15 aug 2011, 10:46
#145216
I min store frustation vælger jeg nu at offentliggøre vores problem med Samsung Danmark og Boxer.
Kære Samsung
Efter aftale med John fra kundeservice, sender vi denne mail.
Vi har tidligere haft fat i jer vedr. vores LE46C755 skriver "kodet signal" når det tændes og den står på en Boxer betalingskanal. Problemet er især stort, da vi vil optage Discovery på den tilsluttede USB hardisk, når vi ikke er hjemme, men det kan den ikke når kanalen er "låst". Dengang fik vi bekeden om at opdatere vores TV, som ikke hjalp og så sendte i os videre til Boxer, da det måtte være en fejl i deres produkt. Boxer andbefalede at vi fik et andet CI modul og et andet kort, hvilket heller ikke hjalp. Og nu mener de ikke at det kan være deres produkt der er skyld i fejlen og sendte os tilbage til jer. Det kan vi jo så bruge resten af livet på...
Følgene er prøvet:
Nyt Boxer CI modul
Nyt Boxer kort
Opdatering af TV
Opdatering af Harddiskoptager
Kontrol af antenneforhold (98pct signal)
Afprøvning af CI modul og kort i et andet billigt lorte TV uden fejl problemer.
Vi besluttede så at anskaffe en Harddiskoptager (BD-D8200N) og til vores store fortrydelse, gør denne nøjagtig det samme!!! Den kan simpelthen ikke optage på en betalingskanal (som vi har adgang til), medmindre vi starter den mens vi ser programmet, eller lader den være tændt. Det er ligesom ikke det der er meningen.
Jeg ved ikke hvori fejlen ligger, men fact er at vi stadig ikke kan optage og vi er STADIG en lus, fanget mellem 2 negle.
Vi har efterhånden brugt rigtig mange penge på udstyr og vi har netop valgt Samsung, fordi det har ry for at være noget af det bedste og vi var fucking trætte af de "billige" lorte DVB-T modtagere.
En anden ting er at vi har købt en harddiskoptager med 250GB harddisk eller 64timer optagelse i HD eller 102timers optagelse i SD, s.12 i manualen. Men efter "kontrol af optagbar tid" på s.69, er der noget mindre tid tilrådighed. Faktisk er den kun på 205,56GB samlet plads, eller 23t og 23min i HD eller 46t og 46min i SD på trods af at der aldrig har været optaget på den. I manualen står der at man må regne med at den er ca 93 under specifikationen, men vi er altså næsten 80 under, eller en 1/5del mangler. Optagetiden er faktisk under halvdelen. Det er altså ikke i orden!
Når man så optager på f.eks Discovery og gerne vil se TV2 film, skriver den ligeledes "kodet signal" og man kan ikke få adgang. Der er ingen problemer med at se DR1 samtidig med at man optager. Det var jo ligesom derfor vi købte et produkt med 2 tunere i.
Vi synes ikke vi stiller urimelige krav, når vi bare ønsker at kunne se TV og kunne optage et program når vi ikke er hjemme, eller vil se noget på en anden kanal.
Om det er jeres produkter eller Boxers produkt der konflikter er engentlig ikke vores problem, det må i sætte jer ned sammen og finde en løsning på. Vi er bare trætte af, at vi stadig ikke kan optage, ligesom man kunne for 20år siden på en VHS video.
Vi regner med at i finder ud af noget og vender tilbage.
MVH
Jimmi og Mette.
Svar fra Samsung Support:
Hej Jimmi,
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Med hensyn til fjernsynet - har du prøvet at nulstille? Det kan du gøre ved at holde exit knappen inde i 15
sekunder, mens fjernsynet er tændt.
Det er desværre ikke muligt at se digitale kanaler på blu-rayen, mens man optaget en anden digital kanal.
Når det gælder harddiskens størrelse, kan du prøve at opdatere blu-rayens firmware eller nulstille den (stop
firkant på selve afspilleren i ca.15 sekunder).
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura
Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk
Sådanne ligegyldige svar får vi hver gang man kontakter dem, SELVFØLGELIG HAR VI DET og vi har også hentet nyeste software. Men det kan hun jo ikke vide, da man ikke har mulighed for at besvare mailen, men kun kan udfylde deres formular på Samsung.dk og så er det igen en ny der svarer tilbage.
Og hvorfor er der 2 tunere i vores Harddiskoptager når man alligevel kun kan bruge 1?
Vi har ligeledes haft fat i Boxer, som straks sagde det ikke var deres produkt. Men efter en længere snak, blev vi enige om at prøve et nyt CI modul og et nyt kort. Dette hjalp dog heller ikke.
Ud over ovenstående problemer, så er vi faktisk rigtig godt tilfredse med produkterne. Det er rigtig lækker kvalitet, fjernbetjeningen virker uden man skal holde den helt hen foran produktet, menuerne er rimelig logiske, god lyd, super billedkvalitet og god tvguide.
Det er vores første fladskærmstv da jeg tidligere har været tilhænger af billedrørstv, indtil man besluttede at gå over til digitale kanaler og vi blev tvunget til at bruge eksterne DVB-T modtagere. Og hold da kæft noget lort, vi har prøvet 4 forskellige og alle var lige ringe. Derfor ville vi have et kvalitetsprodukt hvor Boxer kortet kunne sættes direkte i tv'et og ikke gennem en ekstern box.
Kære Samsung
Efter aftale med John fra kundeservice, sender vi denne mail.
Vi har tidligere haft fat i jer vedr. vores LE46C755 skriver "kodet signal" når det tændes og den står på en Boxer betalingskanal. Problemet er især stort, da vi vil optage Discovery på den tilsluttede USB hardisk, når vi ikke er hjemme, men det kan den ikke når kanalen er "låst". Dengang fik vi bekeden om at opdatere vores TV, som ikke hjalp og så sendte i os videre til Boxer, da det måtte være en fejl i deres produkt. Boxer andbefalede at vi fik et andet CI modul og et andet kort, hvilket heller ikke hjalp. Og nu mener de ikke at det kan være deres produkt der er skyld i fejlen og sendte os tilbage til jer. Det kan vi jo så bruge resten af livet på...
Følgene er prøvet:
Nyt Boxer CI modul
Nyt Boxer kort
Opdatering af TV
Opdatering af Harddiskoptager
Kontrol af antenneforhold (98pct signal)
Afprøvning af CI modul og kort i et andet billigt lorte TV uden fejl problemer.
Vi besluttede så at anskaffe en Harddiskoptager (BD-D8200N) og til vores store fortrydelse, gør denne nøjagtig det samme!!! Den kan simpelthen ikke optage på en betalingskanal (som vi har adgang til), medmindre vi starter den mens vi ser programmet, eller lader den være tændt. Det er ligesom ikke det der er meningen.
Jeg ved ikke hvori fejlen ligger, men fact er at vi stadig ikke kan optage og vi er STADIG en lus, fanget mellem 2 negle.
Vi har efterhånden brugt rigtig mange penge på udstyr og vi har netop valgt Samsung, fordi det har ry for at være noget af det bedste og vi var fucking trætte af de "billige" lorte DVB-T modtagere.
En anden ting er at vi har købt en harddiskoptager med 250GB harddisk eller 64timer optagelse i HD eller 102timers optagelse i SD, s.12 i manualen. Men efter "kontrol af optagbar tid" på s.69, er der noget mindre tid tilrådighed. Faktisk er den kun på 205,56GB samlet plads, eller 23t og 23min i HD eller 46t og 46min i SD på trods af at der aldrig har været optaget på den. I manualen står der at man må regne med at den er ca 93 under specifikationen, men vi er altså næsten 80 under, eller en 1/5del mangler. Optagetiden er faktisk under halvdelen. Det er altså ikke i orden!
Når man så optager på f.eks Discovery og gerne vil se TV2 film, skriver den ligeledes "kodet signal" og man kan ikke få adgang. Der er ingen problemer med at se DR1 samtidig med at man optager. Det var jo ligesom derfor vi købte et produkt med 2 tunere i.
Vi synes ikke vi stiller urimelige krav, når vi bare ønsker at kunne se TV og kunne optage et program når vi ikke er hjemme, eller vil se noget på en anden kanal.
Om det er jeres produkter eller Boxers produkt der konflikter er engentlig ikke vores problem, det må i sætte jer ned sammen og finde en løsning på. Vi er bare trætte af, at vi stadig ikke kan optage, ligesom man kunne for 20år siden på en VHS video.
Vi regner med at i finder ud af noget og vender tilbage.
MVH
Jimmi og Mette.
Svar fra Samsung Support:
Hej Jimmi,
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Med hensyn til fjernsynet - har du prøvet at nulstille? Det kan du gøre ved at holde exit knappen inde i 15
sekunder, mens fjernsynet er tændt.
Det er desværre ikke muligt at se digitale kanaler på blu-rayen, mens man optaget en anden digital kanal.
Når det gælder harddiskens størrelse, kan du prøve at opdatere blu-rayens firmware eller nulstille den (stop
firkant på selve afspilleren i ca.15 sekunder).
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura
Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk
Sådanne ligegyldige svar får vi hver gang man kontakter dem, SELVFØLGELIG HAR VI DET og vi har også hentet nyeste software. Men det kan hun jo ikke vide, da man ikke har mulighed for at besvare mailen, men kun kan udfylde deres formular på Samsung.dk og så er det igen en ny der svarer tilbage.
Og hvorfor er der 2 tunere i vores Harddiskoptager når man alligevel kun kan bruge 1?
Vi har ligeledes haft fat i Boxer, som straks sagde det ikke var deres produkt. Men efter en længere snak, blev vi enige om at prøve et nyt CI modul og et nyt kort. Dette hjalp dog heller ikke.
Ud over ovenstående problemer, så er vi faktisk rigtig godt tilfredse med produkterne. Det er rigtig lækker kvalitet, fjernbetjeningen virker uden man skal holde den helt hen foran produktet, menuerne er rimelig logiske, god lyd, super billedkvalitet og god tvguide.
Det er vores første fladskærmstv da jeg tidligere har været tilhænger af billedrørstv, indtil man besluttede at gå over til digitale kanaler og vi blev tvunget til at bruge eksterne DVB-T modtagere. Og hold da kæft noget lort, vi har prøvet 4 forskellige og alle var lige ringe. Derfor ville vi have et kvalitetsprodukt hvor Boxer kortet kunne sættes direkte i tv'et og ikke gennem en ekstern box.
