MigSelv skrev:En gennemsnitsdansker drikker ca. 10 genstande om ugen, jeg drikker ikke 5 om året, og sådan kan du altid finde eksempler.
du er ihvertfald enig i at statistik fortæller intet om tv't levetid og de 2000 timer som allerede er brugt. så alt udenoms snak med gennemsnit og eget forbrug er urelevant.
- Vigtigt er at søge på google og tro på at de ca. 50000-60000 timer der vurderes et panel vil holde er vigtigst(plasma el. lcd er vigtigt her).
- næste er , om man sælger når ny sæson af skærmen lige er kommet på markedet, så falder værdien yderligere.
- Mindst vigtigt er de 2000 timer som jo intet er ift. almindeligt forbrug for en dansk etableret familie på 3 el. 4 med et tv i hustanden.
- Får du fuld garanti (1.5års reklamations ret) så kan du altid bruge "brugtheds" forklaringen hvis skærmen skulle gå i stykker inden for 2 år, og at den var slidt da du fik skærmen. (ingen siger den går, men går den , så går den)
der er mange sliddele på en skærm, og er den fysisk tændt/slukket på kontakt ofte så kan transformer i tvskærm være delvist slidt ved de mange opstarter.
ved plasma skærme kan panelet slides på panelet ved meget lyse farver i længere tid, og vil tabe effekt over år og forbrug.
Torben Rasmussen skrev: foreslår derfor, at du fokuserer lidt mindre på at fluekneppe mine indlæg og lidt mere på at hjælpe trådstarter. Du aner intet om mine og familiens TV-vaner, så du bør nok holde dig til vurderinger af eget forbrug og ikke gisne om mit.
var det ikke sådan dine indlæg startede? du må altså ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus?
lidt historisk data
Torben Rasmussen skrev: 8 timer om dagen i 8 mdr svarer vel til normal brug i 24 mdr. Sådan en model ville jeg ikke købe med mindre du slap med 33% af nyprisen.
Torben Rasmussen skrev:Hvis I andre passer ind i andre fraktiler, så står det jer frit for at regne med andre konverteringsfaktorer. Jeg antager at lgowner ligger på den anden side af gennemsnittet.