09 jan 2012, 21:17
Ja, jeg har læst jeres købsanbefalinger, men jeg brændte nallerne på at købe et Panasonic 37" der var i jeres anbefalinger til mine forældre sidste år. Det har imidlertid distortion omkring ALT der bevæger sig, så jeg kan ikke holde ud at se andet end TV-avisen på det. Derfor er jeg lidt skeptisk omkring købsguiden - særligt her i januarudsalget.
Her er hvad jeg søger:
JEG HAR:
- ...en stue med ca 2.20 m til hvor TVet skal står
(Er 42" en fornuftig størrelse?)
- ...et budget på ca 5000
- ...ikke behov for et særligt tyndt TV
- ...intet behov for 3D
KRAV:
- Ingen forbandet distortion på ting der bevæger sig
- Understøttelse af HDD til at optage på, ligesom på mine forældres Panasonic.
- Minimal blæserbrummen, summen eller anden form for larm.
- TV-tuner
- WIFI(?) Hvis der skal trækkes HDMI fra min PC, til evt. at spille på skærmen eller se film eller andet, skal jeg trække et kabel ca 5-6 m. Kan WIFI helt erstatte et kabel hvis jeg vil have billede fra min PC, eller giver det blot mulighed for at tilgå en evt netværkshdd med video?
Jeg ved der kommer mange af denne slags tråde, men jeg håber i har forståelse for mine forbehold, og hvorfor jeg tillader mig at oprette en ny tråd.
Ekstraspørgsmål:
Er der penge at spare hvis man køber lige nu - kan godt vente et par uger, hvis der er penge at spare?
Her er hvad jeg søger:
JEG HAR:
- ...en stue med ca 2.20 m til hvor TVet skal står
(Er 42" en fornuftig størrelse?)
- ...et budget på ca 5000
- ...ikke behov for et særligt tyndt TV
- ...intet behov for 3D
KRAV:
- Ingen forbandet distortion på ting der bevæger sig
- Understøttelse af HDD til at optage på, ligesom på mine forældres Panasonic.
- Minimal blæserbrummen, summen eller anden form for larm.
- TV-tuner
- WIFI(?) Hvis der skal trækkes HDMI fra min PC, til evt. at spille på skærmen eller se film eller andet, skal jeg trække et kabel ca 5-6 m. Kan WIFI helt erstatte et kabel hvis jeg vil have billede fra min PC, eller giver det blot mulighed for at tilgå en evt netværkshdd med video?
Jeg ved der kommer mange af denne slags tråde, men jeg håber i har forståelse for mine forbehold, og hvorfor jeg tillader mig at oprette en ny tråd.
Ekstraspørgsmål:
Er der penge at spare hvis man køber lige nu - kan godt vente et par uger, hvis der er penge at spare?