Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

Jeg skal til at købe et nyt tv til soveværelset. Pt har jeg 1st Generation at LCD af Samsung tv men uden digital tuner.
Vi har Yousee kabel-tv og der er rigtig mange af de digitale kaneler som ikke vises på det analoge net.
Så nu skal det være :)

Jeg har kigget på Philips 32PFL6606H, Philips 32PFL5606H & Samsung UE32D4005
Mit budget er 3000kr

Er der nogle af jer der kan hjælpe?

På forhånd tak
Af DavidHimself
Der er ikke stor forskel på skærmene i de størrelse - og du vil ikke opleve kvantespring i kvalitet...

Jeg ville umiddelbart tage Samsungen, pga. og gennemgående kvalitet, men fristes til at sige at det er et fed :)
Af Rasmussen52
Okay!?

Så du syntes at Samsung er bedst i kvalitet og billede?!
Af Rasmussen52
Okay.

Jeg kan se at Bilka, Elgiganten og computercity har UE32D4004
på tilbud.

Ved du om der er nogle forskel i billede-kvalitet på D4004 og D4005?

Er der noget andet du heller ville anbefale i den prisklasse?
Af jones31
ville klart sige 6606 har det klart bedste og naturligste billed af de 3.
Forskellen er design og tilslutningsmuligheder på samsungerne.
Af DavidHimself
Det skulle da være første gang at philips laver naturlige billeder ;) plus, 6000 er kendt for input lag (godt nok mest et problem hvis der skal spilles på den hvilket der nok ikke skal her)
Af jones31
Alternativ kunne være txl32c4 kan fåes til 1799,- Har super billed til prisen. Det er godt nok lcd men bedre end de 2 billig skærme fra Samsung.
Af Rasmussen52
Nu har jeg kigget lidt mere rundt på flatpanels.dk
og kan se at der er mange som anbefalder Sony 32EX520.

Hvad siger i til det, kontra Phillips og Samsung?
Af jones31
DavidHimself skrev:Det skulle da være første gang at philips laver naturlige billeder ;) plus, 6000 er kendt for input lag (godt nok mest et problem hvis der skal spilles på den hvilket der nok ikke skal her)

Sjovt deres 9 serie for eisa prisen hvert år. Deres billeder er da mere naturlige end samsungs glansbilleder på skærmen. Ja og så kan du da ikke vurdere billedet på den baggrund, mange der er imod Philips herinde må man sige.
Af jones31
Rasmussen52 skrev:Nu har jeg kigget lidt mere rundt på flatpanels.dk
og kan se at der er mange som anbefalder Sony 32EX520.

Hvad siger i til det, kontra Phillips og Samsung?
Har ikke set modellen live, så ved ikke hvor god skærmen er.

Skal det være led?
Af Nauticay
hej

hvis du har mulighed til og strække dig 400,- ekstra så kan du få UE32D5005 til 3400,-
pen TV, ALL share, indebygget tuner, ok bilde (kan virke lidt overdrevent med fabrikindstillinger), lyden er så som så, men det bør holde til et soverum.

32PFL6606 får du vel næppe for 3000,-

lykke til
Af Rasmussen52
Hej alle.

Det blev til Philips 32PFL6606T fra tdc butikken til 2.999kr

Men nu har jeg et andet problem, jeg mangle nogle kanaler og nogle af dem har lavt signal styrke.

Mit kable til tv'et skulle være ok, men jeg har jo yousee samt bredbånd og min splitter (tv/radio/data) sidder inden i stuen ved mit 40" tv.
Kablet til soveværelset kommer oppe fra loftet direkte fra yousee stikket (uden splitter).
kan det forstyre at tv/radio/data ikke er splittet?
Af jones31
Rasmussen52 skrev:Hej alle.

Det blev til Philips 32PFL6606T fra tdc butikken til 2.999kr

Men nu har jeg et andet problem, jeg mangle nogle kanaler og nogle af dem har lavt signal styrke.

Mit kable til tv'et skulle være ok, men jeg har jo yousee samt bredbånd og min splitter (tv/radio/data) sidder inden i stuen ved mit 40" tv.
Kablet til soveværelset kommer oppe fra loftet direkte fra yousee stikket (uden splitter).
kan det forstyre at tv/radio/data ikke er splittet?
Godt valg :-9 det var også billigt for den.

Hvilket slags kabel køre de med i soveværelse, er det de billige 75db kabler???