Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
LG_Martin skrev:Hej lgowner,
Selve software pakken (2012 model - 03.02.75) indholder alle lande som udgangspunkt. Her er der lavet en opdeling - Nordisk og europærisk.
Dette betyder at filerne størrelse osv. er ens, men da man som forbruger ikke har adgang til service menuen, så er tvet præinstalleret til at bruge den europæriske software hvis man naturligvis har valgt at købe tvet i Tyskland, England eller andet land.
Hvis man derimod vælger at købe tvet i Danmark, så er der den nordiske version aktiveret. Dette sikre at dvb-c, dvb-t osv virker efter hensigten og er godkendt at disse udbyder som bruger disse.
så er vi enige! :) ingen grund til at forklare det dybere, men går forbrugeren ud og roder med service menu, så er det 100% brugerens ansvar. (jeg kan dog ikke dy mig at sige, at sådanne indgreb kan være til brugerens fordel, som nævnt i næste indlæg, så tager LG godt for den aktivering i Danmark lige pt, pga. særaftaler)
LG_Martin skrev:For at give et godt eksempel, så for et stykke tid siden valgte yousee at opdatere deres central i trekants området, hvilke gav problemer for de tv som ikke var nordiske, dette betød at kunderne blev nød til at vente til at der blev lavet en software opdatering til dvb-c med de ændringer som yousee havde lavet til den europæriske software.
Dette er en process som tager længere tid, da den naturligvis skal testes i alle de lande som bruger den version inden den bliver opdateret.

Det er rigtigt at man kan ændre dette i servicemenuen, men som mange har gættet, så er det en menu man kun bør have adgang til hvis man ved hvad man laver, da dette kan betyde man har et tv som ikke virker efter hensigten.

Ang. Hbbtv, så er dette et test forsøg fra Dr, og derfor ikke et officielt produkt som bliver rullet ud via Yousee eller boxer.
Når der bliver meldt mere ud fra DR Hbbtv afdelingen af kan jeg kommentere mere på dette, men indtil videre er dette et DR projekt som bliver fulgt fra sidelinjen.

så vil jeg bare sige 100% tilfredshed her, der er jo næsten som jeg har forklaret det, jeg har dog sprunget testleddet over, da test er en fase af det hele og bortforklaringer når support ikke kender årsagen er sørgelige.. det ville være bedre for supporten bare at sige det ikke er aktiveret da det ikke er ude af test og godkendelse? hvis det er alt.
Senest rettet af lgowner 17 apr 2012, 20:11, rettet i alt 2 gange.
Af rossi.46
Hehehe. Selvfølgelig vil man ikke kunne hente service fra LG DK. Men har nu også svært ved at se problemet. Tidligere var der jo forskel på betegnelsen fra LG om det hørte til i f.eks. tyskland eller england. Men netop på disse nye modeller er betegnelsen jo præcis den samme. Er da godt klar over der kan være noget med serie nr. som ikke er solgt via den danske inportør. Men tror simpelthen ikke på at de skærme ikke skulle være ens og da slet ikke at der skulle være problemer med at bruge dem i DK. Som der jo af en anden nævnes er det blot en måde for LG at provokere brugere til ikke at handle uden om dem. Hvilekt jo bliver brugt alle steder. Men som heldigvis ikke alle hopper på.

Har både handlet Sony og Panasonic fladskærme i østrig og tyskland og har heller aldrig haft nogle problemet med at modtage signaler på dem. Men de skulle heller ikke virke iflg deres support. Hvad nyt er der i det :o

Jeg personligt har absolut ingen betænkeligheder ved at handle uden om LG. De er da selv skyld i at det vil ske med de sindsyge priser de har spillet ud med. 25000 og 30000,- for hhv 55LM860V og 55LM960V er da helt ude i hampen.

Jeg sparer gerne over 11000,- på en 55LM960V og med den besparelse skulle der vist åbentlyst også være til lidt retur porto hvis der skulle være brug for det. Men jeg regner nu ikke med at skulle få brug for det eller hvad LG Mand? Er jeres produkter da ikke særligt gode eller holdbare? Så fanden i at købe et. Så er det jo ligemeget om det er købt i DK eller hvorsomhelst!!! Endnu engang som også tidligere nævnt er det blot et billigt forsøg på at skræmme forbrugere til at ikke lægge deres penge andetsteds

Mvh.
Af rossi.46
Mhs. til tuner i den skærm fra belgien. Så har den også dvb-T2/C/S2 tuner. Så det skulle nok virke for de fleste :)
Af kennydude
Hvis tunerne nu er som de skal være i tv'ene fra belgien,så har jeg jo nærmest købt det tv. Venter svar fra belgierne og har kontaktet folk jeg kender i belgien for at høre om hjemmesiden er ok og det ikke er noget fusk. Kan godt være jeg skal sætte mig ind i de indstillinger af tv'et og firmware, så der ikke er noget der går galt på den front.

Synes bare det er en ekstrem stor forskel på priserne. Topmodelen i 55" til 18.500 i belgien hvor den i dk koster 30.000, jo lidt til grin
Af dknia
Jeg bestilte i BE for lidt tid siden, fik svar på portoprisen, og venter egentlig bare på at bekræfte at de skal sende når de får den på lager. Sådan nogen FUD udmeldinger fra LG-DK kan godt lige få en til at ryste lidt på hånden :( - godt der er nogen herinde til at sætte det på plads. Mon ikke det skulle være muligt at ændre region i sådan en servicemenu uden at ødelægge hele TVet O_O

Kunne dog rigtig godt tænke mig at se en test et eller andet sted før jeg trykker på aftrækkeren ...
Af kennydude
Hvor bestilte du fra Niels og hvad bestilte du? Og hvad sagde de angående portoen. Bare smid en besked i indbakken hvis det er :) Er meget meget nysgerrig :)
Af dknia
Sorry - det var et LG 55LM960V. 86€ fra BE i forsendelse.
Af kennydude
Ved du hvad Niels, det må jeg også have bestilt mig :) Kan ikke finde ud af hvor deres mail er, kan du smide den i min indbakke, eller bare måden du kom i kontakt med dem på? :)
Af osker
HEJ NIELS KUNNE DU IKKE SKRIVE ADRESSE PÅ DEN WEB SIDE FRA BELGIEN,ER OGSÅ INTERESSERET I DENNE MODEL TIL EN GOD PRIS O_O O_O
Af ZanZan
Det er jo helt sort. Execute.be tager ca 2500 euro ~ 19.000 DKK for 55" LM960V, mens de danske priser er omkring 10.000 kr højere.

Er der virkeligt ikke noget galt her?
Af kennydude
Dem her tager endda mindre for prisen. Har kontakter i Belgien, der tjekker Exocute og denne her adresse, for fortælle om det er fup eller fakta. Indtil videre, har de sagt god for dem.
Mange af deres andre ting, så som bærbare, kamerarer osv, er faktisk dyrere end herhjemme, så tv er bare billigere i belgien åbenbart.

Denne side har også svaret mig i dag, og det koster 86 euro at få tvet tilsendt til dk, hvor det ca tager 3-4 uger før produktet er sendt, til det er i dk, ikke meget, i forhold til hvor meget man sparer :)

http://www.lasystems.be/LG/55LM960V/55L ... 85847.html
Af kennydude
osker, den sidste adresse jeg skrev, er den samme som niels har bestilt fra.
Af ZanZan
Det lyder vildt. Jeg havde ventet på 960'eren, og med de her priser er det næsten for godt til at vente.
Af kennydude
JA synes det er tåbeligt med næsten en forskelpå 11-12.000. Når jeg lige får svar fra belgierne, såer jeg ikke i tvivl om hvad jeg gør. 960 eren er jo 6-7000 billigere end 860 eren herhjemme