Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

thoms skrev:hej med jer - håber i kan hjælpe mig med mine lidt uforstående iagttagelser i elgiganten.

Mit problem er bare når jeg står som i dag i elgiganten og ser dem køre den samme scene fra en demo, så kører det bare mere flydende på ES 8005.... :o

Der kører i elgiganten, sikkert landet over, en demo med nogle højhuse med en masse glasfasader og nogle skibe osv. Når kameraet panorere forbi skibenes master eller flyver lodret ned mens der er fokus på højhusenes ruder, ja så kan jeg bare se at det ikke kører lige så flydende på VT50 som på Samsung (og LGs nye top model)
Jeg var også i el-giganten fornylig og havde dog kun adgang til alm. tv som kilde, men der kunne jeg ikke få et tilfredsstillende billed på Samsungs top model i LED ved at vælge blandt profilerne på det. LG´erne var lidt bedre men VT50 havde klart det bedste billed omend jeg observeret lidt problemer med panoreringerne men var på et niveau jeg formentlig godt kan leve med - ville dog gerne have set noget fodbold på det da det jo tit er en go "sladrehank" - mangler kun at se Sony' s 2 topmodeller i LED men indtil da har jeg lagt mig fast på VT50 :)
Af Nick_S
Husk nu at den latterlige Philips demo de insisterer på at bruge i de fleste Elgiganten butikker INTET siger om billedkvalitet - udelukkende frame interpolation, hvilket de fleste alligevel ender med at slå fra (specielt når TV'et skal bruges til sport).
Af thoms
jeg snakkede med en gut i Fona der selv havde et GT30 (mener det var navnet) og han sagde at tv2 logoet var brændt fast i hans skærm.

jeg troede det var forbi med det problem for længe siden, eller det bliver de ved at sige det er - men det lader ikke til det?
Af THM
Har jeg også på mit g20, det er dog ikke så slemt mere efter vi har fået flere kanaler;-) man skal virkelig kigge efter det nu for at se det
Ser man kun en kanal vil det komme. Men ved blandet brug er de ikke du problem
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
thoms skrev:jeg snakkede med en gut i Fona der selv havde et GT30 (mener det var navnet) og han sagde at tv2 logoet var brændt fast i hans skærm.

jeg troede det var forbi med det problem for længe siden, eller det bliver de ved at sige det er - men det lader ikke til det?
Hvem er "de"? Vi har en artikel om emnet som stadig er aktuel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835
Af Thomas1337
thoms skrev:jeg snakkede med en gut i Fona der selv havde et GT30 (mener det var navnet) og han sagde at tv2 logoet var brændt fast i hans skærm.

Mit Panasonic TX-P50VT30y har TV2 og TV2 NEWS nydeligt brændt ind.......... men jeg lægger ikke mærke til det mere. Ser det kun når skærmen er helt ensfarvet eller noget. Min egen fejl, lod mig falde i søvn til de 2 kanaler og det skulle man åbenbart ikke gøre med et nyt Plasma....... ved ikke om det kan optræde når først skærmen er kørt ind. Jeg havde Panasonic i røret og det var hvad der kunne ske............ men i alle de år jeg indtil nu har observeret skærme er der ikke noget der har kunne flytte min holdning fra plasma. Så må man tage de små finurligheder med, indbrænding og lysreflekser

Mvh Thomas
Af thoms
det dur ikke i en børnefamilie det der. mine unger ville smadre den skærm første gang de stod op og benyttede skærmen lørdag morgen, inden jeg var der til at babysitte pause mode og huske at slukke osv. jeg ville få stress! :)

efter en uge ville jeg have det største CN logo stående :(
Af Gonardo
Man kan ikke bedømme billed kvalitet i Elgiganten Tilst, signalet bliver delt ud til alle apperater analogt, og bliver tilsluttet composit/RGB/komponent indgangen bag tvet...prøvede at tjekke rulleteksten på TV2 News på VT50 og derefter skifte imellem de forskellige IFC, manen til dårlig rulletekster skal man godt nok lede længe efter :((
Af thoms
Jeg må vist bare erkende at der er fordele og ulemper ved både plasma og led og at en stor del af min oplevelse afhænger af at billede kører flydene.

jeg fik en go snak i hifiklubben om netop plasma's måde at gengive billedet som det er uden en masse lag og input.

Der er ingen tvivl om at når billedet står stille eller der sammenlignes farve nuancer og kontrast så har plasma og især VT50, for mig at se, et bedre billed - MEN så snart billedet er i bevægelse så falder det til jorden for mig, og minder mig om de gamle 50hz. sikkert en gamer skade fra de gamle frames dage med quake 1 på en pentium 133mhz hvor fps er alt :)