MigSelv skrev:Hvor får du de 215 watt fra? Eller underkender du, hvordan forbruget rent faktisk udregnes på en plasmaskærm?
Hvis du vil viderebringe fakta, så forhold dig til de sande af dem.
Jeg må bede dig om, at forholde dig til "On mode Average Power Consumption 139 watt".
Hvis du gider at gøre dig ulejlighed, vil du finde ud af hvordan forbruget på en plasmaskærm udregnes.
jeg overasker mig over rådgivningen hvis du har forstand på farver og billed, for du ser ikke det du skal se???(læser du heller aldrig det med småt? i dit tilfælde angivet med ***?????. som jeg igen sagde så har Expert også energimærket skærmen med 190w
"Rated Power Consumption 215 W" - du finder det midt på skærmen, og da ikke alle bruger flatpanels indstillinger, kan den rådgivning jo kun række så langt som antallet af brugere der læser den information.
det er rigtig dårligt at irettesætte og så tage fejl og det er sort på hvidt på panasonic's egen side. Du ser rødt, og det kan jo ske når man har sådanne problemer. men så er det jo ikke mere nødvendigt at rette på den farve på skærmene
edit:
Jeg kan godt forstå kalibrering og folk som benytter visse indstillinger for at kompensere for forbrug og bruger mindre kontrast og lyse billeder (kalibrering har det jo med at dæmpe billed kontrasterne), så derfor er der en type i forum af forbrug, og så er der butik vejledende forbrug. og faktum er vel at dem som ikke læser forum og dem som læser men ikke får flatpanels indstillinger prøvet efter køb, altså ender med Vivid eller sport indstillinger og har så et størrere energi forbrug, som smarte kommentar ikke tager højde for eller en anmeldelse som altså kræver diverse indstillinger for at være sande eller korrekte.
out-of-box så har den et max forbrug, som nogle personer altså bruger og når standarderne som ikke har eco indstilling, that's life og så kan man jo altid måle på min. forbrug, som minimalt jo dækkes af.
forhold dig til out-of-box målingerne over et snitforbrug af nogle timers forbrug en normal aften og du har et snit for en bruger en sommeraften, og så gentage den en god vinter aften, så får alle deres snit out-of-box.
edit2:
et eksempel er at gå i en expert butik, glostrup centret som eksempel, bede om at få sat en energi måler på deres uberørte indstillinger på en panasonic 50 serie plasma skærm, og så se hvor forkert den oplysning er som energimærket viser, eller om det ligger +/-10 fra de 190w. Så kan i andre jo debattere jeres optimale eco indstillinger mens OP får fakta leveret ved kasse 1.
Det er jo klart man kan få et mindre forbrug når lyset dæmpes men er det så værd at vælge plasma, når det jo er derfor man vælger det anderledes billed? det er jo at lyve for sig selv.