Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mmgala
Er der nogen der kan hjælpe mig med et tv til omkring 10.000 14.000.

Det eneste krav er, at det skal være rigtig god til at vise sport (især fodbold).

Og hvad er det for en del af de teknikske specifikationer jeg skal ligge mærke til, hvis jeg selv skal ud og kigge(hvis det skal være god til ovennævnte).
Af jones31
mmgala skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med et tv til omkring 10.000 14.000.

Det eneste krav er, at det skal være rigtig god til at vise sport (især fodbold).

Og hvad er det for en del af de teknikske specifikationer jeg skal ligge mærke til, hvis jeg selv skal ud og kigge(hvis det skal være god til ovennævnte).

Hvad str skal det være?
Af jones31
mmgala skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med et tv til omkring 10.000 14.000.

Hvad str skal det være?
Af mmgala
Hej

Jeg kigger på noget imellem 50´-55´

mindre kan gøre det (46´)hvis det er et lækkert tv.

Jeg har læst på købsanbefalinger og indlæg, men syntes ikke at jeg kan finde svar på lige præcist mit spørgsmål.

Bruger jo også tv´et til normalt brug, men jeg vil hade, at skulle se bold og billedet ikke var godt.

Håber du kan hjælpe.
Af jones31
mmgala skrev:Hej

Jeg har læst på købsanbefalinger og indlæg, men syntes ikke at jeg kan finde svar på lige præcist mit spørgsmål.

Bruger jo også tv´et til normalt brug, men jeg vil hade, at skulle se bold og billedet ikke var godt.

Håber du kan hjælpe.
en mulighed kunne være et LG 47lw980w til 12999,- i elgiganten, super godt tv med fantastisk god billed kvalitet. Evt tag ned i en butik og se det.
Af rassol
jones31 skrev:

Håber du kan hjælpe.
en mulighed kunne være et LG 47lw980w til 12999,- i elgiganten, super godt tv med fantastisk god billed kvalitet. Evt tag ned i en butik og se det.
Det koster 15000 nu :) Personligt synes jeg det er syndt at give så mange penge for et tv, som lider af tydelige (alt efter bedømmelse self) problemer med haloer - som de fleste TV med bagbelyst LED gør.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på et af Sonys high-end TV som fx NX723 eller HX823 som lige pt. er på tilbud til 10k hhv 12k i 46" (dog kun til 15 januar, og du får lækkert tilbehør med ogsp!!). De er godt nok begge med kantbelyst LED, men designet er efter min mening et af de flotteste overhovedet og billedet er også i den bedste klasse (se ex http://reviews.cnet.com/2300-33355_7-10 ... tml?s=1&o=). 3D på disse TV skulle efter sigende ikke være noget at råbe hurra for, men hvis man ikke er til alligevel det er det af mindre betydning.

Mht hvad du skal kigge efter mht sport er det svært at sige. Der er mange faktorer der spiller ind. Tag ud i butikkerne og snak med ekspedienterne - du kunne evt. få dem til at fyre en USB stick med sportklip i de TV du er interesseret i (skal du self have med hjemme fra), så du kan se hvordan det kører. Det ville jeg gøre :)
Af mmgala
Det bliver nok enden af det, at tage i en butik og se det i funktion.

Syntes at der er mange spændende skærme, men det er som om de hver især falder igennem på et eller flere punkter. Og

Havde måske håbet på at der sad en med samme krav som mig og havde en af de nye skærme, som kunne komme med gode og dårlige ting omkring den enkelte skærm med de behov jeg har eller kunne give mig et hint om der var jo noget specielt jeg kunne gå efter med mine behov (Responstid,Kontrastforhold, scanning backlight eller noget helt andet ).....jeg er selvfølgelig glad for alle input.

Men det er godt nok svært at sammenligne 5 forskellige skærme på 8 forskellige punkter
Af hkknudsen
Sony center har 55" nx723 med alufod/højttaler og skypekamera + noget mere til 14K hvis jeg husker rigtigt. For mig er det det flotteste på markedet :)
Af mmgala
Ja jeg har set tilbuddet og det gør det ikke nemmere.

Mener du flot som: billedet under fremvisning af fodbold m.m

eller

mener du flot som: et pænt fjernsyns design
Af hkknudsen
Nej jeg mente primært designet...

Har da set det i butik, men da ser alle de led jo mest spændende ud. Billedet står dog flot i mine øjne. Et af de "større" problemer skulle være betragtningsvinkel - læste at efter en brugers erfaringer bliver sort lidt lys i det ved højere vinkel end 20 - er vist svært at holde sig inden for. Men jeg ved ikke, jeg har på fornemmelsen at mange af disse småting man kan læse om er.... ja, småting :p
Brugeravatar
Af MigSelv
rassol skrev:
jones31 skrev:

Håber du kan hjælpe.
"Det koster 15000 nu :) Personligt synes jeg det er syndt at give så mange penge for et tv, som lider af tydelige (alt efter bedømmelse self) problemer med haloer - som de fleste TV med bagbelyst LED gør.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på et af Sonys high-end TV som fx NX723 eller HX823 som lige pt. er på tilbud til 10k hhv 12k i 46" (dog kun til 15 januar, og du får lækkert tilbehør med ogsp!!). De er godt nok begge med kantbelyst LED, men designet er efter min mening et af de flotteste overhovedet og billedet er også i den bedste klasse (se ex http://reviews.cnet.com/2300-33355_7-10 ... tml?s=1&o=). 3D på disse TV skulle efter sigende ikke være noget at råbe hurra for, men hvis man ikke er til alligevel det er det af mindre betydning."

Hvorfor anbefale et tv, der lider af clouding pga. edge led teknologien. Halo effekt vil i det meste af tiden, være et mindre problem end clouding / backlight bleed.
Af mmgala
tak for linket, har også kigget på det.

Syntes jeg kan læse mig til problemer omkring buzzing, men jeg kan ikke bedømme ud fra forummet hvor stor problemet reelt er.

input ??
Af J.H.
Hvis du kun har de krav du nævner, altså godt til at se fodbold på, almindeligt fjersynskiggeri og en størrelse på 50-55, alternativt 46, så er der jo ret frit valg på alle hylder.
Til det brug forekommer prisen på 10-14000 dog egentlig som overkill. Nu skal alle anbefalinger jo ikke nødvendigvis være enslydende men umiddelbart synes dine behov ret godt indfriet i en Panasonic G3050Y....og til under dit budget.

Du kunne jo evt. oplyse om:

Konsolspil?
Stue med meget lysindfald?
Mange film, 3D?
Kobles til PC og anvendes som skærm til denne ofte?
Krav til Smart TV?

Osv osv...

Så vil der bedre kunne rådes.