21 maj 2012, 08:55
Da jeg kiggede på ppradio.dk for nogle dage siden, var der nu en hel del fejl ifbm. de blå markeringer af forskellene på modellerne...
EDIT: Blev kontaktet af en venlig mand fra ppradio.dk, og nu skulle ppradio.dk oversigten være helt oppe på dupperne 8)
Vedr. XT50, jeg har denne skærm og er meget glad for den. Jeg har ikke set GT50, hverken tændt eler slukket. Så jeg kan ikke sammenligne.
Dog kan jeg sige at det er fuldstændig korrekt at XT'en ikke har THX profiler. Istedet bruger jeg "True cinema" profilen, som jeg synes gør det ret godt.
Feature mæssigt savner jeg lidt PVR funktionen. Jeg har en dedikeret PVR, men den er kun DVB-T, ikke T2, som TV'et understøtter. På den anden side skal man op i ST'en for at få PVR med, og den koster pt. 3K ekstra, og for den pris kan man købe en dedikeret T2 PVR...
Derudover har XT'en kun 2 HDMI, flere af stikke vender bagud og udover at selve skærmen ikke er superslank, så fylder højtalerne også lidt i dybden. Tilgengæld er de lidt bedre end de fleste andre fladskærme, jeg har hørt. Men altså ikke bedre, end at jeg har købt en fjernbetjent forstærker og også lige har bestilt dedikerede højtalere.
Mht. tykkelse og stik, har placering en del at sige. Som vores stue er, betyder det ikke noget - men hvis stikkene havde siddet i højre side, ville det have været en faktor med bagudvendte stik.
Udover prisen, har XT'en et par plusser mere: Der er ingen blæsere (det har GT50 vist heller ikke, mens VT50 skulle have det...) og strømforbruget er i den bedre ende: Med diverse 2D materiale, bruger den 0,1 kW pr. time.
Senest rettet af Skærmtrolden 22 maj 2012, 09:02, rettet i alt 2 gange.
Hvad er en fladskærm uden ordentlig lyd?