mortena2 skrev:noxity skrev:C9005 svarer til C8705 billedmæssigt, måske lidt under.
Jeg havde kun valgt C9000 for designet, da billedet på de nye modeller (og D-modeller) har fået et løft set i forhold til C-modellerne.
Du kan i øvrigt læse testen her:
C9005 test
Selvom 17.000 NOK er billigt for dét TV, så betaler du stadig mange penge udelukkende for designet. Så hvis du ikke er 100% forelsket i designet, så brug pengene på et andet og nyere TV 
[/url]
Har lest at forskjellen på c og d er så liten at man ikke ser den med øye. Må måle seg til forskjellen.
Semmer ikke det?
Nej, det stemmer ikke. D modellerne er en klar opgradering i forhold til C-modeller, hvilket både skyldes billedbehandlingen, men også, ikke mindst, det glimrende kontrastfilter, der giver en god gengivelse af sort i dagstimerne. I aftentimerne er sortdybden ligeledes forbedret.
Desuden er UE55C9005 med et noget forældet design på trods af, at den ikke er ældre. De smalle rammer er mere populære i dag, og den brede ramme af børstet stål på C9005 er efter min mening ikke spor eksklusiv at se på. Tv'et gør et tamt forsøg på at virke high-end, men det virker bare billigt. Som en åben sportsvogn med krom, stort udstødningsrør og 90 sløve heste. Jeg vil i hvert fald mene, at du på designsiden kan finde mange modeller, der gør det bedre, og på billedsiden er stort set alle modeller til 17.000 bedre.
Til sidst bør det nævnes, at de forhandlere der sælger til 30.000 og op ikke har ændret den i forvejen alt for høje pris siden tv'et udkom. 30.000 er alt, ALT for dyrt, men 17.000 er faktisk også for dyrt. Til den pris kan du f,eks få et Sony HX855, der båder er kønnere og bedre.
Mangler hifi... - og penge til hifi!