Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bykovsky
Hvis det kun er buzz, der holder dig tilbage, så kan jeg ikke se det som et problem. På mit er der som skrevet ingen unormal buzz.
Hvis du bare har lyden på normal, så vil du aldrig høre det - men tag i Bilka og lyt efter.

Det kan vel sagtens hænge på væggen - alt andet ville da lyde meget underligt.
Af mbm
TheGreatGazoo skrev:
hvor mange vægbelag har du set der er mellem 5-10 cm dybe?
Selv tak, jeg håber mine 2 indlæg er en hjælp...

Jeg skriver bare hvad der typisk står i manualen. De 10 centimeter er måske nok en overdrivelse/i forbindelse med montering på fod, men jeg tror ikke du finder en producent der anbefaler at man placerer en 60" plasma 3 centimeter fra væggen med et slim beslag.

Som jeg skrev i mit første indlæg er dirty screen et '10 fænomen der nu er elimineret.

EDIT: Bykovsky husk at være lidt forsigtig i starten og vær påpasselig med statiske elementer og materiale der ikke er 16:9. Ser du almindeligt TV kan det være en god idé at skrue ned for kontrast/lysstyrke og aktivere "orbiter" funktionen.
3 cm.... jeg havde kig på et beslag det hedder 0,8 cm. :)
Af THM
syntes anmeldelsen af pz950 her på siden er ganske udmærket, største svagheder er retention og som tidligere nævnt sortniveau.
på hdtvtest(mener jeg det var) blev den rost for at have super god bevægelseshåndtering, som ifølge dem sku være væsentligt bedre end vt30's bevægelseshåndtering...
har iøvrigt oplevet to pk950 fra 2010 man kunne høre svag buzz når man lagde øret til panelet i et stille rum, mit eget g20 buzzer væsentligt mere uden det dog er voldsomt 8)
Af mbm
ja det med at den vare god til bevægelse var også noget jeg lagde mærke til. Det er sådan nogle ting jeg lægger mærke til.
Sortniveauet derimod har jeg svært ved at vurdere. I testene er det bare et tal, og i praksis ved jeg ikke om det er noget jeg lægger mærke til.
Det er næppe dårligere end min nuværende PG6000, hvilken jeg er ok tilfreds med.

Så hvis designet tiltaler mig når jeg skal se den i Bilka, kunne det godt blive den jeg vælger, med mindre Samsung 59D7005 falder markant i pris igen.

Så valget er nok nemmere pga den relativ høje prisforskel p.t. :)
Af [email protected]
Hej med jer

Jeg har netop købt en LG 60PZ950W 3D FULL HD PLASMA TV MP4 for 2 uger siden

Jeg er overordentligt tilfreds. Havde godt set det med sort niveauet...men synes ikke det er noget problem overhovedet
Synes faktisk også det er ret lydløs i forhold til hvad jeg forventede...har en Samsung PS42C435 i soveværelset..og det larmer faktisk mere...selv om det er mindre

Har hængt det op med B-tech BTV520 VÆGBESLAG ...og det er superfint og hænger helt flaft opad væggen

SÅ generelt er jeg utroligt godt tilfreds med det

Der er dog 2 problemer der irriterer mig lidt
1. Jeg har svært ved at få min USB stik 64 GB til at fungere. Tvet vil ganske simpelt ikke genkende den. Har prøvet med en anden stick og genformatere og flere andre ting..men ingenting lader til at virke.
Er der noget der har tricks eller erfaringer med hvad man evt kan gøre??

2. Udover det er der et andet irritationsmoment. Jeg er på stofanet...og til dem der kender det...er der en logon-screen....hvor man skal logge på når man vil på nettet.

LG tvet kan godt komme på netværket...men når man vil logge på skifter skærmen til denne logonskærm fra stofa...og på den skærm lader det til at være totalt umuligt at få fjernbetjeningen til at skrive bogstaver...har prøvet CHAR/NUM tasten og en masse andet..men der er ikke rigtig noget der virker. Så på trods af 2 ugers intensive forsøg er det ikke lykkedes.
Er der noget der har gode ideer/tricks til at bypasse dette..eller sådan noget??

Men ellers...god fornøjelse med jeres nye LG skærm...kan kun anbefales herfra
:)
Af mbm
fedt at høre endnu en tilfreds pz950 ejer :)

spændt på at komme ud i Bilka og se det, og så ryger der nok en bestilling afsted
Af mbm
Så var jeg ude og kigge på 60PZ950W i Bilka.
Jeg blev positiv overrasket over designet.
Men langt fra positiv mht billedet.
Det virkede uskarpt, grumset og hakkende.
èt andet tv som faldt i min smag mht billed, var et 55" sony 720-serie. Det er utrolig skarpt. flot dyb sort og helt flydende bevægelser.
--Står jo lidt i kontrast til anmeldelsen her på siden.

Gik en tur i Elgiganten også, og synes faktisk Sony TV generelt havde et billed der passede bedst i min smag.

Spørgsmålet er om LGén bare var pivringe indstillet? For det undrer mig virkelig at en topmodel var så dårlig.

Jeg så både noget blu-ray demo og DR HD eurosport HD
Brugeravatar
Af edinger
mbm skrev:Men langt fra positiv mht billedet. Det virkede uskarpt, grumset og hakkende.

Ét andet tv som faldt i min smag mht billed, var et 55" sony 720-serie. Det er utrolig skarpt. flot dyb sort og helt flydende bevægelser.

Står jo lidt i kontrast til anmeldelsen her på siden.

Gik en tur i Elgiganten også, og synes faktisk Sony TV generelt havde et billed der passede bedst i min smag.

Spørgsmålet er om LG'en bare var pivringe indstillet? For det undrer mig virkelig at en topmodel var så dårlig.

Jeg så både noget blu-ray demo og DR HD eurosport HD
Du kan – stadig – ikke vurdere andet end netop design ved at besøge en butik. Som nævnt bl.a. her og her.
Af [email protected]
Hej MBM

Ærgeligt at du fik en dårlig oplevelse med LGet

Må indrømme at jeg ikke har meget erfaring med hvor meget kvaliteten må variere i sådanne fjernsyn...men hakkende billede og uskarpt billede
...det lyder i hvert fald som et helt andet billede end det der kommer ud af mit TV

Udover det tror jeg da at du har gjort et godt køb i det Sony du har købt.....det har i hvert fald fået gode anmeldelser...smiler :o))

Held og lykke med det hele
Vh Anders
Af mbm
Har ikke købt endnu. Kun blevet mere i tvivl.

Synes virkelig billede så kedeligt og uskarpt ud på LGén.
Sonyén stod måske 6 meter længere væk og stod helt skarpt og nuanceret.

LGén vandt på design og så heller ingen problemmer mht til de bagudvendte stik. Det buzzede ikke og virkede helelr ikke varmt. Så ville ikke være nervøs for at hænge det op på et slimbeslag på 1 cm
Af Bykovsky
LG modellen i Bilka var helt håbløst indstillet. Jeg lagde også mærke til det, da jeg var derude - men selvfølgelig var der ingen problemer hjemme i stuen.

I dagslys synes jeg skærmen reflekterer en del, men ikke mere end, at jeg kan leve med det - i aftenlys er der slet ingen problemer.

Er stadigvæk godt tilfreds med TV'et.
Af mbm
Bykovsky skrev:LG modellen i Bilka var helt håbløst indstillet. Jeg lagde også mærke til det, da jeg var derude - men selvfølgelig var der ingen problemer hjemme i stuen.

I dagslys synes jeg skærmen reflekterer en del, men ikke mere end, at jeg kan leve med det - i aftenlys er der slet ingen problemer.

Er stadigvæk godt tilfreds med TV'et.
nå ok, men det blev du ikke skræmt af så?. Du købte alligevel.

Det med refleksioner fornemmede jeg slet ikke som et problem på LGén.
Det mht til stik bagpå var det nok evt ethernet der kunne give lidt bøvl som der også er nævnt i testen. Findes der ikke vinklet stik?

mht hdmi kan du oplyse om det er et 90 eller 270 graders stik jeg skal bruge til LGén ?
Brugeravatar
Af edinger
mbm skrev:Nå ok, men det blev du ikke skræmt af så?. Du købte alligevel
Når man som sagt ikke kan bruge butikken til noget som helst – andet end at blive forledt eller yderligere forvirret – skal man selvfølgelig heller ikke lade sig skræmme af butiksindstillingerne.
Af Bykovsky
Næ det skæmte mig ikke, jeg konkluderede at det måtte være Bilka's håbløse setup, der gjorde billedet så dårligt.

Som flere andre skriver, så kan man sjældent bedømme billede kvaliteten udfra demo modellerne.

Bilka havde, da jeg var derude, ligeledes en stor dyr Samsung skærm hængende på væggen, som var helt umuligt indstillet og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de ikke indstiller skærmene bedre. Der er jo ingen som går forbi sådan en skærm, som siger 'det er da lige sådan en vi skal ha med hjem...'

Demo modellerne kan i mine øjne kun bruges til at få bekræftet design, størrelse, stik m.v.

Hvis jeg lige skal opsummere, så kommer her mine plusser og minusser:

+++++++
Pænt design og rimelig smal
3D tv incl. 1 par briller
Indbygget wifi
USB afspilning af 1080 mkv
Smart TV med Viaplay
Rigtig fine billeder ved HD-TV og PS3 m.m.
Sort har pt ikke være et problem for mig

----------
En smule retention
Reflekterer i dagslys
Højtalerne er ikke super gode - bruger dog mit home cinema via simplink
Fjernbetjeningen kunne godt være bedre, knapperne er lidt svampede og reagerer ikke altid, når man f.eks. taster løs i text-tv
Kanalskift kunne godt være hurtigere, men er ok
Oprettelse af favoritliste kunne godt være nemmere

(Fjernbetjening, kanalskift og favoritliste er når jeg sammenligner med mit gamle 42G10)

Det er dog ikke ting, som generer mig så meget, at jeg ligefrem har fortrudt mit køb - endnu.... giver det lige en uge mere inden jeg beslutter mig helt.

Mangler stadigvæk at få Plex/Medialink op at køre, men kan se, at der er andre som har samme problem som mig med at få pc og tv til at connecte.