Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer på Flatpanels, og glædelig jul !:)

Nu har jeg i mange år læst og fulgt med på, hvad der foregår inden for fladskærme og har mange gange læst mig til valg af køb af fladskærme.

Jeg ved godt der opstår mange af disse tråde herinde, men jeg håber da alligevel på, at der er nogle venlige sjæle som har noget skarpt input som jeg kan bruge.

Jeg er for nyligt flyttet i større bolig, hvor kæresten og jeg ikke længere kan nøjes med et 42” fladskærm i stuen. Vores nuværende skærm er et LG 42LD750 (200hz). Vi tænker i størrelsen 55”

3D for mig er ikke et krav, da jeg endnu ikke har noget specielt forhold til det.

Fjernsynet tilsluttes en forstærker og et sæt meget stærke DALI højttalere, så lyd er heller ikke et krav.

Der spilles film fra Blu-ray afspilleren og fra Western Digital Live boksen.
- Vi har hverken konsoller eller PC’r tilsluttet fjernsynet.

Vi kan egentlig godt lide 200hz, i starten var det en lidt anderledes fornemmelse, men nu er det egentlig meget rart.

Vi ligger i en prisklasse op til de omkring 14-15k.
Følgende har jeg kigget på:

Sony 55” 3D LED-TV KDL-55EX720 (Anbefalet herinde)
Philips 55” LED-TV 55PFL6606T
Samsung 59” 3D Plasma PS59D555
- Jeg er her lidt bange for den Buzzing, som er beskrevet.
Samsung 55” LED UE55D7005 (Anbefalet herinde)

Jeg har ingen umiddelbare præferencer vedr. Plasma. Men jeg er meget åben for input.

Med Venlig Hilsen
Martin L.Pedersen
Af heik1
Hej Martin,

til din information har jeg netop sat et 55" Philips model 7606 til salg her i forum, se under køb / salg hvis det skulle have interesse ! det er et helt super 3D tv !

mvh

Henrik
Af Martin Pedersen
Okay, men som beskrevet mangler jeg input så jeg kan træffe et valg, og ikke umiddelbart henvisninger til salgsdelen af forum'et :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan også få et 55" VT30 indenfor dit budget.
Af Martin Pedersen
Tak for forslag Torben, fik løst testen og det ser meget interessant ud også !:) Hvilket jo ikke gør min situation nemmere:)

Jeg hælder nok mest til
VT30'eren, buzzing hørte man jo ikke efter 1-2m
Sony'en
Og 7005'eren.

Hvis billedkvalitet på HD var mit fokus, hvilket ville så være at foretrække?
Jeg har som sagt ikke umiddelbart behov for funktionalitet da min WD box gør fint. 3D er ej heller det vigtige
Brugeravatar
Af edinger
Martin Pedersen skrev:Hvis billedkvalitet på HD var mit fokus, hvilket ville så være at foretrække?
VT30, hævet over enhver tvivl.

Faktisk kommer PS7005/8005 nok tættere på VT30 end UE7005/8005.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skulle mit LX5090 gå til (7-9-13 bank bank osv) så var det også VT30 jeg ville kigge på i stedet - hvis altså konen ikke gik med til at se på B&O ;)
Af Chaospling
Hej Torben, du skriver at et 55" VT30 ligger inden for budgettet, men trådstartens budget er på kr. 14-15.000. Hvor ser du et 55" VT30 så billigt?
Af Peter VTEC
Jeg må tilmelde mig koret der siger VT30, tag et kig på den du vil med garanti ikke blive skuffet.

Torben: B&O er også alt alt for lækkert, burde slet ikke være et problem at overtale konen til sådan et TV ;)
Af Mysen
Meh... B&O er halvpebret.. Det koster eksempelvis 9000 ekstra, hvis man øsnker, at fronten på en 46" Beovision 10 skal være coated til at håndtere reflektioner bedre... Jeg er ikke sikker på, at alle koner synes den coating er så mange penge værd...

Jeg vil også sige VT30, eller måske PS59D7005, hvis budget skal holdes under 15 kilo.
Af Martin Pedersen
Mange tak for input. Det lader jo til, at folk er vældig glade for VT30'eren.

Jeg synes dog det er interessant at sammenligne
PS59D7005
og
P50VT30

Fordi enten skal jeg vælge Samsung'en for at få 9" mere eller også vælge VT30'eren, for dets billedkvalitet. Umiddelbart, hvad jeg kan læse mig frem til, så er VT30'eren stærkest på dette punkt.

Jeg kan nemlig heller ikke finde VT30'eren i 55" til de 15k.
Brugeravatar
Af edinger
Jo jo, VT30 er da bedst af de to. Ligesom en S-klasse Mercedes er bedre end en E-klasse.

E-klassen vil dog nok kunne imponere de fleste.
Af Chaospling
Jeg ville også have taget den PS59D7005, men mindsteprisen er lige steget kr. 2.500,- så den burde først være et valg, når den er faldet igen.
Af hkknudsen
Elgig har P55'eren til 16400 - ikke så langt fra de 15 O_O

Jeg lurer også på den, men kunne også godt lige bruge et afslag på et par tusser. Mon det er sandsynligt i nær fremtid, med de nye modeller inden så længe ? Hvordan plejer prisudviklingen at være først på året ?