Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zangger
Jeg bestiller mig et SAMSUNG PS64D8005 på fredag. Nu har jeg brug for at vide hvad der skal til for at se HD og 3D film jeg har på min bærbar.

Den kan ikke trække de film uden hakken så jeg har brug for en løsning til at kunne det.

Er det en Nas eller Bosee Box eller begge jeg skal have?
Af Sjavse
Så må vi håbe der er nogen tilbage til den gode pris på fredag.
Salget af PS64D8005 går ret hurtigt i disse dage efter det er sat ned til 15.000kr.
Brugeravatar
Af David Munch
Du bør nok fortælle mere specifikt om dine behov, frem for at vi skal gætte.
Af Zangger
Mine behov er at kunne se HD og 3D film fra filer, ikke dvd skiver.

De skal kunne lagres på en disk som er i stand til at afspille dem på tv.

Det er derfor jeg spørger om jeg skal bruge en nas som jeg sætter på netværk eller en Boxee box kan bruges eller måske en WD media box. Jeg aner blot ikke hvilken løsning der er den bedste eller om de skal kombineres.

Løsningen skal bare være nem at gå til når det er sat op.

Håber det dækker mine ønsker så i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og jeg gav dig en liste over de medieafspillere, som rent faktisk kan afspille 3D film fra en NAS. Det var jo hvad du bad om.

Du bør investere i minimum en 4-bay NAS for at have plads nok.

Dernæst skal du have en computer med et BluRay drev du kan bruge til at rippe filmene med. Det vil under alle omstændigheder ikke blive en plug'n'play løsning når du medtager problematikken med rent faktisk at få rippet dine film.

Mit eget setup består af en 4x2TB Synology DS411, en Mede8er mediestreamer (klarer ikke 3D) samt et Lite-On BluRay drev i min PC, som sammen med softwaren AnyDVD HD kan bruges til at rippe mine film.
Af Olfred
Jeg har samme tv i 51". Jeg ligger alle mine film over på en ekstern harddisk og sætter den direkte i tv'et. Det kører kanon med 2d og 3d mkv-filer..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad mig lige indskyde en notits omkring selve ripningen af filmene (som selvfølgelig kun er generel oplysning idet man teoretisk set ikke må rippe BluRays herhjemme):
Valget af software bør man give et par tanker først - eller nok nærmere prøve af. Jeg nævner AnyDVD HD, men det er ikke et stykke ripper-software som sådan. Det kan godt nok rippe en film til eks. ISO-format, men det kan ikke fjerne eks. reklamer, menuer mv. Hvis man vil have .mkv-filer ud i et 1:1 format (dvs. tabsfrit), så er MakeMKV eller DVDFab et bedre bud. Vær dog OBS på, at PGS-undertekster (som er dét Blu-Rays benytter) kan være et problem at få vist på mange afspillere - heriblandt Samsungs TV. Så skal man ud i at rippe underteksterne ved siden af eller finde en SRT-fil på nettet.

Selv er jeg mere tilhænger af at bruge en ren BluRay-struktur, dvs. BDMV-folderstrukturen, men det kræver at TV'et rent faktisk kan klare sådan noget hvis man vil bruge dét som afspiller. ISO-formatet skal man ligeledes have undersøgt kompatibiliteten af sin afspiller for først, da det heller ikke er alle der klarer BD-ISO.

Som software, vil jeg derfor anbefale følgende modeller:
Til MKV: MakeMKV eller DVDFab
Til BDMV: AnyDVD HD sammen med Clown_BD

Alle disse programmer fås i en prøveversion, der er gyldig i ca. 30 dage, så man kan sagtens prøve dem alle af og se hvad der giver mest mening. Jeg har dog haft adskillige disc's som MakeMKV ikke kan læse, hvis AnyDVD kværner det hele.