Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af furious jt
Tak for svaret. Den forsikring tror jeg sku jeg hopper på.

Kan det virkelig passe at vi med vores sharp tv ikke kan kører 1080p på xbox360? Xboxen har jo ikke hdmi endnu, men understøtter 1080p ved vga eller component, men det gør sharpen ikke :( Lidt surt.
Af centric
furious jt skrev:Tak for svaret. Den forsikring tror jeg sku jeg hopper på.

Kan det virkelig passe at vi med vores sharp tv ikke kan kører 1080p på xbox360? Xboxen har jo ikke hdmi endnu, men understøtter 1080p ved vga eller component, men det gør sharpen ikke :( Lidt surt.
Det spiller ingen rolle. Det er promiller af spil der kører i 1080p (af mange grunde) og mit postulat er at du ikke kan se forskel på om det er boxen der skal scalere eller det er tv'et.
Af Dr.JoneZz
Jeg bestilte først mit 42" hos Krish sidste torsdag of fik det tirsdag kl.10.30. Heldigvis havde fragtmanden mit telefon-nummer for Krish havde glemt at skrive vejnummer på kassen.. Dum fejl?
Men okay, hurtig levering, 3 arbejdsdage..
Første indtryk var, Hold da kæft det er stort.. FEDT! :p
Da jeg havde sat det op og kigget nærmere på det blev jeg også yderst positiv overrasket over designet, som jeg ellers havde betegnet som middelmådigt og måske lidt kedeligt.. men det sku et flot fjernsyn (B
Da jeg nu har sat det til, går DR1 fint igennem (analog), men jeg kan ikke finde et godt TV2 billede, og det burde da være mindst lige så skarpt som DR1's vel? Nogle der har et tip? ::l
Men ellers er billedet ved normal DVD rigtig godt, "Det er lissom man sidder og kigger på dem rigtig", som kæresten sagde til filmen "The break up".. dårlig film iøvrigt, men kanon naturligt billede..
Med hensyn til brummen har jeg også erfaret en summen både når det er tændt og ved standby.
Vil nu prøve de foreslåede Backlight indstillinger.

Men alt ialt en klokkeklar positiv oplevelse, både med Krish og ikke mindst fjernsynet..!

Tips til bedre analog-billede? ::l
Af furious jt
Dr.Jonezz. Mht til tv2 så slå over på dvb tuneren. der kan du se tv2 dr og dr2, hvis din antenneforening understøtter det.

tror nok knappen på remoten heder dvb, men er ikke sikker.
Af Thor
Knappen hedder DTV og inde i DTV Menu'en kan man scanne for alle digitale tvsignaler. Men kun dem der er formateret med typen DVB-T - altså terrestial/luftbåren signaler. men hvis man har kabel-tv, så får man desværre de digitale signaler fra tv2, dr, og dr2 ind som DVB-C formaterede fra kabel-tv udbyderen. Og da tv'ets digi tuner kun understøtter DVB-T, så kan den ikke fange DVB-C signalerne fra kabeludbyderen. Jeg har selv Stofa og de sender desværre de digitale kanaler i DVB-C, som kræver en seperat DVB-C dekoder istedet.

Overvejer at købe en alm udendørs mini antenne og sætte på gavlen, som kan fange de luftbårne DVB-T siganler fra dr og tv2. Alternativt kan man få alle Stofapakkens kanaler i digitale DVB-C formater for ekstra 50 kr/md, men det kræver at du også anskaffer dig deres DVB-C dekoder til en sum af 1500 kr mener jeg den koster.
Af furious jt
Ok, jeg er så på gvd-net ( gug-visse-dall) og mener bestemt de understøtter dvb-t. Både dr1, dr2 og tv2 bliver i hvertfald rigtig skarpe og gode ved at slå over på digitaltuneren. (dtv)
Af Drunkenbrawl
hmm lyder da underligt at man ikke kan køre Xbox 360 i full hd - 1080P læste på et andet forum folk der gjorde det. hmm http://gear.ign.com/articles/735/735860p1.html

tja der står jo også lige at det er i fremtiden xboxén vil kunne tage 1080P af hvad jeg lige kunne skimte hurtigt. wierd.

noget jeg til gengæld har lagt mærke til med min 46# er at når der f.eks komme rulle tekster. eller retter de kommer forsvinder og nye kommer. så min sorte "farve" ændre sig lidt i nuance hvis der først kommer en lille "Produced by nakasaki" og efterfølgene en masse der fylder skærmen op så ser det lidt underligt ud hvis man stirre på billedet. også den hvide text ændre sig lidt, men ok. kun når filmen er slut så gør jo ikke så meget. lagde bare mærke til det.
Af centric
Drunkenbrawl skrev:hmm lyder da underligt at man ikke kan køre Xbox 360 i full hd - 1080P læste på et andet forum folk der gjorde det. hmm http://gear.ign.com/articles/735/735860p1.html

tja der står jo også lige at det er i fremtiden xboxén vil kunne tage 1080P af hvad jeg lige kunne skimte hurtigt. wierd.
Xbox 360 kan afspille alle gængse opløsninger fra SDTV (480i) til 1080p + diverse "skæve" opløsninger så som 1366x768 mv. Alle opløsningerne understøttes af VGA og de fleste understøttes af Component (inkl. 1080p).

Da XD1E kun modtager 1080p via HDMI, som Xbox 360 ikke understøtter, kan man derfor ikke få Xbox 360 med 1080p på sit XD1E.

Så skulle det være på plads.
Af Mini007
centric skrev:
Drunkenbrawl skrev:hmm lyder da underligt at man ikke kan køre Xbox 360 i full hd - 1080P læste på et andet forum folk der gjorde det. hmm http://gear.ign.com/articles/735/735860p1.html

Xbox 360 kan afspille alle gængse opløsninger fra SDTV (480i) til 1080p + diverse "skæve" opløsninger så som 1366x768 mv. Alle opløsningerne understøttes af VGA og de fleste understøttes af Component (inkl. 1080p).

Da XD1E kun modtager 1080p via HDMI, som Xbox 360 ikke understøtter, kan man derfor ikke få Xbox 360 med 1080p på sit XD1E.

men der er rygter om en xbox360 v. 2 med HDMI udgang og mere støjsvagt drev. Men tvivler dog....
Af Thor
centric skrev:

Hej Centric
Hvordan ved du at XD1E kun modtager 1080P gennem HDMI? Fra manualen eller hvor?

Jeg går nemlig og overvejer om jeg skal købe en AV Receiver med opskaleringsevner fra div analoge signaler til 1080P overført gennem receiverens HDMI udgang til XD1E'en.
Men hvis XD1E'en selv kan opskalere ethvert analog signal til dens maks opløsning på 1080P, så er der jo ingen grund til at bruge en masse penge på opskaleringsevner i en receiver?

Holdninger/viden om XD1e's opskaleringsevner? Nogen der kan bidrage her?
Af Drunkenbrawl
larssoe skrev:
Drunkenbrawl skrev:lol ja. også på soft går den meget ned.. men dynamic mest :) godt set/hørt.

hmm lidt ærgeligt at det kun er 1024 / 768 fra pc -> tv eller er det mit graffikkort der hæmmer det eller tvét ? men stadig sjovt at lege med :D

Forresten :

Hva farve koder sætter i det til efter jeres bedste evne ? kunne være meget rart at vide. indtil nu kører jeg bare med de standard der er på. virker ok. men hvis man kan lave det bedere sååå.. :)
Jeg kørte fint med 1920*1080 i går. Sikke et skivebord! :D

Prøv at hente de nyeste drivere hvis du er tvivl om dit grafikkort understøtter det.

kan du ikke fortælle hvordan du har gjort med stik og ledninger ? kører du dvi -> hdmi eller hvordan og hvilke fx kort bruger du ? har selv Nvidia og kører deres guide men kan bare ikke løfte mit tv højere end 1024*768 >.< S-video her, men prøver snart en dvi -> hdmi så håber det løser det. men hvad er din opsætning ? så can jeg lege Copycat :)
Af panch
Er der nogen af de heldige som har fået et XD1E LCD tv, som kan klargøre hvor god kvalitet almindeligt TV er i forhold til Panasonics Plasma PV60? Hvis I evt har haft et PV60 fjernsyn...
Jeg har planer om at købe en 37XD1E når der igen er lagerbeholdning et sted, men vil være ked af at give så meget for det hvis tv-kvaliteten ikke er mindst lige så god som PV60'eren.

Nu regner jeg med at køre DVB-C, så hvis den er god til at at vise et digitalt signal gennem scart, så er det jo også acceptabelt.
Af flydedokken
Har lige et spørgsmål.
Jeg brugte en Tv elspare skinne til mit gamle tv, sådan at når jeg slukkede tv'et afbrød elspare skinnen strømmen til de andre enheder som jeg havde tilsluttet skinnen.
Men efter jeg har fået det 46" XDIE, der slår skinnen ikke strømmen fra. Heller ikke når jeg slukker LCD'en på slukknappen øverst på panelet. Det kan da ikke passe at tv'et bruger strøm, når man slukker det der, eller kan det?
Af Thor
Hmm, interessant. Jeg har så sent som i går fået den ide, at jeg netop ville bruge en auto-sluk skinne af en slags for at komme ud over det lille problem jeg har med summen fra LCD'en i stand-by.
Så jeg er da egentligt lidt træt af den triste udmelding fra dig, flydedokken :((
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33