Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu i et godt stykke tid kigget i fladskærmsjunglen, og lige så snart, jeg bliver hooked på et TV, så går der ikke længe, før jeg finder et andet, der lyder lidt mere interessant. Kort sagt, jeg har svært ved at se, hvilket TV jeg skal købe.

Det er ikke afgørende, om TV'et er LCD, LED eller Plasma, så længe billedkvaliteten er god.
Prisen på fjernsynet skal helst ligge mellem 3000 og 5000 kroner, og skærmstørrelsen skal helst være omkring "40 (men mellem "32 og "42) er fint.
3D er ikke afgørende - det er fint, hvis TV'et har 3D, men det er absolut ikke et must.
Det er ligegyldigt, om det er et SMART-TV.

TV'et skal bruges i stuen til fjernsyns- og filmkiggeri. Dog skal det også bruges til PS3 en gang i mellem.
Hvor opmærksom skal jeg være på dets opdateringsfrekvens i dette henseende?

Jeg har umiddelbart kigget på følgende. Hvad siger I til dem?

Samsung UE40D6200

Sony KDL-40EX521

Philips 40PFL5606H

Panasonic TX-PF42G30

Philips 42PFL7406H

Jeg håber, I kan hjælpe. Andre foreslag er selvfølgelig velkomne! :)
Af DavidHimself
Hvis du kunne finde ekstra 500,- ville jeg helt klart vælge 46G30Y...
Ved godt den er lidt større end det du efterspørger, med det er et væsentligt bedre tv end det fleste - dog har du 42"eren, men den du linker til er ikke den nordiske modeller (Det er den der hedder Y i til sidst) der er blandt andet garantiforskelle på de 2 TV.
Af lfruergaard
Jeg er selv ret ny i det her, men har kigget en del efter tv, ud fra de samme kriterier på det sidste. Jeg er ikke i stand til at sige hvad der er bedst, men jeg kan sige, at siden jeg begyndte at kigge for en måneds tid siden, er priserne begyndt at falde en smule. Og nu ser jeg er samsungs nye tv, der begynder at blive annonceret på elgigantens side, ikke har en specielt højt pris i forhold til de tilsvarende modeller fra sidste år. Dette kunne måske tænkes at fremtvinge nogle prisdyk på sidste års modeller inden for den næste måneds tid :)

bare et tip, der -måske- er værd at overveje :)
Af Foeller
DavidHimself skrev:Hvis du kunne finde ekstra 500,- ville jeg helt klart vælge 46G30Y...
Ved godt den er lidt større end det du efterspørger, med det er et væsentligt bedre tv end det fleste - dog har du 42"eren, men den du linker til er ikke den nordiske modeller (Det er den der hedder Y i til sidst) der er blandt andet garantiforskelle på de 2 TV.
Men er den eneste garantiforskel ikke, at man for de nordiske modeller kan sende TV'et direkte til Panasonic, hvor man med de europæiske modeller skal sende det til Pixmania?
Der er vel ingen fordele ved at have en nordisk model?
Af DavidHimself
Mig bekendt er Y modellerne indbefattet af Panasonics Prestige service, med service i hjemme blandt andet. Det er E modellerne ikke
Af Foeller
Okay, tak for info! :)

Ved nærmere eftertanke er jeg dog i tvivl om, hvorvidt det er smart at købe plasma. Plasma er ikke særlig godt i en stue med en del lys, vel?
Hvis det er tilfældet, bør jeg nok holde mig til LCD/LED.
Er der en skærm, I kan anbefale der?
Af Siimon
Jeg har lige investeret i et Sony KDL-40HX723 til 5999 i Bilka. Det er virkelig godt! Sådan sindssygt godt!!
Af Foeller
Siimon skrev:Jeg har lige investeret i et Sony KDL-40HX723 til 5999 i Bilka. Det er virkelig godt! Sådan sindssygt godt!!
Men hvorfor er det bedre end de andre nævnte fjernsyn?
Af Siimon
Foeller skrev:
Siimon skrev:Jeg har lige investeret i et Sony KDL-40HX723 til 5999 i Bilka. Det er virkelig godt! Sådan sindssygt godt!!
Men hvorfor er det bedre end de andre nævnte fjernsyn?
Udover at jeg ikke har alle de nævnte fjernsyn, så skal jeg ikke kunne sige det helt præcist, men hvis du kigger på specs., så er der ret meget forskel.