17 apr 2012, 20:04
ingen grund til at forklare det dybere, men går forbrugeren ud og roder med service menu, så er det 100% brugerens ansvar. (jeg kan dog ikke dy mig at sige, at sådanne indgreb kan være til brugerens fordel, som nævnt i næste indlæg, så tager LG godt for den aktivering i Danmark lige pt, pga. særaftaler)
så vil jeg bare sige 100% tilfredshed her, der er jo næsten som jeg har forklaret det, jeg har dog sprunget testleddet over, da test er en fase af det hele og bortforklaringer når support ikke kender årsagen er sørgelige.. det ville være bedre for supporten bare at sige det ikke er aktiveret da det ikke er ude af test og godkendelse? hvis det er alt.
LG_Martin skrev:Hej lgowner,så er vi enige!
Selve software pakken (2012 model - 03.02.75) indholder alle lande som udgangspunkt. Her er der lavet en opdeling - Nordisk og europærisk.
Dette betyder at filerne størrelse osv. er ens, men da man som forbruger ikke har adgang til service menuen, så er tvet præinstalleret til at bruge den europæriske software hvis man naturligvis har valgt at købe tvet i Tyskland, England eller andet land.
Hvis man derimod vælger at købe tvet i Danmark, så er der den nordiske version aktiveret. Dette sikre at dvb-c, dvb-t osv virker efter hensigten og er godkendt at disse udbyder som bruger disse.
LG_Martin skrev:For at give et godt eksempel, så for et stykke tid siden valgte yousee at opdatere deres central i trekants området, hvilke gav problemer for de tv som ikke var nordiske, dette betød at kunderne blev nød til at vente til at der blev lavet en software opdatering til dvb-c med de ændringer som yousee havde lavet til den europæriske software.
Dette er en process som tager længere tid, da den naturligvis skal testes i alle de lande som bruger den version inden den bliver opdateret.
Det er rigtigt at man kan ændre dette i servicemenuen, men som mange har gættet, så er det en menu man kun bør have adgang til hvis man ved hvad man laver, da dette kan betyde man har et tv som ikke virker efter hensigten.
Ang. Hbbtv, så er dette et test forsøg fra Dr, og derfor ikke et officielt produkt som bliver rullet ud via Yousee eller boxer.
Når der bliver meldt mere ud fra DR Hbbtv afdelingen af kan jeg kommentere mere på dette, men indtil videre er dette et DR projekt som bliver fulgt fra sidelinjen.
så vil jeg bare sige 100% tilfredshed her, der er jo næsten som jeg har forklaret det, jeg har dog sprunget testleddet over, da test er en fase af det hele og bortforklaringer når support ikke kender årsagen er sørgelige.. det ville være bedre for supporten bare at sige det ikke er aktiveret da det ikke er ude af test og godkendelse? hvis det er alt.
Senest rettet af lgowner 17 apr 2012, 20:11, rettet i alt 2 gange.