydeligt på sites som her, at fejlraten fra Korea er højere.
Af Bent odense
har også haft samsung,det gik barer ikke efter 6 md.fik det lavet og solgt.har nu købt sony 55hx855.
Af dk9000
Vil os give ''Mig Selv'' ret i at der er en større fejl margin på koreanske tv, jeg ser hvertfald flere samsung og lg tv komme tilbage med fejl end pana og sony :)
Af PhDream
MigSelv skrev: Markedsandele har intet med kvalitet at gøre, men snarere en god markedsføring ( og til tider på kanten af sandheden ).
Og nej, Korea tv har ikke samme fejlrate som Japan modeller. Det ses tydeligt på sites som her, at fejlraten fra Korea er højere.
Der bliver slynget en masse tomme påstande ud, om at fejlraten på Samsungs tv er højere. Er der statistiske beviser for, at så og så stor en procentdel af Samsung tv er fejlbehæftede ift. konkurrenterne? Når man har en stor markedsandel og sælger flere tv, vil der automatisk komme flere meldinger om fejl.

Sites som flatpanels kan ikke bruges repræsentativt for hele befolkningen. For det første er det en lille andel af befolkningen, som kender og bruger sitet. For det andet ved vi ikke hvor stor en andel af disse mangler, som vi læser om, er selvforskyldte/skyldes forkert behandling, uanset om vi taler om Samsung eller andre mærker.

Samsung har sine mangler, men de er hverken værre eller bedre end de andre.
Af Elex Kristensen
Nu er det vel også sådan at hvis der bliver solgt flere samsung tv´er end andre vil der komme flere ind med fejl, da salgsprocenten er den del højre.... Har selv haft sony og phillips med fejl...

Tror man skal tage denne tråd med ophøjet sindsro..