Beklager jeg ikke fik skrevet igår, men der kom NFL i vejen og har sovet dejligt længe idag
Det er ikke din pc som har problemer med at streame, men derimod som først antaget dit trådløse netværk.
Har dog et lille spørgsmål. hvis det er en dvd film du vil streame, er det så ikke lettere at smide skiven i din ps3?
Men, som skrevet i min mini guide, kan du eksperimenterer en smule i ps3mediaserver indstillingerne, jeg regner med den kan hitte ud af "antal kerne i cpuen" så den springer jeg over.
Min buffer er sat til 400, du kan prøve at sætte den op til de maksimale 600, men jeg syns tiden fra du starter filmen til den rent faktisk går igang er for lang.
Derimod kan du nedjustere lydkvaliteten en smule, med mindre du er meget følsom over for den slags, men at skrue lidt ned for lyd kvaliteten, kan du spare lidt båndbredde til selve video delen. Jeg har valgt lyd i 576kb/s (jeg bruger kun stereo signal) så impakket ved surround kender jeg ikke, jeg har også fjærnet fluebenet i "Behold DTS lyd i stream".
Så til video kvalitetsindstilinger:
Her finder du så denne drop down menu, hvor du kan indstille vscale osv. som standard er den nok sat til max kvalitet, og derfor hakker det meget.
TIP: Jeg tillader mig at tage udgangspunkt i du har film filerne liggende på din computer (downloadede/rippede film)
Du skal finde den film, som har den bedste kvalitet f.eks et br rip i 720/1080p Jeg tvivler dog på du nogen sinde vil få en 1080p film til at virke over wifi uanset hvad du gør, så udgangspunktet er derfor en film med 720p. Når du skal indstille video kvaliteten skal du teste med din Bedste film kvalitet du har. (får du den bedste film til at virke, ja så virker alle.)
I dropdown menuen skal du derfor teste dig frem. start med den nederste, som hedder keyint=25:vqmax=8:vqmin=3 dette er low quality til low end cpu or HD Wifi Transcoding.
Hvis dette virker, kan du experimenterer med at gå ét skridt op af gangen i den drop down menu. Husk dog at GEM og Genstart ps3 media server for hver enkelt ændring, for at være sikker på det er gemt.
Jeg håber dette kan være dig til hjælp, men vil på det kraftigste anbefale dig, at sætte et lan stik fra din pc til din ps3.
Det jeg har gjort herhjemme, er jeg har sat en gammel laptop (IBM X60)henne under tvet, det er en relativ low end computer løsning, men med lidt snilde og en ordenlig opsat windows xp klare den 1080p film uden problemer, og med minimalt qvalitets tab.
Da jeg ikke orker at skulle hen hver eneste gang til laptoppen ved tvet, har jeg indstaleret programmet teamviewer og kan den vej nemt og bekvemt styre "mit media center"
Derudover har jeg indstaleret mediaportel som jeg faktisk bedre kan lide at bruge, men da jeg mangler en logitech universal remote, er dette ikke noget jeg bruger PT da min panasonic remote, ikke understøttes af mediaportel.
Har du derimod sådan en vil du kunne starte,stoppe osv film uden problemer, da mediaportel understøtter dette med div plugins, og at browser sine film, med covers direkte hentet fra imdb.com inklusiv trailers og info om fileme kan jeg ikke anbefale dette program nok.
Men på nuværerne tidspunkt er det ps3 mediaserver jeg benytter mig af.
Jeg håber du kan bruge dette til noget, held og lykke
Som side note kan jeg oplyse, at mine film ligger på en usb disk på alm USB2,0 og dette er ikke flaskehalsen selv med 1080p fil.
//Omfufu