30 jan 2012, 20:41
PC-INPUT tricket ikke virker på D8005, så der hænger du altså på de ca. 30ms der er standard på Samsungs 2011 plasma modeller.
Om man kan mærke det eller ej er individuelt, men som jeg lige kan regne det ud vil man ved online spil have fordel af lavest muligt input lag.
T_skaaning skrev:Du graver dig dybere ned...Tjah.. da tråden jo er startet for at spørge til gaming kan vi jo starte med input lag. Der taber D8005 til D555, og for at bruge dit eget eksempel taber UE46D8005 også til UE46D5005 mht input lag.Lad mig lige starte med at pointere, at jeg blot blev subjektiv, fordi PHdream blev subjektiv. Det ændrer nu ikke på mine pointer.
Prøv nu at være lidt objektiv og lad være med at forsvare et produkt bare fordi du selv har købt det. Det ser ikke pænt ud
Input-lag siger i. TJEK jeres kilder!
Rasmus har testet ps51d8005 til 28ms i spil-tilstand (han nævner ikke, hvad han måler tv'et til i PC-tilstand) mens han om D555 skriver:
"Vi målte input lag til 16 ms i game mode (PC-tilstanden), hvilket er rigtig flot. Med de fleste af billedprofilerne i skærmen, ligger input lag på omkring 32 ms. Det gør også skærmen ideel sammen med en spilkonsol."
Altså måles D555 til 32ms, hvad angår gaming (xbox, playstation) - som er emnet i denne tråd, og D8005 måles til 28ms. Hvad D8005 måles til i PC-tilstand, ved vi ikke, men givetvis lavere end D555.
I rest my case.
Derudover kan lige pointeres, at input-lag jo blot er en lille-bitte ting, som har indflydelse på, hvor god en skærm er at game på. Alle andre parametre spiller jo også ind. Farve, sort, skarphed, retention (hvor 8005 smadrer 555), - ALLE steder hvor D555 er underlegen.
SLAM!
PC-INPUT tricket ikke virker på D8005, så der hænger du altså på de ca. 30ms der er standard på Samsungs 2011 plasma modeller.
Om man kan mærke det eller ej er individuelt, men som jeg lige kan regne det ud vil man ved online spil have fordel af lavest muligt input lag.