kennethm skrev:Dog er jeg lidt nysgerrig nu hvor du nævner at ved at aktivere det "flydende" billede, så ødelægger man billedekvaliteten. Hvad er det der bliver ødelagt? For det opdagede jeg ikke på samsungen, lod ihvertfald ikke mærke til andet end det slør :-)
De nævnte regnefejl er én bivirkning ved at have det systemet aktiveret. En anden bivirkning, som du nok ikke finder negativ, det er netop, at billedet bliver flydende. Så tænker du nok, hvordan kan det så være negativt, at billedet bliver flydende? Der er det korte svar, at det ikke er meningen, at billedet skal være flydende. Nogle gange kan det være fint nok, f.eks. hvis man ser et eller andet tv-program med en elendig bitrate/ komprimering, men hvis du har Motion Plus eller lignende aktiveret i en aktionfilm, så fjerner du en hakken, der helst gerne
skal være der. Jeg prøvede for sjovt at aktivere det i en af Bourne-filmene, der har aktionscenerne filmet med håndholdt kamera. Disse scener hakker helt vildt, og det håndholdte kamera giver en hektisk fornemmelse, hvor du næsten bliver suget ind i det pulserende byliv. Med tv'et interpolerede billeder så ophører hakkeriet, men så virker det pulserende byliv pludselig som om, at det hele er optaget i et studie, og der er ikke noget hektisk eller dramatisk i det længere.
Det er grumt eksempel på, hvad de kunstige billeder kan gøre, men det er samme resultat, man vil få i alle andre film, nemlig dét at man ikke længere kan vise et "korrekt"billede.
Tjek evt.
denne debat. Den starter med at handle om skarphedsindstillingen på et tv, men bliver efterfølgende en debat om det korrekte billede, hvor en ægte videofil (OttoJ)udtaler sig.
Mangler hifi... - og penge til hifi!