Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Thor skrev:Hej Alle jer med støj-problemer fra jeres nye XD1E LDC fra Sharp.

Jeg har leget lidt med indstillinger og tror jeg har løst problemet. Se indlægget på denne tråd http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 6673#16673
Akkurat som jeg skrev tidligere, er det det samme jeg kom frem til.
Men super at du har listet de forksllige niveuer op, det tænkte jeg ikke på.

Det er rigtig godt der er løsning på problemet for jeg var ærlig talt ved at blive sindssyg af det brummen.
Af wejergang
Thor skrev: Wejergang, kan du ikke tjekke dit serienummer og poste det her ind.
Mit er af Serien: 612, så Det er fra december 2006, så helt nyt er det ikke ;) Men altså ingen fejl eller mangler ved første øjekast.

Her er i øvrigt et par billeder af vidunderet i aktion (billedkvaliteten er ikke så god, da jeg ikke har så meget lys i stuen endnu):

Billede 01
Billede 02

og et videoklip af den:
Videoklip af fætteren
Af Thor
Hmm, desvæære brummer det stadig en smule når man skifter kanal, dvs når skærmen bliver helt mørk.
Og desværre summer det stadig en del i stand-by.

Det kommer vist an på en prøveperiode om man kan leve med det. Måske er man bare helt vildt obs på det lige pt pga af mange af os fokusere så meget på det nu?

I øvrigt er der stor forskel på om Sharp DK vil tage sig af disse problemerne (hvilket det ikke lyder til jvf tidligere indlæg) eller om man skal sende det tilbage til England for 1700 kr.
Af furious jt
Hej Thor.

Ja det brummer stadig når man skifter kanal, men det synes jeg er til at leve med. Mit brummer dog ikke i standby, hvis det gjord sendte jeg det nok til rep.

Jeg har snakket med sharpDK og de vil da godt kigge på problemet, men lover ikke at de kan lave det, og så synes jeg det er lidt spildt at sende det ind til dem, hvis de ikke kan lave det..

Har også snakket med hifiklubben. Deres værksted vil gerne kigge på problemet, mod betaling. De vil også hellere end gerne lave tv'et, mod betaling. Så hvis man ikke har mod på at sende tv'et til rep. i england, ja så kan man MÅSKE få det lavet hos hifiklubbens værksted.
De mener at det måske er panelet der skal skiftes og det koster omkring et par tusind kroner. Altså ikke ret meget mere end fragten til england..

Jer med problemet må meget gerne lade høre fra jer, hvad I vælger at gøre. Leve med problemet, sende det retur til england, eller sende det til sharpDK.
Af mtpdk
For jer som har lidt bestilt...
jeg har fået mail fra KrishAv siger at de forventer at få ny stock af Sharp LCD skærm i dag og vil levere dem første på fredag, så det kommer nok seneste mandag næste uge.
Af Drunkenbrawl
når jeg siger "farvekoder" mener jeg bare indstillingerne/tilpasninger standard opsætning osv ^^ :D

hmmm..

SÅ det tv kan altså tage en input fra pc på selvsamme 1080P ? hvis FX kort understøtter. har et 7600GT BFG aner ikke om det understøtter

hmm har sat mit kort på "Clone" så min pc og tv viser det samme. på min pc ser det fint ud i 1280*1024 men på mit TV viser den stadig 1024*768 . så når jeg trækker musen rundt på min pc skærm så vældter hele billedet rundt i tv. som om at max input er 1024*768 wierd-

kører lige pt med S-video og B-pal gennem nvidias wizard her,

så en der kan evt guide med 1280*1024 på mit 46# sharp ? som min pc skærm!. ser dumt ud i Clone. kan tage den ned på pc til de 1024*768 og så passer det helt perfekt..
Af Bornholmeren
Thor skrev:Hmm, desvæære brummer det stadig en smule når man skifter kanal, dvs når skærmen bliver helt mørk.
Og desværre summer det stadig en del i stand-by.

Det kommer vist an på en prøveperiode om man kan leve med det. Måske er man bare helt vildt obs på det lige pt pga af mange af os fokusere så meget på det nu?

I øvrigt er der stor forskel på om Sharp DK vil tage sig af disse problemerne (hvilket det ikke lyder til jvf tidligere indlæg) eller om man skal sende det tilbage til England for 1700 kr.
Ved godt det ikke er løsningen, men prøv at skrue helt ned for lyden på tv´et, derefter slukker du det, så skulle brumme lyden fra tv´et i stand-by være væk. Læste på AVS forum (det eneste du finder ud af, er om brumme lyden kommer fra højttaleren) den skulle selvfølgelig også være væk når du tænder for tv´et igen, og er faktisk kun til hjælp for dem som kører lyden med ekstern forstærker.
Af Drunkenbrawl
BTW mit serial er en 701

Sales Invoice no: xxxxxx det tal er faktura nummeret ??? eller hvor finder man det ? er ved at købe en forsikring :)
Af flydedokken
Yeeees endelig fik jeg mit tv.. Det summer slet ikke eller noget som helst. Og ingen pixelfejl.. Lækkert.. Mit SN starter med 701XXXX
Af Bornholmeren
flydedokken skrev:Yeeees endelig fik jeg mit tv.. Det summer slet ikke eller noget som helst. Og ingen pixelfejl.. Lækkert.. Mit SN starter med 701XXXX
Tillykke med skærmen :) kom endelig med feedback med hensyn til billede o.s.v. Gerne med et par billeder af din skærm
Af Drunkenbrawl
hey alle jer tv ejere.

kan i ikke smide opsætningen på hvilke kabler og stik/fxkort i bruger for at forbinde pc til tv ? så man kan få den i max opløsning!

så kan jeg se om jeg gør noget helt forkert ^^

bruger selv 7600GT + s-video kabel. men viser max 1024*768 :( håber den kan komme højere ;;)
Af Bornholmeren
Drunkenbrawl skrev:hey alle jer tv ejere.

kan i ikke smide opsætningen på hvilke kabler og stik/fxkort i bruger for at forbinde pc til tv ? så man kan få den i max opløsning!

så kan jeg se om jeg gør noget helt forkert ^^

bruger selv 7600GT + s-video kabel. men viser max 1024*768 :( håber den kan komme højere ;;)
Du skal mindst bruge et vga-vga for at få 1080i, og dvi-HDMI for at opnå 1080P, men det kræver selvfølgelig der er dvi på dit grafikkort for at prøve sidst nævnte opløsning.
Af furious jt
Drunkenbrawl skrev:BTW mit serial er en 701

Sales Invoice no: xxxxxx det tal er faktura nummeret ??? eller hvor finder man det ? er ved at købe en forsikring :)

Hvad er det for en forsikring, og hvad dækker den? hvis jeg må være så nysgerrig :)

Flydedokken: det var fanme på tide hehe :D . Ej gas, tillykke med skærmen og håber alt går godt med den :)
Af Drunkenbrawl
forsikring : http://www.usgdanmark.dk/index.asp?nulstil=j

hmm ok - har 2 stks DVI på min pc. så er det bare kabel DVI -> HDMI 10meter .
har hørt at dvi ikke er skide smart at ha i for lang afstand ?? men kun de dårlige selvfølgelig. så nogle der har check på hvad man skal købe helt præcist =?

det hdmi kabel der fulgte med blir til den kommende ps3 ^^
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 33