Det er jo en processor, der beregner billederne, og her er paneltypen jo for så vidt ligegyldi; det handler om, hvor godt billederne beregnes. En årsag til, at Plasmaskærme ofte har mindre slør end en LCD, er, at det er dit øje, der ser slør på en LCD, og ikke selve skærmen der viser slør. Dette skyldes den konstant lyskilde, der er på LCD. En plasma blinker, og det nulstiller dit øjes "hukommelse", som er det der forårsager sløren på en LCD. Årsagen til at du så slør på din tidligere Samsungskærm er næppe, at den kører med 100hz og ikke 200, men nærmere at du ikke havde aktiveret LED motion Plus, der fjerner dit øjes retention.
Hvis du ikke ser slør på en kæmpeskærm(lærred), som der jo er i biografen, så kan jeg slet ikke forstå, at du er villig til at ødelægge billedkvaliteten for at få mere flydende billeder.
Efter min mening er det fuldstændigt ligegyldigt om du bruger interpolation på en plasma eller en LCD, for det ødelægger billedet. I nogle kilder hakker billedet så meget, at det kan have en gavnlig effekt, men bivirkninger vinder stort set altid over fordelene. Når de mange hz ofte er forbundet med LCD, så er det fordi, at teknologien har haft problemer med slør, bl.a. pga nævnte "hukommelse" i øjet, men de er kommet meget efter ved at simulere den blinken, der er på en plasmaskærm. Beklager min subjektivitet, men jeg forstår det simpelthen ikke.
Så kom der et svar jeg kunne forstå og lærer af, tak skl du have mysen!
Mht led motion plus, så jo det var aktiveret. Havde leget frem og tilbage med motionplus indstillinger for at se om jeg kunne opnå den flydende effekt, og det kunne jeg på indstillingen "rolig" men så under specielle scener i f.eks. Gone in 60 seconds, så alle de scener hvor der panoreres mens bilen bevægede sig, opstod der slør bag bilen. Det er altid kun i "panorerings-scener" (ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det) men hvis det er mit øje der er synderen, burde det så ikke forekomme oftere end kun indimellem?
Men uanset hvad, så kan jeg læse mig til at jeg ikke skal tage de Hz så tungt.
Dog er jeg lidt nysgerrig nu hvor du nævner at ved at aktivere det "flydende" billede, så ødelægger man billedekvaliteten. Hvad er det der bliver ødelagt? For det opdagede jeg ikke på samsungen, lod ihvertfald ikke mærke til andet end det slør :-)
Jeg er meget spændt på hvordan st50 i 50" håndtere den samme film hvis jeg indstiller interpolation til samme effekt, har som sagt aldrig haft en plasma.
Men jeg har prøvet LG's pm680 i elgiganten, hvor der blev vidst en musik video på dr hd. Da jeg satte "trumotion" som det hedder derpå, på "jævn" så opnåede jeg den effekt jeg søger, og den klarede det fint men så også kun den ene musik video.
Så er positivt spændt på st50 på fredag :-)
Men kort fortalt, så mener du at plasma er bedre til at give det flydende billede med mindre fejl, end LED?