Ollemh skrev:
Men journalistik går ud på at vælge en vigtig vinkel og hjælpe læseren til at forstå denne. Det uvinklede og alt for bredspektrede bliver uvedkommende eller forvirrende. Sådan er de vilkår vi arbejder under.
Dette er jeg sådan set grundlæggende enig i. Jeg synes bare utroligt sjældent at vinklen har en drejning som læseren rent faktisk bliver klogere af. Stort set alle artiklerne drejer sig om hvad man IKKE skal gøre, meget få drejer sig om hvad man SKAL, eller bare KAN, gøre. Og dem der gør, er som regel direkte tåbelige, forældede og/eller fejlbehæftede.
Hvorfor har der ikke været så meget som én artikel der fortæller lidt om værdien i at henvende sig til en forhandler der rent faktisk har forstand på tingene, og lade sig rådgive seriøst dér, frem for at gå til "the usual suspects" - supermarkederne, elektronikvarehusene og kapital-kæderne? Det kan godt ske at de oftest er så små så de ikke kan redde hele befolkningen, men hvis nu befolkningen fik kendskab til at der findes muligheder for seriøs rådgivning, uden at det nødvendigvis skal koste en bondegård, så kunne det jo være at standarden i butikkerne ville blive hævet en anelse? Eller hvad med at tage dén vinkel at når nu det er så hulens svært at finde rundt i fladskærms-markedet, hvorfor så ikke betale sig fra besværet, ved at købe hos en specialist i stedet for i et supermarked?
Mvh. Otto