Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Hvilket 60" TV til ca. 10.000 kr er bedst..

Har kigget på Samsung PS60D555 og LG 60PZ570W.

Eller er der andre bedre/billigere alternativer?
Brugeravatar
Af edinger
Sædvanligvis skal du jo noget højere op i pris for at få en god 60-tommer skærm. Så meget bedre til prisen end det, du har fundet der, bliver det nok ikke.

D555 er anmeldt her på siden (link).
Af mbm
edinger skrev:Sædvanligvis skal du jo noget højere op i pris for at få en god 60-tommer skærm. Så meget bedre til prisen end det, du har fundet der, bliver det nok ikke.

D555 er anmeldt her på siden (link).
ja har set anmeldelsen, men har også læst meget om buzzing. Måske er LGén et bedre alternativ ?
Brugeravatar
Af edinger
Om LG'en bedre, skal jeg ikke kunne sige.

Omkring buzzing (og blæserstøj) så er min personlige holdning, at det er noget, jeg altid vil lade komme an på en prøve – frem for at afskrive en potentielt glimrende skærm pga. andres dårlige erfaringer :)
Af PhDream
Har erfaring med begge mærker, forskellige modeller.

LG'en er ikke et bedre alternativ. Deres kvalitetskontrol er simpelthen for ringe og deres tv har for mange problemer (dirty screen effect, døde pixels, buzzing, højt input lag).

Samsung har deres egne problemer, men intet ift. LG.

P.S. Tv'et hedder 59D555. ;)
Af mbm
PhDream skrev:Har erfaring med begge mærker, forskellige modeller.

LG'en er ikke et bedre alternativ. Deres kvalitetskontrol er simpelthen for ringe og deres tv har for mange problemer (dirty screen effect, døde pixels, buzzing, højt input lag).

Samsung har deres egne problemer, men intet ift. LG.

P.S. Tv'et hedder 59D555. ;)
OK så Samsung PS59D555 er den jeg bør gå efter.. Men hvad med den billigere model D535 er den væsentlig ringere end D555 ?
Af PhDream
Ved ikke om den er væsentligt ringere, men det er et helt andet tv, med et andet panel og en anden (hurtigere) fosfor, der sidder i D555, pga. 3D funktionen. Derudover har D535 kun 2 HDMI indgange og mangler andre features.

Jeg skrev tidligere i en tråd, at D555 har mere til fælles med de bedre modeller (D6 og D7 serien) og at D535 burde være navngivet noget helt andet, da den har mere til fælles med de billigere modeller (D4 serien).
Af lgowner
læser du udenlandske forums, så er der mange samsung plasma ejere som køber et LG , da de blev skuffet over diverse problemer med dem..

Yderligere kan du søge på google og få et generelt overblik over brokhovederne, der er 2.6mil hits på "+lg +plasma +problem" og hele 6.9Mil hits på "+samsung +plasma +problem".. og samsung sælger altså ikke 3x mere plasma skærme end LG.. de lå i 2010 på en 38/33 fordeling(resten var panasonic), og i 2011 så er der en lille stigning til samsungs fordel.. så samsung ifølge google har altså mere dårlig omtale når vi taler om "problem" i indlæg.

det er en fair indikator , og nu mindre hits, nu mindre omtale sålænge salget er på plads altså..

sidst,
dermed ikke sagt at den model du kikker på er perfekt, flatpanels har vist omtalt den og mente 2010 modellen var bedre :)
Af PhDream
lgowner skrev:læser du udenlandske forums, så er der mange samsung plasma ejere som køber et LG , da de blev skuffet over diverse problemer med dem..

Yderligere kan du søge på google og få et generelt overblik over brokhovederne, der er 2.6mil hits på "+lg +plasma +problem" og hele 6.9Mil hits på "+samsung +plasma +problem".. og samsung sælger altså ikke 3x mere plasma skærme end LG.. de lå i 2010 på en 38/33 fordeling(resten var panasonic), og i 2011 så er der en lille stigning til samsungs fordel.. så samsung ifølge google har altså mere dårlig omtale når vi taler om "problem" i indlæg.

det er en fair indikator , og nu mindre hits, nu mindre omtale sålænge salget er på plads altså..

sidst,
dermed ikke sagt at den model du kikker på er perfekt, flatpanels har vist omtalt den og mente 2010 modellen var bedre :)
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte...

For det første: det var noget af en påstand, du kommer med (den jeg har markeret med fed). Jeg er selv flittig bruger af udenlandske fora og ikke én gang er jeg stødt på nogen, der køber LG plasma pga. dårlige erfaringer med Samsung. Hvis folk opgiver Samsung, køber de Panasonic plasma eller LED.

For det andet, er dine "tal" forkerte. Når jeg laver den samme søgning som du gør, får jeg andre tal, hhv. lavere for Samsung og højere for LG. Uanset hvad, er en Google søgning ikke en indikator for hvor store problemer der er med et givent produkt, men hvor mange gange problemet omtales, dvs. at det kan være en lille skare af mennesker, som skaber stor ståhej.

Hvor mange plasma har du selv prøvet og har erfaring med?

I 2011 tests vinder Samsung plasma altid over LG, nogle gange endda over Panasonic.

Sidste punkt: du kalder dig selv "lgowner". Det virker helt klart som om LG owner dig. ;)
Af lgowner
PhDream skrev:
lgowner skrev:læser du udenlandske forums, så er der mange samsung plasma ejere som køber et LG , da de blev skuffet over diverse problemer med dem..

sidst,
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte...

For det første: det var noget af en påstand, du kommer med (den jeg har markeret med fed). Jeg er selv flittig bruger af udenlandske fora og ikke én gang er jeg stødt på nogen, der køber LG plasma pga. dårlige erfaringer med Samsung. Hvis folk opgiver Samsung, køber de Panasonic plasma eller LED.

For det andet, er dine "tal" forkerte. Når jeg laver den samme søgning som du gør, får jeg andre tal, hhv. lavere for Samsung og højere for LG. Uanset hvad, er en Google søgning ikke en indikator for hvor store problemer der er med et givent produkt, men hvor mange gange problemet omtales, dvs. at det kan være en lille skare af mennesker, som skaber stor ståhej.

Hvor mange plasma har du selv prøvet og har erfaring med?

I 2011 tests vinder Samsung plasma altid over LG, nogle gange endda over Panasonic.

Sidste punkt: du kalder dig selv "lgowner". Det virker helt klart som om LG owner dig. ;)
se nu er tilfældet at vi andre ikke ved hvordan du søger, og jeg kan godt finde indlæg på avforums.com i LG sektionen som afviser din påstand om ikke eksisternede skuffede samsung ejere.. så det vil forblive ved påstanden fra din side.

jeg har givet mit bud og syn på hvordan man kommer frem til fornuftige informationer, og du lider af misvisende og afledende øvelser som ikke har holder vand?

man skal ikke vurdere nogen på navn eller synonymer, for det jo første indikator for mangel på en masse andet, især når man ikke kan finde på bedre argumenter.. Det er let at skyde men svære at undvige som du desværre står model til og får dødsstødet :)

egen erfaring og klogeåge indlæg er der masser af, så dine følger jo trop på søgningen jeg nævnte du skal bare smide smartass ind istedet for problem så findes de også i flertal, så føler du dig ikke så alene.
Brugeravatar
Af edinger
PhDream skrev:Sidste punkt: du kalder dig selv "lgowner". Det virker helt klart som om LG owner dig. ;)
Hehe... 8)

Og til lgowner:

Hvis du lærte at formulere dig på dansk, ville dine indlæg (måske) have større gennemslagskraft.
Af lgowner
edinger skrev:Hvis du lærte at formulere dig på dansk, ville dine indlæg (måske) have større gennemslagskraft.
næsvise 13årige som lige er blevet voksen har vi mange indlæg fra. den skrev du jo selv var sand :o

ps: din signatur afslører jo ikke bred erfaring og entusiast som køber nye skærme og får erfaringen deraf, så det var ikke derfor du skrev i denne tråd? altså støj...
Af PhDream
edinger skrev:
PhDream skrev:Sidste punkt: du kalder dig selv "lgowner". Det virker helt klart som om LG owner dig. ;)
Hehe... 8)

Og til lgowner:

Hvis du lærte at formulere dig på dansk, ville dine indlæg (måske) have større gennemslagskraft.
+ 1!

Der er noget Google translate over hans indlæg. Ærlig talt burde man holde sig fra skriftlige debatter på fora, hvis man ikke kan skrive forståeligt. Stumme mennesker taler jo heller ikke i telefon.
Af lgowner
PhDream skrev:Stumme mennesker taler jo heller ikke i telefon.
at synke så lavt at gøre grin med handicappende, det er rimlig sørgeligt... og så kender jeg et par som stadig har hørelse og bruger skype og skriver svarene .. så du bør vist lære lidt mere om det, inden du udtaler dig yderligere.. og forhold dig så lige OT, og brug ikke edinger's svineri som ingen ønsker..

i skal vist lære at gå, før i kan kommunikere pænt i et forum, når handicap nu skal bruges til at mobbe med..