Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amtus
Nu har jeg også bestilt det TV:)

Har dog lige et spørgsmål mere.. Er foden sat fast med 4 skruer på bagsiden? Jeg skal igang med et hjemmelavevt ophæng nemlig;)
og er der evt nogen som ved om det er 6mm eller 8 mm gevind på de skruer der skal bruges?
Af Bomber Bo
Amtus skrev:Nu har jeg også bestilt det TV:)

Har dog lige et spørgsmål mere.. Er foden sat fast med 4 skruer på bagsiden? Jeg skal igang med et hjemmelavevt ophæng nemlig;)
og er der evt nogen som ved om det er 6mm eller 8 mm gevind på de skruer der skal bruges?
Jeg mener, at det er 5 skruer, der holder foden.

Mht. bagsiden mener jeg det er 6mm, men jeg kan tjekke til i morgen, hvis der ikke er nogen, der melder ind.
Af Amtus
Det lyder godt, mange tak:)

Er du stadig godt tilfreds med købet?
Af Bomber Bo
Amtus skrev:Det lyder godt, mange tak:)

Er du stadig godt tilfreds med købet?
Uden tvivl. 8)
Af Severinsen
Hej. Tillykke med din nye skærm.

Vil høre hvordan billedkvaliteten sårn er generelt.

Kan du eller andre eventuelt fortælle mig hvordan billedkvaliteten er sammenlignet med samsungs model? altså den model du ville have købt i starten.

Mvh Rasmus
Af Bomber Bo
Amtus skrev:og er der evt nogen som ved om det er 6mm eller 8 mm gevind på de skruer der skal bruges?
Jep, nu har jeg tjekket. Det er alm. M6x1 gevind. ;)
Af Bomber Bo
Severinsen skrev:Hej. Tillykke med din nye skærm.

Vil høre hvordan billedkvaliteten sårn er generelt.

Kan du eller andre eventuelt fortælle mig hvordan billedkvaliteten er sammenlignet med samsungs model? altså den model du ville have købt i starten.

Mvh Rasmus
Tak tak.
Jeg synes stadig billedkvaliteten er meget høj både med alm. analog antennesignal og især på parabol via scart. 8)

Jeg er dog glad for, at jeg ikke bestilte en 42", da 37" er max. i mine øjne, når man kun sidder ca. 3 meter fra skærmen og ikke har HD-signal.

Sammenlignet med Samsungen (R72) var Toshibaen en del bedre (igen i mine øjne). Det virkede som om Samsung havde sløret billedet for at undgå pixelering. Men der opstod dog alligevel pixelering ved hurtig panorering.

Det skal dog siges, at jeg ikke ved om Samsungen var indstillet korrekt. O-O
Af koden
Ja den har hele tiden kunnet fås billigere end hardwareversand.
Men det er jo også noget med hvor sikker forhandler er.
Desuden falder de løbende i pris...
Af panch
Ja det går forrygende hurtigt i øjeblikket, og det vil det sikkert også gøre et godt stykke fremover.
Så det er ikke just en god investering man gør sig. Men det er jo samme sang for alle elektronikprodukter.
Af Bomber Bo
Immanuel skrev:Hej drenge og piger, hvis i vil spare ydligere kan i se på den tyske "hifipriser"
der kan man få den skærm til 864€ = 6.442,24 kr. og det er for 37"

http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... ukt=410930
Jeg fandt da også de første 7-8 andre steder, der var billigere, men mange ville ikke sende til udlandet overhovedet... Og nogle ville kun sender LCD på max. 26". Der var også et par steder, hvor det ikke var på lager.
Af MiniatureZeus
Hej, er også i kraftig overvejelse omkring den toshiba skærm som der bliver anbefalet i tråden her, men har lige et spørgsmål:

På harwareversand.de kan man få to forskellige modeller en med Z til sidst og en med P til sidst.

Hvad er forskellen på de to? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel andet en farven (den ene sort, den anden sølv)
Af Bomber Bo
MiniatureZeus skrev:På harwareversand.de kan man få to forskellige modeller en med Z til sidst og en med P til sidst.

Hvad er forskellen på de to? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel andet en farven (den ene sort, den anden sølv)
På hardwareversand.de er
Z = Sort/sølv
P = Titan/sølv
Af nohrling
Bomber Bo skrev:
koden skrev:Hvis nu de skal returneres, hvad koster fragt frem og tilbage så?
Er det med DHL eller lign. og hvem betaler fragt når det er garanti sag?
Køber skal betale for fragten, ved en evt. reperation. Jeg har dog købt en totalforsikring, der dækker udgifter i forbindelse med reperation (dog med en selvrisiko på 10%) hos www.tvforsikring.dk
joachimnb skrev:Kommer det ikke til at koste kassen i told muligvis? Hvis ikke, forklar venligst.
Køber du en vare eller ydelse ved fjernsalg hos en sælger i et andet EU-land, skal du betale den moms, som gælder i det pågældende land. Du skal heller ikke betale told.
Kilde
Hej Bomber Bo.

Med hensyn til den totalforsikring du har bestilt, dækker den så også dit tv, når det er købt i Tyskland?

Så vidt jeg kan se er det kun "Global" der giver dækning i udlandet, hvilket total ikke gør. Det er måske underordnet?