Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stigers
Nyt TV - kdl46ex724. Med PS3 mediaserver kan jeg streame musik, billeder og film fra pc til TV.
Men... jeg kører trådløst derhjemme, og ved DVD film hakker det :(
Det er ren N standard jeg kører på det trådløse.
inSSIDer siger min max rate er 144, men skulle jo gerne ligge på lidt mere.
Udover en ekstra trådløs router (Har trådløs fra Stofa) hvad kan man så gøre for at få DVD film til at køre lidt bedre? DivX kører perfekt!

Hvor ligger fejlen, eller er det fordi Vob filer er noget l... at bruge?
Hvad bruger man i stedet?
Af stigers
Omfufu skrev:træk en ledning
WTF?
Læs topic.
Jeg kører trådløs!
Af Omfufu
ja og det hakker.

skal du have hjælp skal du nok starte med at tale ordenligt, det kommer man længst med.

Du skriver intet om specs på din pc eller noget som helst andet.

Dig der ikke kan se film, ikke mig :D
Af PhDream
Det giver sig selv, at når du kan divx og ikke DVD, er det et problem med båndbredden. Data kan ikke overføres hurtigt nok, hvilket højst sandsynligt er pga. den trådløse forbindelse.

Ellers er jeg enig med Omfufu - skriv ordentligt, hvis du forventer at få hjælp.

På den anden side Omfufu - så kan du vel selv starte med at skrive ordentligt og give et mere udførligt svar end "træk et kabel", uden stort, punktum eller noget andet.
Af Omfufu
Men her en en lille newbie guide til dig så.

1 start med at hente nyeste version af ps3 media server, 1,50,0 mener jeg er den nyeste.

i fanbladet kodnings indstilliger, kan du sætte buffer størelse etc, men siden jeg ikke kender dine pc specs kan jeg ikke hjælpe dig der.
Ej heller kan jeg vejlede dig med bitraten på lyd delen, og kender ej heller dine codecs på din pc. eller hvor mange kerner din cpu har.

Længere nede er der et punkt som hedder Videokvalitets indstilinger, kan du sætte streaming kvaliteten ned, så den passer med wifi i dropdown menuen.

virker dette ikke tilfredsstillende, er der kun 2 muligheder tilbage. konventer dine dvd film til .avi eller træk det famøse lan kabel.

med lan kabel er det ikke noget problem at se f.eks bluray film i 1080p hvis ellers din pc kan trække det.

Ellers prøv i ps3mediaserver forummet, der er nok andre newbies som dig der ikke kan læse vejledingen som følger med den slags ting.

Jeg har selv opgivet at få streaming via wifi til at virke, kvaliteten for mig, blev så dårligt at det ikke var værd at se på, når man har invisteret i et godt fullhd tv, derfor er et lan kabel bedste vej til at få ordenlig streaming.

Det var skam ikke for at være næsvis eller noget som helst andet, men et kabel ER og bliver bedste løsning der VIRKER!!!
Af stigers
Omfufu skrev:Men her en en lille newbie guide til dig så.

1 start med at hente nyeste version af ps3 media server, 1,50,0 mener jeg er den nyeste.

i fanbladet kodnings indstilliger, kan du sætte buffer størelse etc, men siden jeg ikke kender dine pc specs kan jeg ikke hjælpe dig der.
Ej heller kan jeg vejlede dig med bitraten på lyd delen, og kender ej heller dine codecs på din pc. eller hvor mange kerner din cpu har.

Længere nede er der et punkt som hedder Videokvalitets indstilinger, kan du sætte streaming kvaliteten ned, så den passer med wifi i dropdown menuen.

virker dette ikke tilfredsstillende, er der kun 2 muligheder tilbage. konventer dine dvd film til .avi eller træk det famøse lan kabel.

med lan kabel er det ikke noget problem at se f.eks bluray film i 1080p hvis ellers din pc kan trække det.

Ellers prøv i ps3mediaserver forummet, der er nok andre newbies som dig der ikke kan læse vejledingen som følger med den slags ting.

Jeg har selv opgivet at få streaming via wifi til at virke, kvaliteten for mig, blev så dårligt at det ikke var værd at se på, når man har invisteret i et godt fullhd tv, derfor er et lan kabel bedste vej til at få ordenlig streaming.

Det var skam ikke for at være næsvis eller noget som helst andet, men et kabel ER og bliver bedste løsning der VIRKER!!!
Tak.
Beklager den korte udmelding, men betragter dette forum som værende befolket af entusiaster der ved hvad de snakker om, så blev lidt skuffet over "træk en ledning" løsningen.
Andre jeg har hørt om kan køre det trådløst, men som du er inde på kommer det jo nok an på PC m.m.
Jeg uddyber mit indlæg senere - skal ud af døren nu :)
Af Omfufu
Det er bare iorden.

Jeg bruger selv ps3mediaserver programmet, dog via CFW på ps3en, og har fået min egen løsning til at virke.

Hvis bare du skriver cpu, ram og styresystem, så kan jeg bedre vejlede dig, men nogle gange er svaret meget lige til, hviket mange ikke indser, og leder derfor efter en løsning som teknisk set ikke kan lade sig gøre på nuværerne tidspunkt.

Mit første reply, var sådan set løsningen på dit problem, én gang for alle, og som jeg ser det eneste mulighed for at få tingene til at virke på en tilfredsstillende måde. Nogle gange søger man efter et argumentererne svar på et ligetil problem, og løsningen er nogle gange meget mere enkel end man kunne forestille sig. Tidspunktet igår var sent, derfor brugte jeg ikke tid på at forklare en masse tekniske løsninger, som jeg ved alligevel ikke kan lade sig gøre, jeg beklager at mit meget korte svar blev misforstået.

Men jeg vil gerne prøve at hjælpe dig, da jeg ved hvor frustrererne det er, skidtet ikke fungerer som man havde forestillet sig.
Af stigers
CPU Intel E8400
Ram: 4 Gb
Windows 7 Ultimate 32 bit.

Bruger PS3 Media server.

Jeg har også fundet ud af at kabel nok er det nemmeste, men vil gerne høre om du måske har nogle tricks jeg kan afprøve.
Ville blot gerne undgå kabel, da jeg synes jeg har nok til både det ene og det andet :)
Af Omfufu
Beklager jeg ikke fik skrevet igår, men der kom NFL i vejen og har sovet dejligt længe idag :)

Det er ikke din pc som har problemer med at streame, men derimod som først antaget dit trådløse netværk.
Har dog et lille spørgsmål. hvis det er en dvd film du vil streame, er det så ikke lettere at smide skiven i din ps3?

Men, som skrevet i min mini guide, kan du eksperimenterer en smule i ps3mediaserver indstillingerne, jeg regner med den kan hitte ud af "antal kerne i cpuen" så den springer jeg over.
Min buffer er sat til 400, du kan prøve at sætte den op til de maksimale 600, men jeg syns tiden fra du starter filmen til den rent faktisk går igang er for lang.

Derimod kan du nedjustere lydkvaliteten en smule, med mindre du er meget følsom over for den slags, men at skrue lidt ned for lyd kvaliteten, kan du spare lidt båndbredde til selve video delen. Jeg har valgt lyd i 576kb/s (jeg bruger kun stereo signal) så impakket ved surround kender jeg ikke, jeg har også fjærnet fluebenet i "Behold DTS lyd i stream".

Så til video kvalitetsindstilinger:

Her finder du så denne drop down menu, hvor du kan indstille vscale osv. som standard er den nok sat til max kvalitet, og derfor hakker det meget.

TIP: Jeg tillader mig at tage udgangspunkt i du har film filerne liggende på din computer (downloadede/rippede film)
Du skal finde den film, som har den bedste kvalitet f.eks et br rip i 720/1080p Jeg tvivler dog på du nogen sinde vil få en 1080p film til at virke over wifi uanset hvad du gør, så udgangspunktet er derfor en film med 720p. Når du skal indstille video kvaliteten skal du teste med din Bedste film kvalitet du har. (får du den bedste film til at virke, ja så virker alle.) :)

I dropdown menuen skal du derfor teste dig frem. start med den nederste, som hedder keyint=25:vqmax=8:vqmin=3 dette er low quality til low end cpu or HD Wifi Transcoding.

Hvis dette virker, kan du experimenterer med at gå ét skridt op af gangen i den drop down menu. Husk dog at GEM og Genstart ps3 media server for hver enkelt ændring, for at være sikker på det er gemt.

Jeg håber dette kan være dig til hjælp, men vil på det kraftigste anbefale dig, at sætte et lan stik fra din pc til din ps3.

Det jeg har gjort herhjemme, er jeg har sat en gammel laptop (IBM X60)henne under tvet, det er en relativ low end computer løsning, men med lidt snilde og en ordenlig opsat windows xp klare den 1080p film uden problemer, og med minimalt qvalitets tab.
Da jeg ikke orker at skulle hen hver eneste gang til laptoppen ved tvet, har jeg indstaleret programmet teamviewer og kan den vej nemt og bekvemt styre "mit media center"

Derudover har jeg indstaleret mediaportel som jeg faktisk bedre kan lide at bruge, men da jeg mangler en logitech universal remote, er dette ikke noget jeg bruger PT da min panasonic remote, ikke understøttes af mediaportel.
Har du derimod sådan en vil du kunne starte,stoppe osv film uden problemer, da mediaportel understøtter dette med div plugins, og at browser sine film, med covers direkte hentet fra imdb.com inklusiv trailers og info om fileme kan jeg ikke anbefale dette program nok.

Men på nuværerne tidspunkt er det ps3 mediaserver jeg benytter mig af.

Jeg håber du kan bruge dette til noget, held og lykke

Som side note kan jeg oplyse, at mine film ligger på en usb disk på alm USB2,0 og dette er ikke flaskehalsen selv med 1080p fil.

//Omfufu
Af stigers
Jeg har ikke en PS3.
Jeg har programmet PS3 Media Server kørende på min pc.
Jeg prøver lige at lege lidt med indstillingerne.
Foreløbig tak :)