Vi har lige fået begge tv der hvor jeg arbejder og vil da gerne sige lidt af mit førstehånds indtryk, har dog pt leget mest med Soný´en so far, men også lidt med Samsungen
Sony:
Har virkelig gjort noget ud af designet, jeg er selv helt pjattet med det, det har fået et nyt flot finish og især den nye drejbare fod i metal virker rigtig unik og ekslusiv og er ikke særlig synlig. Man kan desuden selv bestemme om man vil havde tv´et til at ligge lidt lænet bagud eller helt lodret position.
Derudover har de endelig lært noget i forhold til stik, kun få analoge udgang hænger bagud, så vægmontering er blevet en del lettere.
De har udvidet pladsen i bunden til højtalerne og jeg syntes når jeg sammenligner med feks Ex723 at der er noget mere punch på og stemmer fremstår mere klart.
Smart tv delen syntes jeg efter min menning dog Sony er lidt bagud på fortsat med udvalg, menu layout og struktur, dog kommer modellen med indbyggede Wifi hvilket er en fordel.
Deres nye XR100 består af et blinking backlight system med sort billede visning imellem de ægte billeder. Dette hjælper på at reducere slør og har ikke samme negative bi-virkninger som et 100hz interpolerede system har, og du vil ikke opleve en stigene indput lag forsinkelse når du spiller ps3 så billede vises forsinket på skærmen i forhold til da du gav komandoen på kontrolleren
Standard profilen har dog meget overmættede farver, men det er jo ikke nyt kan man sige og kan utvivlsomt stilles bedre ind.
Fjernbetjeningen er af udsendet næsten uforandret, men den har samme slags finish på undersiden som rammen på tv´et og ligger godt i hånden, og størelsen er reduceret kontra de tidligere klassiske sony fjernbetjeninger, også virker det heller ikke så uoverskuligt med knapper længere.
En ting jeg især fandt praktisk da jeg testede PVR funktionen er at "sætte live tv på pause" knappen er synligt fremme oppe i hjørtnet.
Samsung:
Satser også meget på det rammeløse design, og jeg syntes da også det er pænt. Dog har de med lige ES5505 valgt mange vitale stik ind og udgange til at pege bagud hvilket besværligøre vægmontering.
Smart tv delen syntes jeg dog bedst om på Samsung mht udvalg og layout, men en Dual core processor ville nok havde gjort underværker, men selvfølig ikke forventet af en mellempris model.
Ligesom Sony´en anvender samsung også et slør reducerende system, de såkalde "100hz CMR". Den er dog slået fra std, og skal slåes til under billedeindstillinger - Ekstra bevægelse. Om det er ligeså godt som på Sony´en tør jeg dog ikke lige sige, men af hvad jeg har hørt så har det vist ikke fået ligeså meget ros.
Samsungen har også udvidet kabinetet i bunden en lille smule mht højtaler pladsen, og hvis jeg sammenligner med sidst års D5005 er det da en forbedring, ex653 er dog stadig lidt bedre imo.
Ligeledes har sony 4 HDMI tilslutninger hvor samsungen har 3, og Samsungen kræver også at en dongle tilkøbes for at få net adgang.
Rent billedekvalitets mæssigt har jeg ikke lige haft mulighed for at teste de 2 som sådan, men håber du kunne bruge informationen