23 maj 2012, 17:53
Jeg er i dilemma i forhold til valg af ny skærm. valget står mellem LG LM760t, Sony HX855 og Panasonic DT50 og Panasonic VT50.
Skærmen skal bruges all-around af børn/voksende til TV/film/spil i lys stue og selvfølgelig film i de sene timer.
Billed kvalitet er klart det vigtigste. alt andet er sekundært.
Jeg har læst reviews herfra (super god info tak for det!), avforums og diverse andre steder. og jo mere jeg lære om det, jo svære bliver det. Alle skærmene er set med standard indstillinger i butikker så det er jo også et problem, men alt i alt mener jeg følgende:
LG lm760t
+ super flot med smal ramme (uden skygger)
+ wireless og smart apps etc.
- bekymret for sortniveauet
Sony HX855
hænger i fona i roskilde ved siden af et DT50 og det har absolut et klart bedre billed end Dt50 (standard) men kan jo godt se fra review at DT50 har dårlige standard indstillinger. sortniveauet er helt utrolig godt og billedet naturligt. jeg var meget imponeret af billed og pris. dog ikke over tv foden.
Panasonic DT50
+ gode anmeldeser lavet efter kalibrering
- jeg får nok ikke kalibreret det...
standard indstillinger giver skidt sortniveauet men i review er det ikke meget under sony så måske det nemt kan justeres lidt.
Panasonic VT50
+ bedste billed af dem alle - når der ikke panoreres!
- ligner 100hz når der panoreres - kan det skrues på eller er det en plasma "egenskab"? er det det de mener med "50hz bug"?
- burn-in (nicolodens logo ser skræmmende orange ud)
jeg vil mægtig gerne høre jeres mening for jeg er meget i tvivl denne gang.
Skærmen skal bruges all-around af børn/voksende til TV/film/spil i lys stue og selvfølgelig film i de sene timer.
Billed kvalitet er klart det vigtigste. alt andet er sekundært.
Jeg har læst reviews herfra (super god info tak for det!), avforums og diverse andre steder. og jo mere jeg lære om det, jo svære bliver det. Alle skærmene er set med standard indstillinger i butikker så det er jo også et problem, men alt i alt mener jeg følgende:
LG lm760t
+ super flot med smal ramme (uden skygger)
+ wireless og smart apps etc.
- bekymret for sortniveauet
Sony HX855
hænger i fona i roskilde ved siden af et DT50 og det har absolut et klart bedre billed end Dt50 (standard) men kan jo godt se fra review at DT50 har dårlige standard indstillinger. sortniveauet er helt utrolig godt og billedet naturligt. jeg var meget imponeret af billed og pris. dog ikke over tv foden.
Panasonic DT50
+ gode anmeldeser lavet efter kalibrering
- jeg får nok ikke kalibreret det...
standard indstillinger giver skidt sortniveauet men i review er det ikke meget under sony så måske det nemt kan justeres lidt.
Panasonic VT50
+ bedste billed af dem alle - når der ikke panoreres!
- ligner 100hz når der panoreres - kan det skrues på eller er det en plasma "egenskab"? er det det de mener med "50hz bug"?
- burn-in (nicolodens logo ser skræmmende orange ud)
jeg vil mægtig gerne høre jeres mening for jeg er meget i tvivl denne gang.