Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fått tilbud om en Samsung UE55C9005, toppmodellen i 2010. Ser de som fortsatt selger den har den til en pris på 30000 til faktisk 52000!
Har tilbud om en som er returnert på angrefrist, det vil si brukt max i 14 dager. 17000 NOK.
Så jeg lurer vell egentlig på om man får mere for pengene i dag?
Af Skærmtrolden
Umiddelbart vil jeg stille spørgsmål ved det smarte...

Skal det være LED?

I Danmark kan man købe en Panasonic 55" ST50 for knap 16.000 dkr. Tæt på den bedste billedkvalitet der kan købes idag. Det er en 2012 model i et - efter min mening - flot design.

Rammen på den der Samsung ser bred ud på billederne, selv i forhold til moderne plasma. Kender ikke de norske priser, men umiddelbart synes jeg det lyder dyrt, i forhold til hvad man ellers kan få. Dog skal det lige siges at jeg ikke følger særlig meget med i Samsung og LED...

Smag og behag og prioriteringer er individuelle... :D
Af mortena2
Ønsker led ja. har store vinduer og mye sol inn i stua.
Og den Panasonicen ligger på en 17000 i Norge.

Det største minuset jeg finner i spec lista på samsung 9005 er 200hz, i forhold til de nye som har 400++
Men vet ikke hvor mye det har å si? Ellers har den mye av det samme.
Fordelene med samsungen er at den har 2x PVR og er til halv pris. Jeg mener når den holder seg på 30000+ enda,
bør det være en relativt god tv! Man betaler vell for det man får! Eller?
Af Skærmtrolden
mortena2 skrev:Man betaler vell for det man får! Eller?
Til en vis grad - mange vil ha' smart LED design, gerne Samsung, og når efterspørgslen er stor, sættes prisen op. Men jeg kender som sagt ikke den model, formentlig er der andre her på sitet, som bedre kan rådgive. Så hvis målet er bedste billedkvalitet, er plasma både billigere og bedre.

Lidt generelt om LED: Ser du/I mest TV om dagen eller om aftnen? Ikke alle LED'ere er lige gode i lyse omgivelser, flere af dem har glasfront = reflektioner.
Af mortena2
Skærmtrolden skrev:
mortena2 skrev:Man betaler vell for det man får! Eller?
Til en vis grad - mange vil ha' smart LED design, gerne Samsung, og når efterspørgslen er stor, sættes prisen op.

Lidt generelt om LED: Ser du/I mest TV om dagen eller om aftnen? Ikke alle LED'ere er lige gode i lyse omgivelser, flere af dem har glasfront = reflektioner.
Det er vell fordi Samsung har hatt billige testvinnere i noen år. Sammen med Panasonic og nå i det siste Phillips.

Ja har funnet ut av det. Lest på tester av Samsungen at det som reflekterer mest er rammen som er av børsta stål på denne. Men jeg har ikke så mye lys rett på tven, mest i rommet rundt.
Af mortena2
Men uansett, er det noen som har sett denne Samsungen og kan sammenligne den med dagens teknologi/kvalitet
som mån får for 15-20k?

Har sett en samsung 60tomm 6065 eller noe, både i 3D og HD og den er helt råå! En billig 60tommer i 2011.
Af noxity
C9005 svarer til C8705 billedmæssigt, måske lidt under.

Jeg havde kun valgt C9000 for designet, da billedet på de nye modeller (og D-modeller) har fået et løft set i forhold til C-modellerne.

Du kan i øvrigt læse testen her:
C9005 test

Selvom 17.000 NOK er billigt for dét TV, så betaler du stadig mange penge udelukkende for designet. Så hvis du ikke er 100% forelsket i designet, så brug pengene på et andet og nyere TV :)

[/url]
Af mortena2
noxity skrev:C9005 svarer til C8705 billedmæssigt, måske lidt under.

Jeg havde kun valgt C9000 for designet, da billedet på de nye modeller (og D-modeller) har fået et løft set i forhold til C-modellerne.

C9005 test

Selvom 17.000 NOK er billigt for dét TV, så betaler du stadig mange penge udelukkende for designet. Så hvis du ikke er 100% forelsket i designet, så brug pengene på et andet og nyere TV :)

[/url]
Har lest at forskjellen på c og d er så liten at man ikke ser den med øye. Må måle seg til forskjellen.
Semmer ikke det?
Af Mysen
mortena2 skrev:
noxity skrev:C9005 svarer til C8705 billedmæssigt, måske lidt under.

C9005 test

[/url]
Har lest at forskjellen på c og d er så liten at man ikke ser den med øye. Må måle seg til forskjellen.
Semmer ikke det?
Nej, det stemmer ikke. D modellerne er en klar opgradering i forhold til C-modeller, hvilket både skyldes billedbehandlingen, men også, ikke mindst, det glimrende kontrastfilter, der giver en god gengivelse af sort i dagstimerne. I aftentimerne er sortdybden ligeledes forbedret.

Desuden er UE55C9005 med et noget forældet design på trods af, at den ikke er ældre. De smalle rammer er mere populære i dag, og den brede ramme af børstet stål på C9005 er efter min mening ikke spor eksklusiv at se på. Tv'et gør et tamt forsøg på at virke high-end, men det virker bare billigt. Som en åben sportsvogn med krom, stort udstødningsrør og 90 sløve heste. Jeg vil i hvert fald mene, at du på designsiden kan finde mange modeller, der gør det bedre, og på billedsiden er stort set alle modeller til 17.000 bedre.

Til sidst bør det nævnes, at de forhandlere der sælger til 30.000 og op ikke har ændret den i forvejen alt for høje pris siden tv'et udkom. 30.000 er alt, ALT for dyrt, men 17.000 er faktisk også for dyrt. Til den pris kan du f,eks få et Sony HX855, der båder er kønnere og bedre.
Af Mysen
mortena2 skrev:Ogt det har du sett med egene øyne, eller lest det på forskellige tester?

Her skrytes det ivertfall av samsung 9000 og denne testen er gjort i November 2011. Virker som om noen
elsker den og noen hater den.

http://www.t3.com/reviews/samsung-9000- ... viewreview
Billedkvaliteten er vurderet ud fra tests, mens kontrastfilteret er set i butikker. 2011 modeller og frem klarer sig tydelig bedre på dette punkt. Designet har jeg subjektivt vurderet ved at se det i en butik. Der er nok nogen, der vil synes det er stilet designet, men der er ikke kvalitet og luksus over det på samme måde som Loewe og B&O, selv om billeder kan få det til at se sådan ud.

Den ligner C8705 meget, men er tyndere og skal stå på fod. Den har samme billedkarakteristika, og disse har Samsung forbedret på deres nye modeller. Der er næppe nogen, der hader den, men prisen svarer bare ikke til produktet.