Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
Hej Rasmus

Er der planer om at teste Philips nye flagskib PFL9706 inden for rimelig tid?
Kunne være fedt at se hvor godt den klarer sig - og om den lever op til sin EISA award.

Venlig hilsen
Jesper Keller
Af KeldFJ
Sä skete det - efter at have brugt dage... pä at laese anmeldelser pä flatpanels.dk gik turen til shoppen.

Med min fulde overbevisning om at köbe det nye Samsung LED TV, pga. pris og kvalitet synes at stemme stod man der foran TV vaeggen og kom i tvivl :s

Panasonics plasma TV stod super flot, men var desvärre for stort. Samsungs farver var forfaerdelige og remoten lignede en klods fra et plejehjem....det spillede bare ikke.

Ved siden af hang Philips 46PFL9706K/02 - billedet gengav farverne nästen som plasma og designet pä TV og remote var naemest klassisk. Mest imponerende var deres "Mottenaugen" teknologi... ingen tvivl om at det ville vaere en klar fordel i en stue fyldt med lamper mm.

Jeg var solgt - saelgerne (en dygtig en af slagsen...) viste mig ogsä deres 42PDL7906K/02 og mente at den var perfekt til sovevaerelset.... og der var ingen vej udenom. For det förste tror jeg ikke vi kunne baere vores 32" Loewe Mimo op af trappen - og for det andet er designet absolut super...some et Apple TV bör se ud. Det roeg ogsä i kurven og jeg glaeder mig sindsygt til at se dem haenge pä vaeggen :)

Nu til spörgsmälene - jeg har dyb dyb respekt for Jeres kalibrering, som viser nogle helt fantastiske resultater over standard instillingerne.

Kan jeg bruge Jeres kalibrering fra 46PFL9706H eller vil I lave en opdateret test af bäde 46PFL9706K/02 & 42PDL7906K/02 ?
Af Ham_Der_Hansen
Hej Keld

Tillykke med dit nye fjernsyn, som jeg godt nok er helt grøn af misundelse over. Skal selv have købt 46PFL9706T modellen, men det bliver efter nytår.

Du må meget gerne, når du må leget lidt med fjernsynet, komme med de plusser og minuser (forhåbentlig ingen minusser) du oplever. Hellere for meget info end for lidt.

Jeg håber forsat på at redaktionen får Philips nye og sidste flagskib til test, kunne være spændende og læse hvordan det gør sig mod andre og måske endda kan få en top reward.

Keld endnu engang tillykke med dine køb

Venligst

Henrik
Af KeldFJ
Jo tak,

Levering er omkring en uges tid, men jeg garanterer ikke for det tekniske niveau.

Det er 10 år siden jeg sidst købte et fjernsyn og har svoret til billedrør indtil igår.... så der er lidt "catching up to do" :)

Håber at få anmeldelse og ekspert råd herfra siden inden længe. Hvis det er noget værre møg så skal i nok få det at vide..
Af T.Egelund
KeldFJ skrev:Sä skete det - efter at have brugt dage... pä at laese anmeldelser pä flatpanels.dk gik turen til shoppen.

Med min fulde overbevisning om at köbe det nye Samsung LED TV, pga. pris og kvalitet synes at stemme stod man der foran TV vaeggen og kom i tvivl :s

Panasonics plasma TV stod super flot, men var desvärre for stort. Samsungs farver var forfaerdelige og remoten lignede en klods fra et plejehjem....det spillede bare ikke.

Ved siden af hang Philips 46PFL9706K/02 - billedet gengav farverne nästen som plasma og designet pä TV og remote var naemest klassisk. Mest imponerende var deres "Mottenaugen" teknologi... ingen tvivl om at det ville vaere en klar fordel i en stue fyldt med lamper mm.

Jeg var solgt - saelgerne (en dygtig en af slagsen...) viste mig ogsä deres 42PDL7906K/02 og mente at den var perfekt til sovevaerelset.... og der var ingen vej udenom. For det förste tror jeg ikke vi kunne baere vores 32" Loewe Mimo op af trappen - og for det andet er designet absolut super...some et Apple TV bör se ud. Det roeg ogsä i kurven og jeg glaeder mig sindsygt til at se dem haenge pä vaeggen :)

Nu til spörgsmälene - jeg har dyb dyb respekt for Jeres kalibrering, som viser nogle helt fantastiske resultater over standard instillingerne.

Kan jeg bruge Jeres kalibrering fra 46PFL9706H eller vil I lave en opdateret test af bäde 46PFL9706K/02 & 42PDL7906K/02 ?
Hej KeldFJ:
Jeg blev også blæst tilbage da jeg så en TV´et hos min lokale forhandler (Ville egentligt have haft Sony´s topmodel).... men købte TV´et hos ham, dog var det modellen med 46PFL9706T (den Danske model) og selv om jeg måtte smide 20 af de store, er jeg meget meget imponeret over dette Tv, det er ikke uden grund af det for gud ved hvor mange gange at Phillip´s 9000 serien har vundet prisen ved EISA (ved godt der en lidt indspist forsamling :))
Men jeg savner også lidt hjælp vdr. Kalibreringen... :)
Af Ham_Der_Hansen
Jeg glæder mig til at høre mere om jeres oplevelser med fjernsynet. Jeg har nu også set det live og jeg er imponeret. Det gør så godt og jeg troede mit 9703H fjernsyn fra 08 havde den bedste anti-refleks belægning, men moth eye belægning er jo hel vild i forhold til den belægning mit nuværende har - hvil-ket er yderst godt i forvejen.

Billedkvaliteten var bedre end noget jeg har set på et Philips fjernsyn før, så de har da oppede sig i for-hold til andre fabrikanter.

Håber forsat på en flatpanels test af modellen.
Af Hr Lund
Er der noget nyt om testen.

Jeg regner med at købe et på januar udsalg og vil jo gerne høre mere om jeres erfaringer med tv'et
Af Ham_Der_Hansen
Jeg håber forsat på test af dette fjernsyn, har det ikke været muligt at låne et til test?

Vil så gerne læse en flatpanels test af dette fjernsyn.
Af Darthpox
Efter at have læst den norske anmeldelse, føler jeg mig efter lang tid ret så sikker på at det ihvertfald er netop dette TV jeg skal ud og anskaffe mig!

Men det ville da være rart hvis Flatpanels havde mulighed for at teste dette TV. Kom nu ud af hullerne I plasma glade drenge og lav en test på dette TV :-)
Af Ham_Der_Hansen
Well spoken DarthPox

De frygter vel det, den norske test også kommer frem til:

Panasonics nye flaggskip, TX-P50VT30 kommer til kort mot Philips nye 9000-serie. :p
Brugeravatar
Af edinger
Ham_Der_Hansen skrev:Well spoken DarthPox

De frygter vel det, den norske test også kommer frem til:

Panasonics nye flaggskip, TX-P50VT30 kommer til kort mot Philips nye 9000-serie. :p
Hvad grund skulle nogen dog have til at frygte det?

Det ville da kun være fantastisk, hvis barren kunne blive løftet yderligere.

Når VT30 ligger i top, skyldes det naturligvis alene præstationerne – de nøgne facts.

Og historisk har plasma jo sådan set hele tiden været i føretrøjen. Så at det stadig forholder sig sådan, kan vel ikke overraske nogen.

Det vil derimod være noget af et nybrud, hvis vores norske venners test – mod forventning – skulle stå til troende.

Men man har jo lov at håbe :)