Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af theman7979
T_skaaning skrev:
Tjah.. da tråden jo er startet for at spørge til gaming kan vi jo starte med input lag. Der taber D8005 til D555, og for at bruge dit eget eksempel taber UE46D8005 også til UE46D5005 mht input lag.

Prøv nu at være lidt objektiv og lad være med at forsvare et produkt bare fordi du selv har købt det. Det ser ikke pænt ud ;)
Lad mig lige starte med at pointere, at jeg blot blev subjektiv, fordi PHdream blev subjektiv. Det ændrer nu ikke på mine pointer.

Input-lag siger i. TJEK jeres kilder!

Rasmus har testet ps51d8005 til 28ms i spil-tilstand (han nævner ikke, hvad han måler tv'et til i PC-tilstand) mens han om D555 skriver:
"Vi målte input lag til 16 ms i game mode (PC-tilstanden), hvilket er rigtig flot. Med de fleste af billedprofilerne i skærmen, ligger input lag på omkring 32 ms. Det gør også skærmen ideel sammen med en spilkonsol."

Altså måles D555 til 32ms, hvad angår gaming (xbox, playstation) - som er emnet i denne tråd, og D8005 måles til 28ms. Hvad D8005 måles til i PC-tilstand, ved vi ikke, men givetvis lavere end D555.

I rest my case.

Derudover kan lige pointeres, at input-lag jo blot er en lille-bitte ting, som har indflydelse på, hvor god en skærm er at game på. Alle andre parametre spiller jo også ind. Farve, sort, skarphed, retention (hvor 8005 smadrer 555), - ALLE steder hvor D555 er underlegen.

SLAM! ;)
Du graver dig dybere ned...

PC-INPUT tricket ikke virker på D8005, så der hænger du altså på de ca. 30ms der er standard på Samsungs 2011 plasma modeller.

Om man kan mærke det eller ej er individuelt, men som jeg lige kan regne det ud vil man ved online spil have fordel af lavest muligt input lag.
Af ramlas
åh har tænkt på at købe samme model bare i LED - men tør man game på det?? hvad siger I?+
Af Kimnyhuus
Jeg har haft PS51D8005 i 1 måned nu og kan kun sige at jeg er tilfreds.

Oplever INGEN problemer ved spil. Spiller en del Xbox360 med forskellige spil.
Havde LED-modellen inden plasma'en. Havde den i 1 døgn, hvorefter jeg måtte levere den tilbage pga. hakken i billedet ved sport og slør ved spil.

Er meget tilfreds med mit tv ihvertfald og skal nævnes, at jeg faktisk ikke anvender "spiltilstand".

Så intet negativt herfra :)
Af T_skaaning
Hvad?!

Arbejder du i slam-suger branchen og vil reklamere for det? Er du 15 år gammel? Har du brug for at sætte "lyd" på dine indlæg?

Hvis du i øvrigt virkelig gerne vil bruge "I rest my case" citatet, skal du gøre det sidst i dit indlæg og så stoppe dér. Ellers mister citatet al mening.

Som theman7979 så fint skrev, så ser det ikke pænt ud, at du forsvarer dit produkt med næb og kløer, endda på den mest urealistiske måde - at dit tv ingen fejl har og at du kun holder dig til Flatpanels test, fordi den underbygger dine holdninger. Hvilken verden lever du i? Der findes ikke det tv i verden, som ikke har en fejl. Men ok, det kan være at CERN-projektet har sat gang i en ny virkelighed, og at du nu har fået det eneste fejlfrie tv-eksemplar i verden.

Seriøst, lige nu virker det bare som om du er sur over, at et tv, der koster det halve af dit eget, kan være bedre end dit (om det så bare er på et enkelt punkt). Dét er ynkeligt.

Ellers gider jeg ikke diskutere med nogen som bruger "SLAM!" i en diskussion. Dét er endnu mere ynkeligt, på så mange måder.

I rest my case.
Det indlæg var ikke ligefrem spækket med konstruktive argumenter vedrørende debatten? Du må altså medgive, at du er på herrens mark. Giv mig et argument eller erkend at du har tabt i stedet for at tude og svare igen som en anden teenager.
Af T_skaaning

PC-INPUT tricket ikke virker på D8005, så der hænger du altså på de ca. 30ms der er standard på Samsungs 2011 plasma modeller.

Om man kan mærke det eller ej er individuelt, men som jeg lige kan regne det ud vil man ved online spil have fordel af lavest muligt input lag.
Hvad mener du med, at PC-INPUT tricket ikke virker? Der er da netop en PC-tilstand.. Tror vist det er dig der graver.
Af PhDream
T_skaaning skrev:

Hvad mener du med, at PC-INPUT tricket ikke virker? Der er da netop en PC-tilstand.. Tror vist det er dig der graver.
Helt ærligt...du ved ikke engang hvordan du får dit tv til at lave 1:1 pixelmapping, men vil belære folk, som har flere års erfaring og kender dit eget tv bedre end du selv gør. Endnu en gang...ynkeligt.

Gå hjem, lær dit tv...eller bare tv generelt at kende, læs lidt om tingene. Stop med at gøre dig selv til grin.
Af T_skaaning
PhDream skrev:
T_skaaning skrev:

Helt ærligt...du ved ikke engang hvordan du får dit tv til at lave 1:1 pixelmapping, men vil belære folk, som har flere års erfaring og kender dit eget tv bedre end du selv gør. Endnu en gang...ynkeligt.

Gå hjem, lær dit tv...eller bare tv generelt at kende, læs lidt om tingene. Stop med at gøre dig selv til grin.
Ha ha :D Hvis DU ved det, hvad så med at være lidt konstruktiv og besvar mig på spørgsmålet i den tråd, jeg har lavet, i stedet for bare at fyre op for tomme, fornærmende bemærkninger, der er komplet værdiløse for de problemstillinger vi arbejder med her i forummet. Konstruktivitet, kammerat. I øvrigt ved jeg det godt nu ;) - Pixelshift.

Bare lige for at opsummere, så står den 1-0 til mig, i debatten om, om d555 er bedre til noget som helst end d8005. Altså er jeg 1-0 = 100 % mere ekspert end dig.

Tænk at man kan tro en 5 serie model er bedre end en 8 serie.. Gå ud og køb en peugeot 106 til dobbelt så meget som en peugeot 207.
Af PhDream
T_skaaning skrev:
PhDream skrev:
T_skaaning skrev: Hvad mener du med, at PC-INPUT tricket ikke virker? Der er da netop en PC-tilstand.. Tror vist det er dig der graver.

Ha ha :D Hvis DU ved det, hvad så med at være lidt konstruktiv og besvar mig på spørgsmålet i den tråd, jeg har lavet, i stedet for bare at fyre op for tomme, fornærmende bemærkninger, der er komplet værdiløse for de problemstillinger vi arbejder med her i forummet. Konstruktivitet, kammerat. I øvrigt ved jeg det godt nu ;) - Pixelshift.

Bare lige for at opsummere, så står den 1-0 til mig, i debatten om, om d555 er bedre til noget som helst end d8005. Altså er jeg 1-0 = 100 % mere ekspert end dig.

Tænk at man kan tro en 5 serie model er bedre end en 8 serie.. Gå ud og køb en peugeot 106 til dobbelt så meget som en peugeot 207.
Hahah, du holder score? I hvad, hvor ignorant du kan være? Jep, der er du helt klart, 100% ekspert. Jeg tager hatten af for dig. O_O

Jeg ved hvordan man slår 1:1 pixelmapping til, men vil meget hellere se dig gøre dig selv til grin, end at hjælpe dig. Hvorfor? Fordi du er en arrogant, smålig person, med et kæmpe ego, som er totalt uvidende, men tror han ved alt. Du gør det rigtig godt, forresten! Bliv ved med det. Jeg (og sikkert en masse andre) har fået en masse gode grin ud af din uvidenhed og arrogance. :D

Bare til info: 1:1 pixelmapping hedder ikke Pixelshift. Den funktion slukker/tænder for skærmens indbyggede beskyttelse mod fastbrænding (retention/burn-in). Endnu en gang har du vist din overlegne viden.

I øvrigt, så har du selv drejet diskussionen i den forkerte retning med din "D555 kan ikke være bedre til noget end D8005"-kommentar. Det var slet ikke dét, tråden handlede om, og jeg skrev ikke andet end "...dette tv burde være bedre til gaming end D8005, da det har en del lavere input lag (16-20 ms, hvor D8005 har 30-40 ms). Samsungs større paneler er også mere resistente overfor retention...". Der er intet forkert i det, jeg skrev, men kun dig, der har ondt i røven over at man kan købe et billigere tv end dit, som stadig er bedre til noget. Igen dit ego og arrogance, der bringer dig i uføre.
Af T_skaaning
Igen er du jo så lidt et kvaj.

For det første: nej, 555 har ikke lavere input-lag - det er som citeret 32 m/s mens d8005 har 28 m/s. Som skrevet er emnet her ikke gaming på PC men på "PS3 eller Xbox360".

For det andet: Det var ikke mig, der startede med at dreje tråden i en anden retning. Tråden her handler om d8005, og ingen bad dig om at få det til at handle om dit dyrebare d555, som du tydeligvis prøver at forsvare ved at stille det op imod en 3-serie-højere model.

For det tredje: 1:1 pixelmapping er noget, der er relevant, når man tilslutter TV'et til sin pc. Igen er du totalt på afveje. På intet tidspunkt har jeg blandet 1:1 sammen med pixelshift. 1:1 pixelmapping har som sagt intet med løsningen at gøre i denne henseende - men det har pixelshift altså. Altså kendte du ikke selv det svar - som du postulerede at min selv samme uvidenhed omkring gjorde mig til amatør. Fjols, du vidste det ikke engang selv.

Men lad mig være den voksne og stoppe her, - der er vist ingen grund til at diskutere med en på så lavt et niveau af intelligens.
Af TheGreatGazoo
I lyder begge som små fornærmede unger. At man har ret legitimerer ikke en infantil tone og at der sporadisk dukker et ord op med mere end 3 stavelser snyder heller ikke nogen. Alder og fora-anciennitet er ligeledes ringe røgslør.
Jeg synes at debatter af denne karakter er ved at have overtaget på Flatpanels, og hvis den tendens fortsætter ser det sort ud for forum-delen.
Af theman7979
T_skaaning skrev:

Troll? Undskyld jeg hoppede på den.
Af PhDream
theman7979 skrev:
T_skaaning skrev:

Troll? Undskyld jeg hoppede på den.
+ 1!
Af T_skaaning
TheGreatGazoo skrev:I lyder begge som små fornærmede unger. At man har ret legitimerer ikke en infantil tone og at der sporadisk dukker et ord op med mere end 3 stavelser snyder heller ikke nogen. Alder og fora-anciennitet er ligeledes ringe røgslør.
Jeg synes at debatter af denne karakter er ved at have overtaget på Flatpanels, og hvis den tendens fortsætter ser det sort ud for forum-delen.
God pointe, lad os holde her.
Af PhDream
TheGreatGazoo skrev:I lyder begge som små fornærmede unger. At man har ret legitimerer ikke en infantil tone og at der sporadisk dukker et ord op med mere end 3 stavelser snyder heller ikke nogen. Alder og fora-anciennitet er ligeledes ringe røgslør.
Jeg er til dels enig, men det giver trods alt forummet noget mere kolorit end de evindelige "Hvad skal jeg købe?"-tråde, i det mindste for underholdningens skyld. En bruger har f.ex. oprettet 5 "giv mig et råd"-tråde. Er det bedre læsning? Er det mere interessant?

Jeg kan f.ex. bedre lide at gå ind i forummet og tænke "lad mig læse hvad den imbecil nu har skrevet" end "åh, endnu en bedste-tv-under-5000 kr.-tråd" eller "endnu en hvad-er-forskellen-på-LED-LCD-plasma-tråd". Jeg mener, at hvis dén udvikling fortsætter, vil vi have kun have fyre tilbage som ham LG LED ejeren, som rådede folk til at købe LG plasma, fordi de var de bedste og det var noget, han havde "læst sig frem til", eller folk, som mener at de har verdens bedste, fejlfrie tv, fordi de ikke ved bedre.

Og så er jeg uenig i, at disse mudderkastnings-debatter er ved at have overtaget. Kig lidt i forummet - det er stadig de "giv mig et åbenlyst råd"-tråde, som fylder mest.

Og selvfølgelig tæller alder og erfaring mere end "viden" baseret på éns første plasma. Man har et meget mere solidt grundlag at basere sine udtalelser på, når man har haft over 20 forskellige tv igennem hænderne, har interesseret sig for og læst om emnet i flere år og har rådet en masse mennesker ifb. m. tv/hifi - og ikke kun hér på forummet.