Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I min store frustation vælger jeg nu at offentliggøre vores problem med Samsung Danmark og Boxer.

Kære Samsung

Efter aftale med John fra kundeservice, sender vi denne mail.

Vi har tidligere haft fat i jer vedr. vores LE46C755 skriver "kodet signal" når det tændes og den står på en Boxer betalingskanal. Problemet er især stort, da vi vil optage Discovery på den tilsluttede USB hardisk, når vi ikke er hjemme, men det kan den ikke når kanalen er "låst". Dengang fik vi bekeden om at opdatere vores TV, som ikke hjalp og så sendte i os videre til Boxer, da det måtte være en fejl i deres produkt. Boxer andbefalede at vi fik et andet CI modul og et andet kort, hvilket heller ikke hjalp. Og nu mener de ikke at det kan være deres produkt der er skyld i fejlen og sendte os tilbage til jer. Det kan vi jo så bruge resten af livet på...

Følgene er prøvet:
Nyt Boxer CI modul
Nyt Boxer kort
Opdatering af TV
Opdatering af Harddiskoptager
Kontrol af antenneforhold (98pct signal)
Afprøvning af CI modul og kort i et andet billigt lorte TV uden fejl problemer.

Vi besluttede så at anskaffe en Harddiskoptager (BD-D8200N) og til vores store fortrydelse, gør denne nøjagtig det samme!!! Den kan simpelthen ikke optage på en betalingskanal (som vi har adgang til), medmindre vi starter den mens vi ser programmet, eller lader den være tændt. Det er ligesom ikke det der er meningen.

Jeg ved ikke hvori fejlen ligger, men fact er at vi stadig ikke kan optage og vi er STADIG en lus, fanget mellem 2 negle.

Vi har efterhånden brugt rigtig mange penge på udstyr og vi har netop valgt Samsung, fordi det har ry for at være noget af det bedste og vi var fucking trætte af de "billige" lorte DVB-T modtagere.

En anden ting er at vi har købt en harddiskoptager med 250GB harddisk eller 64timer optagelse i HD eller 102timers optagelse i SD, s.12 i manualen. Men efter "kontrol af optagbar tid" på s.69, er der noget mindre tid tilrådighed. Faktisk er den kun på 205,56GB samlet plads, eller 23t og 23min i HD eller 46t og 46min i SD på trods af at der aldrig har været optaget på den. I manualen står der at man må regne med at den er ca 93 under specifikationen, men vi er altså næsten 80 under, eller en 1/5del mangler. Optagetiden er faktisk under halvdelen. Det er altså ikke i orden!

Når man så optager på f.eks Discovery og gerne vil se TV2 film, skriver den ligeledes "kodet signal" og man kan ikke få adgang. Der er ingen problemer med at se DR1 samtidig med at man optager. Det var jo ligesom derfor vi købte et produkt med 2 tunere i.

Vi synes ikke vi stiller urimelige krav, når vi bare ønsker at kunne se TV og kunne optage et program når vi ikke er hjemme, eller vil se noget på en anden kanal.

Om det er jeres produkter eller Boxers produkt der konflikter er engentlig ikke vores problem, det må i sætte jer ned sammen og finde en løsning på. Vi er bare trætte af, at vi stadig ikke kan optage, ligesom man kunne for 20år siden på en VHS video.

Vi regner med at i finder ud af noget og vender tilbage.

MVH
Jimmi og Mette.

Svar fra Samsung Support:
Hej Jimmi,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Med hensyn til fjernsynet - har du prøvet at nulstille? Det kan du gøre ved at holde exit knappen inde i 15
sekunder, mens fjernsynet er tændt.
Det er desværre ikke muligt at se digitale kanaler på blu-rayen, mens man optaget en anden digital kanal.
Når det gælder harddiskens størrelse, kan du prøve at opdatere blu-rayens firmware eller nulstille den (stop
firkant på selve afspilleren i ca.15 sekunder).

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk

Sådanne ligegyldige svar får vi hver gang man kontakter dem, SELVFØLGELIG HAR VI DET og vi har også hentet nyeste software. Men det kan hun jo ikke vide, da man ikke har mulighed for at besvare mailen, men kun kan udfylde deres formular på Samsung.dk og så er det igen en ny der svarer tilbage.
Og hvorfor er der 2 tunere i vores Harddiskoptager når man alligevel kun kan bruge 1?

Vi har ligeledes haft fat i Boxer, som straks sagde det ikke var deres produkt. Men efter en længere snak, blev vi enige om at prøve et nyt CI modul og et nyt kort. Dette hjalp dog heller ikke.

Ud over ovenstående problemer, så er vi faktisk rigtig godt tilfredse med produkterne. Det er rigtig lækker kvalitet, fjernbetjeningen virker uden man skal holde den helt hen foran produktet, menuerne er rimelig logiske, god lyd, super billedkvalitet og god tvguide.
Det er vores første fladskærmstv da jeg tidligere har været tilhænger af billedrørstv, indtil man besluttede at gå over til digitale kanaler og vi blev tvunget til at bruge eksterne DVB-T modtagere. Og hold da kæft noget lort, vi har prøvet 4 forskellige og alle var lige ringe. Derfor ville vi have et kvalitetsprodukt hvor Boxer kortet kunne sættes direkte i tv'et og ikke gennem en ekstern box.
Af Evolution
Til min store overraskelse, er jeg lige blevet ringet op af Boxer teknisk support. Han ville høre om jeg har fået løst mine problemer. Desværre ikke, men jeg er da glad for at de i det mindste tager problemet alvorligt. :) Desværre kan de ikke gøre noget ved det, da problemet nok ligger i Samsungs produkter.

Problemet kan dog løses ved at lade harddiskoptageren stå tændt 24/7, men det bruger nok en del mere strøm og hardisk og blæser bliver sikkert slidt op :s
Af steffenj
Nu har du vel også været obs på at samsungs nye harddisk optagere BDD8X00 ikke er godkendt boxer udstyr. Vi har en del kunder der er forbavset over at harddisk optagerne der er på markedet har så mange fejl. Der er også en del problemer med timer optagelser hvor den starter for sent og for tidligt. Så må nok desværre sige det er endnu en ommer hvad angår den harddisk optager samsung har smidt på gaden.
Jeg er helt enig i at det ikke er godt med Samsungs BD-D8200. Fik svar fra Samsung i dag at sådan er det bare. Jeg har kontakten gennem Expert som er yderst hjælpsomme. Hvis ikke det bliver løst får Expert HD optageren retur og så sætter jeg min gamle HD Sagem op igen, cam modul i TV'et og så en billig blue-Ray afspiller.

Udover det du nævner har jeg også oplevet at der er copyright på nogen af de udsendelser jeg prøver at optage. Bl.a. Clément Søndag på DR1.

Jeg håber Samsung tager dette seriøst for godt er det sku ikke

Mange hilsner
Ken
Dbkdbk skrev:Jeg er helt enig i at det ikke er godt med Samsungs BD-D8200. Fik svar fra Samsung i dag at sådan er det bare. Jeg har kontakten gennem Expert som er yderst hjælpsomme. Hvis ikke det bliver løst får Expert HD optageren retur og så sætter jeg min gamle HD Sagem op igen, cam modul i TV'et og så en billig blue-Ray afspiller.

Udover det du nævner har jeg også oplevet at der er copyright på nogen af de udsendelser jeg prøver at optage. Bl.a. Clément Søndag på DR1.

Jeg håber Samsung tager dette seriøst for godt er det sku ikke

Mange hilsner
Ken
Hvad mener du med copyright på udsendelser?
Af Rommel
Den BD-8200 som du siger har en 250 GB HDD. Når man bruger afspilleren til at se hvor meget plads den har vil den sige 236 GB. Det er på grund omregnings faktoren.
De sidste 30 GB som du ikke har adgang til består af programmer, og cache til optagning af film.

Det er sådan set ikke nogen fejl :)
Evolution skrev:I min store frustation vælger jeg nu at offentliggøre vores problem med Samsung Danmark og Boxer.

Kære Samsung

Efter aftale med John fra kundeservice, sender vi denne mail.

Vi har tidligere haft fat i jer vedr. vores LE46C755 skriver "kodet signal" når det tændes og den står på en Boxer betalingskanal. Problemet er især stort, da vi vil optage Discovery på den tilsluttede USB hardisk, når vi ikke er hjemme, men det kan den ikke når kanalen er "låst". Dengang fik vi bekeden om at opdatere vores TV, som ikke hjalp og så sendte i os videre til Boxer, da det måtte være en fejl i deres produkt. Boxer andbefalede at vi fik et andet CI modul og et andet kort, hvilket heller ikke hjalp. Og nu mener de ikke at det kan være deres produkt der er skyld i fejlen og sendte os tilbage til jer. Det kan vi jo så bruge resten af livet på...

Følgene er prøvet:
Nyt Boxer CI modul
Nyt Boxer kort
Opdatering af TV
Opdatering af Harddiskoptager
Kontrol af antenneforhold (98pct signal)
Afprøvning af CI modul og kort i et andet billigt lorte TV uden fejl problemer.

Vi besluttede så at anskaffe en Harddiskoptager (BD-D8200N) og til vores store fortrydelse, gør denne nøjagtig det samme!!! Den kan simpelthen ikke optage på en betalingskanal (som vi har adgang til), medmindre vi starter den mens vi ser programmet, eller lader den være tændt. Det er ligesom ikke det der er meningen.

Jeg ved ikke hvori fejlen ligger, men fact er at vi stadig ikke kan optage og vi er STADIG en lus, fanget mellem 2 negle.

Vi har efterhånden brugt rigtig mange penge på udstyr og vi har netop valgt Samsung, fordi det har ry for at være noget af det bedste og vi var fucking trætte af de "billige" lorte DVB-T modtagere.

En anden ting er at vi har købt en harddiskoptager med 250GB harddisk eller 64timer optagelse i HD eller 102timers optagelse i SD, s.12 i manualen. Men efter "kontrol af optagbar tid" på s.69, er der noget mindre tid tilrådighed. Faktisk er den kun på 205,56GB samlet plads, eller 23t og 23min i HD eller 46t og 46min i SD på trods af at der aldrig har været optaget på den. I manualen står der at man må regne med at den er ca 93 under specifikationen, men vi er altså næsten 80 under, eller en 1/5del mangler. Optagetiden er faktisk under halvdelen. Det er altså ikke i orden!

Når man så optager på f.eks Discovery og gerne vil se TV2 film, skriver den ligeledes "kodet signal" og man kan ikke få adgang. Der er ingen problemer med at se DR1 samtidig med at man optager. Det var jo ligesom derfor vi købte et produkt med 2 tunere i.

Vi synes ikke vi stiller urimelige krav, når vi bare ønsker at kunne se TV og kunne optage et program når vi ikke er hjemme, eller vil se noget på en anden kanal.

Om det er jeres produkter eller Boxers produkt der konflikter er engentlig ikke vores problem, det må i sætte jer ned sammen og finde en løsning på. Vi er bare trætte af, at vi stadig ikke kan optage, ligesom man kunne for 20år siden på en VHS video.

Vi regner med at i finder ud af noget og vender tilbage.

MVH
Jimmi og Mette.

Svar fra Samsung Support:
Hej Jimmi,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Med hensyn til fjernsynet - har du prøvet at nulstille? Det kan du gøre ved at holde exit knappen inde i 15
sekunder, mens fjernsynet er tændt.
Det er desværre ikke muligt at se digitale kanaler på blu-rayen, mens man optaget en anden digital kanal.
Når det gælder harddiskens størrelse, kan du prøve at opdatere blu-rayens firmware eller nulstille den (stop
firkant på selve afspilleren i ca.15 sekunder).

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk

Sådanne ligegyldige svar får vi hver gang man kontakter dem, SELVFØLGELIG HAR VI DET og vi har også hentet nyeste software. Men det kan hun jo ikke vide, da man ikke har mulighed for at besvare mailen, men kun kan udfylde deres formular på Samsung.dk og så er det igen en ny der svarer tilbage.
Og hvorfor er der 2 tunere i vores Harddiskoptager når man alligevel kun kan bruge 1?

Vi har ligeledes haft fat i Boxer, som straks sagde det ikke var deres produkt. Men efter en længere snak, blev vi enige om at prøve et nyt CI modul og et nyt kort. Dette hjalp dog heller ikke.

Ud over ovenstående problemer, så er vi faktisk rigtig godt tilfredse med produkterne. Det er rigtig lækker kvalitet, fjernbetjeningen virker uden man skal holde den helt hen foran produktet, menuerne er rimelig logiske, god lyd, super billedkvalitet og god tvguide.
Det er vores første fladskærmstv da jeg tidligere har været tilhænger af billedrørstv, indtil man besluttede at gå over til digitale kanaler og vi blev tvunget til at bruge eksterne DVB-T modtagere. Og hold da kæft noget lort, vi har prøvet 4 forskellige og alle var lige ringe. Derfor ville vi have et kvalitetsprodukt hvor Boxer kortet kunne sættes direkte i tv'et og ikke gennem en ekstern box.

Hej, jeg mener der er noget med at samsungs tv har problemer med en bestemt serie af de moduler der bliver solgt, hvor de laver fejl i deres tv.
Kan bare ikke huske hvad de var der skulle stå på modulet.
Af Dbkdbk
Jeg er helt enig i, at Samsung giver ligegyldige svar. De ved godt de har kvajet sig med HD optageren BD-D8xxxN, men er ikke villige til at indrømme det. De vil ikke engang forklare grunden til at man ikke kan se kodede kanaler mens man optager - næ næ "sådan er det bare" og det må vi som kunder bare acceptere. Mage til arrogance skal man lede længe efter.

Nu gør jeg to ting. Først og fremmest får Samsung en anmeldelse på Trustpilot, og dernæst går jeg i Expert idag, og leverer min HD optager tilbage. Det er lidt med blødende hjerte, for jeg synes jo inderst inde at det er et fedt produkt. Men det hjælper jo ikke når skidte ikke opfylder de mest fundamentale krav.
Af bips
Det er sku virkelig med beklagelse at jeg ikke har set dette her noget før. Nu har jeg ofret hundrede vis af kroner på monduler og prøvet både det ene og det andet, men ingenting virker. Desuden har det kostet en formue i telefon penge med venten på boxer, og så er det fordi at Samsung DVD og boxer ikke kan sammen, så jeg ikke kan optage og se TV2 samtidig !!!!
Sikke noget l.... jeg tror sku også at jeg returnere min DVD optager surt og så bare fordi man vil kunne se TV2 !:( !:( !:(
Af noxity
Hvad angår dit problem med at se én betalingskanal og optage på en anden, er der et logisk svar på.

For at du kan se en kanal skal signalet dekodes, men da du kun har ét kort, så kan du kun dekode én kanal af gangen. Det er altså, efter min klare overbevisning, ikke en fejl på Samsung produktet, men en begrænsning i måden dekoder kortene virker.

Hvad angår dit problem med at starte op på en kodet kanal, så lyder det klart som en fejl i TVet. Er du klar over om den samme fejl findes på de nye D modeller, eller på andre C755?
Jeg havde nok valgt at tage bøvlet, og sende den ind til reparation. Hvis det er en generelt fejl, så kan du bare ikke forvente at det bliver lavet, men med lidt tålmodighed og 2-3 reparationsforsøg, så kan du få dine penge retur.
Af JesperKeller
nesager9 skrev:I følge Boxer er BDD8X00 godkendt.
Den står under Samsung TV.

http://www.boxertv.dk/Global/Approved_T ... dte_tv.pdf
Den er muligvis godkendt, men optageren kan ikke finde ud af at optage på betalingskanal og se en betalings kanal.
Hvis du optager på f.eks kanal 5, kan du stadig se dr1, dr2, ramasjang og resten af DR pakken.

Det skyldes at kortet kun kan bruges til enten optage eller se - Dette er ikke er en fejl, men en begrænsning på CI kort.
Af tidyole
Har en magen til, har dog kabel tv og den virker perfekt
Har købt den i bilka og fik at vide ,at man ikke kunne optage og se
en anden kanal , hvis signalet var kodet
Tillad mig at korrigere. Det er IKKE en fejl på CI kortet, eller Boxers fejl. Det er udelukkende Samsungs fejl, idet de ikke vil betale for de fornødne licenser til at man kan optage og se kodede kanaler samtidigt. Sagem kan med deres HDD optager sagtens optage og vise kodede kanaler samtidigt, fordi de netop har ofret det, som det koster at få de fornødne licenser på plads. Jeg er 100 % på dette idet jeg har har talt med både Boxer, Samsung, Sagem og Expert (der hvor jeg købte og returnerede min ellers lækre BD-8200 HDD optager). Med venlig hilsen Ken