Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af munckster
Hej FP

Jeg er ved så småt at være klar til at kaste en håndfuld penge efter et nyt TV og er kommet frem til 3 muligheder, hvor jeg ikke helt kan bestemme mig da der er ulemper ved alle 3..

Men først og fremmest skal TV'et bruges til alm. tv og film og ikke mindst Xbox 360. Kæresten vil gerne have det så tæt på vægen som muligt og jeg vil bare gerne have en masse tommer med et godt billede.

De 3 tv jeg er kommet frem til:

Sony KDL-55EX723: 10.200,-

Fordele:
LED(ingen problemer med burn-in)
55"

Ulemper:
Bagudvendte stik.

Samsung PS51D8005: 10.000,-

Fordele:
Nedadvendte tilslutninger
flot design
Købes i Hifi-klubben
2 par 3D briller

Ulemper:
Plasma(ift. gaming)
evt. buzzing.

Panasonic P50GT30E: 8.700,-

Fordele:
Nedadvendte tilslutninger
pris.

Ulemper:
Plasma(ift. gaming)
E - europæisk model? Hvor stort et problem er det med en E model?
Netbutik

Kæresten er mest hooked på Samsungen, jeg selv er lidt hip som hap på de 3, men er lidt bange for burn-in og buzzing på plasma, selvom jeg udemærket godt ved at billedet er overlegent på de 2 ift. Sony'en.

Hvad siger i? Eller måske noget helt 4.?

Ps. Kan det betale sig at vente til de nye modeller kommer ift. prisfald osv? De nye modeller er jo nok urimeligt dyre de første par måneder, så regner ikke med at budgettet er til dem?
Af JonesDK
Jeg har selv et PS51D8005 og der har jeg aldrig oplevet problemer, hverken med burn-in eller buzzing.
I starten kørte jeg ikke engang en break-in process - det blev bare brug out-of-box. Har sidenhen spillet Fifa 12 i 8+ timer uden problemer.

Mht. buzzing så kan jeg intet hører på mit tv. Ikke engang hvis jeg stikker hovedet helt bag tv'et.

Det er et super tv med et rigtig flot billede.
Af munckster
JonesDK skrev:Jeg har selv et PS51D8005 og der har jeg aldrig oplevet problemer, hverken med burn-in eller buzzing.
I starten kørte jeg ikke engang en break-in process - det blev bare brug out-of-box. Har sidenhen spillet Fifa 12 i 8+ timer uden problemer.

Mht. buzzing så kan jeg intet hører på mit tv. Ikke engang hvis jeg stikker hovedet helt bag tv'et.

Det er et super tv med et rigtig flot billede.
Det var da rart at høre, selvom jeg nok under alle omstændigheder vil være lidt varsom de første 50-100 timer med TV'et. Men regner med at tage ned og kigge på Samsungen idag. Så må vi se om det bliver det.

Kom gerne med flere input:)
Af munckster
Nå... Hifi-klubben havde ikke Samsungen i nogen af deres butikker i Aarhus. Så det skal også bestilles over nettet :((

Ang. det Pana. Vil det give mig problemer med en E model?
Af munckster
Nu er der blevet bestilt et PS51D8005 så håber jeg at det er nogenlunde buzz fri:) Bliver leveret på fredag. 10.100kr kom jeg af med inkl. fragt. Ganske god pris efter min mening.
Af jones31
munckster skrev:Nu er der blevet bestilt et PS51D8005 så håber jeg at det er nogenlunde buzz fri:) Bliver leveret på fredag. 10.100kr kom jeg af med inkl. fragt. Ganske god pris efter min mening.

har set de har en demo i elgiganten Holbæk til 7999. Skulle have hængt der i 3 mdr hvis det er.
Af munckster
jones31 skrev:
munckster skrev:Nu er der blevet bestilt et PS51D8005 så håber jeg at det er nogenlunde buzz fri:) Bliver leveret på fredag. 10.100kr kom jeg af med inkl. fragt. Ganske god pris efter min mening.

har set de har en demo i elgiganten Holbæk til 7999. Skulle have hængt der i 3 mdr hvis det er.
Tjah. Nu er der lidt langt til Holbæk fra Aarhus. Foretrækker også nyt:) Men tak for info.
Af munckster
Nu har jeg modtaget mit nye TV. Samsung PS51D8005. Super lækkert TV, der bestemt lever op til mine forventninger. Det buzzer meget, meget lidt - kan ikke høres når lydstyrken er skruet bare lidt op, så ikke noget der ødelægger oplevelsen overhovedet. Der var to par 3D briller i kassen og alu-fjernbetjeningen medfulgte også. Jeg er meget tilfreds med mit køb!

Nu skal jeg bare lige ha styr på alle dets funktioner osv. Men alt i alt en glad Samsung ejer :)