Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
jones31 skrev:Sjovt deres 9 serie for eisa prisen hvert år. Deres billeder er da mere naturlige end samsungs glansbilleder på skærmen. Ja og så kan du da ikke vurdere billedet på den baggrund, mange der er imod Philips herinde må man sige.
Fordi det var 9 serien vi snakkede om?? Jeg har selv Philips i stuen - men de får fandme ikke mange point for deres nye skærme. Og det er der jo en grund til!
Af Andy666
Prøv med et Yousee-godkendt kabel.
HiFi Klubben har dem og ellers kan de købes på yousee.dk

Jeg havde samme problem og nu virker det :-)
Af JesperKeller
DavidHimself skrev:Der er ikke stor forskel på skærmene i de størrelse - og du vil ikke opleve kvantespring i kvalitet...

Jeg ville umiddelbart tage Samsungen, pga. og gennemgående kvalitet, men fristes til at sige at det er et fed :)
Bliver du betalt af Samsung?

For det første er D4004 den mest skrabede skærm på markedet. Billedet er ringe, designet er fornuftigt, men stikkene peger stik bagud på D4004.
Udover det så er DLNA blevet fjernet, usb'en kan kun vise billede og spille musik.

PFL6606t er klart den fedeste både designmæssigt, funktioner og billedemæssigt!
På PFL6606t er det en alu front plade der er sat på, så du slipper for det der kedelige genskær når den billige plastik kant bliver lyst op. PFL6606t har også DLNA, internet tv, usb recording, stor codec liste.

Jesper Keller
Af Rasmussen52
De kabler jeg har brugt er "YouSee Ready" og i stue'en har jeg heller ikke noget problem.
Men nu høre jeg at jeg skal købe en forstærker, da jeg ikke må splitte kablet med en standard T-stykke.
Af Andy666
Sorry det står der jo også i Silvan-linket :s :D
Af jones31
JesperKeller skrev:
DavidHimself skrev:Der er ikke stor forskel på skærmene i de størrelse - og du vil ikke opleve kvantespring i kvalitet...

Jeg ville umiddelbart tage Samsungen, pga. og gennemgående kvalitet, men fristes til at sige at det er et fed :)
Bliver du betalt af Samsung?

For det første er D4004 den mest skrabede skærm på markedet. Billedet er ringe, designet er fornuftigt, men stikkene peger stik bagud på D4004.
Udover det så er DLNA blevet fjernet, usb'en kan kun vise billede og spille musik.

PFL6606t er klart den fedeste både designmæssigt, funktioner og billedemæssigt!
På PFL6606t er det en alu front plade der er sat på, så du slipper for det der kedelige genskær når den billige plastik kant bliver lyst op. PFL6606t har også DLNA, internet tv, usb recording, stor codec liste.

Jesper Keller

aha ja det virker sådan :-) At vælge d4004 frem for den beviser bare man ikke aner noget om skærmene. Du skal helt op i samsungs 6 serie før de kan måle sig med Philipsen.
Af Rasmussen52
Jeg er faktisk ret imponeret over billedet på min nye 32PFL6606T og dens eget billed-optimering passer temlig godt til mig, dog lige en tand formeget farvemætning, men ellers ganske god.

MEN en ting som jeg er utilfreds over er dens ”sleep” funktion, på de gamle tv havde man en knap til fjernbetjeningen, så et tryk og tv’et var sat.
Idag skal man trykke 4 gange (Opsætning] > [TV-indstillinger] >[Foretrukne] > [Indslumringstimer] for bare at komme til den rigtige menu.
Dog skal det lige siges at med den nye opdatering slukker tv’et af sig selv efter 2 timer.

Angående mine manglene kanaler fandt jeg ud af at mit kabel ind til soveværelset har en samlig oppe på loftet og kablet fra samlingen ikke er et dobbelt skærmet, så jeg skal ud og købe mig et nyt kable idag som første step i min fejl-retning.
Af qbrix
Hej Rasmussen52

Det var godt nok billigt - lige før jul kostede det 5500 hus Elgiganten, så vi syntes vi var heldige at finde det til 4500 hos Fona!

Lad mig høre om du er tilfreds med det - vi er nemlig langt fra tilfredse med vores. Billedet såmænd OK og designet er godt, men betjeningen og menuerne er så ulideligt langsomme og dårligt udført. F.eks skal man trykke på 3 knapper for at se en kanalguide. Hvis kanalguiden så overhovedet kommer frem (nogengange kommer der bare en sortskærm!) efter mindst 3-4 sekunder, så er den næsten ubrugelig pga dens layout og performance. Det samme gælder ved sortering/skjulning af kanaler og alt det andet. Vi synes, det er noget vaskeægte sjask! :-(
Af Rasmussen52
qbrix:
Du har fuldstændig ret, menu er MEGA langsom og ulogisk bygget op.
Vi kan jo håbe at der kommer en opdatering som afhjælper dette.

Har du internet på dit tv? det kunne måske hjælpe på tv guiden.

Men billedet er sku flot og som soveværelse fjernsyn kan jeg godt leve med at menu er langsom.

Dog hvis det var til stue'en ville jeg blive sindsyg!!!

Imorgen (søndag) skal jeg trække nye kabler og monterer nye stik samt ny fordeler, altsammen "class A" så må vi se om det ikke hjælper på signalet. :)
Af qbrix
Rasmussen52:
Ja, vi bruger det også som sekundært tv i køkkenet. Og vi synes også at billedet er flot, designet er glodt og stikplaceringen nedad er rigtig god. Men betjeningen... tsk tsk..!

Vi har desuden haft andre problemer også. Vi har flere gange oplevet at efter ca 20 minutter, så genstarter tv'et. Det slukker simpelthen helt umotiveret for derefter at lave hele opstartsprocessen igen efter et par sekunder. Imens vi måbende sidder og kigger på den uberørte fjernbetjening.
Igår lavede den et andet glansnummer: Pludselig begyndte volumen at stige af sig selv indtil den nåede 60. Jeg måtte råbe til min kone, hvorfor f*nden hun skruer så meget op, men det gjorde hun ikke, fjernbetjeningen lå på bordet - underligt!

Lad mig høre om du oplever lignende problemer, og held og lykke med kablerne :-)
Af Rasmussen52
Holda da op!!!!! det lyder da underligt.
Har du opdateret tv,et til nyeste firmware?
Ellers ville jeg lige snakke med forhandleren... :o

Vi har ikke oplevet noget underligt.... endnu...

Så blev jeg endelig færdig med antennekabel installation og signalkvaliteten er nu oppe på 100% 8)