Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Overvejer kraftigt at købe ovenstående Samsung til soveværelset. Er dog også faldet over ovenstående Philips. Jeg ved godt at der er forskel på størrelsen :-) mit problem er om jeg skal vælge den store Samsung med LCD, 50hz og full HD? Eller den lidt mindre Philips med LED, 100hz og HD-ready? De koster fra 2479 til 2750 så prisen er ikke afgørende, men det må heller ikke være dyrere.
Brugeravatar
Af edinger
Nu siger du godt nok, at prisen ikke må overstige 2.750 kr. Jeg vil dog alligevel tillade mig at foreslå to gamle kendinge og sikre valg.

Samsung 5005 (32") og Panasonic C3 (42"), som begge fås til priser omkring 3.500 kr.
Af 2 T ´er Uden H
Om det er LCD eller LED har ikke direkte noget at sige for billedekvaliteten da forskellen edenlig bare er belysningskilden hvor philipsen bruger kant belyste LED dioder har samsungen lysstofrør på bagsiden.

Philipsen er ikke disideret "100hz" men edenlig et alm 50hz med Backlight blinking der er slør reducerende når der er noget hurtig bevægende i billede, det kalder philips så for 100hz PMR.

Om det er HD ready eller fuld HD kan selvfølig være en fordel alt efter formål og sidde afstand, men til alm tv(SD materiale) og i en 32" må jeg indrømme det er svært at notere en forbedring i detaljerne medmindre man står usansynligt tæt på skærmen.

Philips har også fået en source knap på fjernbetjeningen så man hurtigt og lettere kan vælge hvad kilde skal bruges, dette har været lidt savnet tidligere.

Kanal redigeringen er bedre og mere simpel på philips end på samsung efter min menning hvis du skulle havde nogle store kanal pakker at gøre godt med.

Deruover syntes jeg selv philips "biograf" tilstand er en bedre skabelon at tage udgangspunkt i end Samsungs film tilstand i forhold til at ændre på billede indstillingerne, men det er nok en smagssag.

philips modellen har også praktisk placering af ledninger der går neden om ud og ud til siderne hvilket gør den god til vægmontering helt tæt på væggen hvis det var planen.

På den anden side er samsungen en 40" til næsten samme pris og som måske nok kan opfylde de basale ting og er sådan ok strømbesparende af en 40" at være, men det afhænger nok lidt af hvad behov du har :)

Nu arbejder jeg selv i en elektronik afdeling til dagligt og kender godt de 2 omtalte modeller :)
Af NoahDK
Endte med at købe Philips selvom skærmen var det mindre. Det tiltalte mig at skærmen var under 4 cm tyk og netop som påpeget at stik og lignende ikke stikker direkte bagud. Samsung'en var simpelthen for stor og klodset til soveværelset og kun med bagudrettet stik.

Billedet er måske ikke en "rigtig" 100hz, men rigelig fint til mit behov når det gælder tv-kiggeri i soveværelset. Syntes dog at der er en område øverst til højre på skærmen (ca. 15x20 cm) der er meget lysere end resten når skærmen skal vise sort. Overvejer at få det byttet.

Er dog skuffet over fjernbetjeningen som mangler en masse funktioner ved hjælp af én knap. Foretrækker lidt flere knapper således at jeg kan undgå at skulle grave mig frem til den ønsket funktion. Hvilket genere mig lidt meget ;-)

Var MEGET lang tid om at finde kanaler og processen med at få alle kanaler til at ligge på de rigtige pladser var alt alt for snørklet. Det tog mig næsten 2 timer fra start til slut med yousee fuldpakken.
Af emilo8000
Men hvad med det samsung LE-40D504 - hvis nu man som jeg er lidt ligeglad med skærmens tykkelse - er det så ikke et ganske udmærket tv til nyheder, film og en omgang fodbold?

Eller er det et rystehelvede at se på?