07 feb 2012, 14:12
Det er muligt, at du har fået andet fortalt af en sælger et sted eller har tolket det således ud fra Panasonics slagsmateriale, men jeg har ved selvsyn set burn-in på samtlige årgange af Panasonics plasma-TV.
Mht. effektforbrug, så har vi målinger for samtlige TV vi har haft på testbænken gennem tiderne og plasma-TV har - gennemsnitligt set - et større forbrug end en LED-model. Du kan se målingerne her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765
Der findes også en knap, der normaliserer graferne, så der regnes effekt/areal, så der kan sammenlignes på tværs af størrelserne. Der er absolut ingen tvivl om, at selv det mest strømbesparende plasma-TV på markedet i dag ikke kan hamle op med det gængse LED-TV.
Kloge-Åge skrev:Det er simpelthen lodret forkert det der. Alle plasma-TV kan blive ramt af burn-in, hvilket du også vil kunne læse om hvis du googler lidt frem og tilbage. Dette indbefatter også Panasonics TV i ALLE modelrækker og årgange!![]()
![]()
NEJ, DET ER IKKE LÆNGERE RIGTIGT FOR PANASONICS PLASMA-TV !!!!!!!
TV'et opdaterer nu på en måde, så hverken billeder eller gaming kan "brænde fast" !
Det er et stykke tid siden at Panasonic indførte beskyttelsesfunktion mod indbrænding ... Og jeg har selv et Panasonic fra den omtalte årgang .
Det er muligt, at du har fået andet fortalt af en sælger et sted eller har tolket det således ud fra Panasonics slagsmateriale, men jeg har ved selvsyn set burn-in på samtlige årgange af Panasonics plasma-TV.
Mht. effektforbrug, så har vi målinger for samtlige TV vi har haft på testbænken gennem tiderne og plasma-TV har - gennemsnitligt set - et større forbrug end en LED-model. Du kan se målingerne her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765
Der findes også en knap, der normaliserer graferne, så der regnes effekt/areal, så der kan sammenlignes på tværs af størrelserne. Der er absolut ingen tvivl om, at selv det mest strømbesparende plasma-TV på markedet i dag ikke kan hamle op med det gængse LED-TV.