Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
PhDream skrev:Helt ærligt: bevæg din hånd hurtigt foran dit ansigt. Ser du bevægelsesslør? Ja! Hvem vil du klage til? Dem, der har skabt dig - dine forældre, Gud, evolutionen?

Du slipper ikke for bevægelsesslør på et tv. Punktum. De andre ting, du vil klage over - en af dem er vist posterization (de skygger, du ser) - kan du måske få noget ud af.
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html
Brugeravatar
Af MigSelv
Så er El Gigantens seneste tilbudsavis bedre. Her markedsføres surroundsæt fra Samsung og Sony i 3000 krs. klassen, hvor der anføres "leverer op til 1000 watt.
Et 7.1 surround sæt med 100 til 120 watts forstærkning, bliver ikke " op til 1000 watt ". Det bliver stadigvæk kun 100 til 120 watt i 7.1 kanaler.
Svarer vel til at have 6 biler, så nu kan jeg køre 1000 km. i timen.
Af pjonassen
Jeg har et LG HTiB. Der reklamerede de også med 1000W.

Lidt sund fornuft, lidt hjemmearbejde og gode råd fra andre der har været der, er guld værd.

Det er derfor hjemmesider som denne her eksistere.

Hjemmearbejdet er utrolig vigtigt. Jeg kan da erindre en sælger eller 2 der har leget ekspert her på siden, for så at blive skudt ned igen på grund af manglende basal viden.

Ja, man aner jo ikke om man skal grine eller græde. For det var da lidt underholdende at opleve dem på tynd is - men det er desværre dem der rådgiver dem der ikke gør deres forarbejde. :(
Af allo
MigSelv skrev:Så er El Gigantens seneste tilbudsavis bedre. Her markedsføres surroundsæt fra Samsung og Sony i 3000 krs. klassen, hvor der anføres "leverer op til 1000 watt.
Et 7.1 surround sæt med 100 til 120 watts forstærkning, bliver ikke " op til 1000 watt ". Det bliver stadigvæk kun 100 til 120 watt i 7.1 kanaler.
Svarer vel til at have 6 biler, så nu kan jeg køre 1000 km. i timen.
det er lige netop min pointe...- deres 600Hz er skruet på samme måde som dit eks.med de 6 biler...
Af allo
pjonassen skrev:Jeg har et LG HTiB. Der reklamerede de også med 1000W.

Lidt sund fornuft, lidt hjemmearbejde og gode råd fra andre der har været der, er guld værd.

Det er derfor hjemmesider som denne her eksistere.

Hjemmearbejdet er utrolig vigtigt. Jeg kan da erindre en sælger eller 2 der har leget ekspert her på siden, for så at blive skudt ned igen på grund af manglende basal viden.

Ja, man aner jo ikke om man skal grine eller græde. For det var da lidt underholdende at opleve dem på tynd is - men det er desværre dem der rådgiver dem der ikke gør deres forarbejde. :(
ikke helt enig...- selvfølgelig skal man lige undersøge hvad det nu er selv og alt det der men...- når sælgeren ikke engang er klar over hvordan og hvorledes f.eks.mht.de omtalte 600Hz (han vidste ikke engang at skærmen er delt op i dele) og hvis man læser hvad producenten reklamere/skilter med og hvis man blander det hele med det man selv har læst og fundet frem til både her og der og et par andre steder - så har man kaos...

det bedste svar kan man kun selv komme frem til - men det kræver så at man selv har oplevet det man taler om - og mange sammenligner og tager udgangspunkt (f.eks) i modeler fra 2004 og 6' og 8' og 10' og hvordan ting er blevet bedre - det gør jeg ikke - for selv om at der er sket meget bl.a. mht. quali m.m. når man tale 'tv' - så kan jeg ikke bruge det til noget som helst - for vi køber stadig 'halvfærdige' og 50/50 udviklede produkter...- bevægelsesslør er fjernet men så kom der f.eks.600Hz der gør at man kan se bjælker/streger/gardiner - så alle dem der savler og er helt puf over de seneste modeler - for mig er det helt til grin...- for de hoppede bare med på vognen lige fra starten og har levet med 'lorte' løsninger/quali de sidste 4-6-8 åt og nu sammenligner de de nyeste produkter med de gamle - de sammenligner gl.bræs med noget der er blevet bedre med tiden...- jeg sammenligner det jeg har nu med det havde før - top model fra 99'/00' som kunne stadig for et år siden banke næsten alle måske lige bortset fra Pioneer :) - og aldrig har været til reparationen :) - kostede godt nok knap 30.000kr (ikke et B&O) men...- hvis jeg tænker på at jeg spildte 15.000kr for knap 5mdr.siden - så 'griner' jeg af de knap 30.000kr som jeg brugte på det fra 99'/00'...

eller hvis du læser det jeg postede her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=23976

- freaking ingen af dem jeg har talt med var klar over det...- og så måtte mit tv en tur forbi værkstedet :D - så nogle gange er det ekstra svært at 'hente input' :)
Af PhDream
allo skrev:
PhDream skrev:Helt ærligt: bevæg din hånd hurtigt foran dit ansigt. Ser du bevægelsesslør? Ja! Hvem vil du klage til? Dem, der har skabt dig - dine forældre, Gud, evolutionen?

Du slipper ikke for bevægelsesslør på et tv. Punktum. De andre ting, du vil klage over - en af dem er vist posterization (de skygger, du ser) - kan du måske få noget ud af.
Dit link virker ikke, men jeg ved hvad du linker til - at Panasonic hævder, at deres tv ingen bevægelsesslør har.

Tror du på alt hvad du læser?

Igen: uanset om de hævder det eller ej, kan man vel forvente, at du også har lidt sund fornuft og dermed ved, at Panasonic ikke kan udbedre menneskeøjets og naturens begrænsninger.

EDIT: forstå mig ret, jeg enig i princippet i, at producenterne af tv, bil, computer, osv. ikke skal have lov til at slippe afsted med deres vildledning og nogen burde gøre noget, men det er en Sisyfos-tjans, desværre.
Af Mysen
Jeg tror på alt, hvad jeg læser...

Det er derfor, jeg vil sætte strøm til mig selv hver dag, så jeg på bare 3 uger kan komme til at ligne He-man. Og så lyder den der golden retriever shampoo også helt god, så den vil jeg prøve. Og hvad med Halls... Kunne det ikke være fedt, at alt hvad man puste på blev til is? Det bliver smart til sommer, når jeg ikke engang behøver at tage køletaske med på stranden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PhDream skrev:forstå mig ret, jeg enig i princippet i, at producenterne af tv, bil, computer, osv. ikke skal have lov til at slippe afsted med deres vildledning og nogen burde gøre noget, men det er en Sisyfos-tjans, desværre.
Jeg er helt enig. Dét vi er kommet frem til her er jo, at trådstarter basalt set vil gøre oprør mod al vildledende reklame (eller rettere: lidt for lyserøde reklamer). Det er utopisk at tro, at verden kan ændres så alle reklamer bliver 100% objektive uden nogen overdrevne superlativer.
Af allo
PhDream skrev:
allo skrev:

Dit link virker ikke, men jeg ved hvad du linker til - at Panasonic hævder, at deres tv ingen bevægelsesslør har.

Tror du på alt hvad du læser?

Igen: uanset om de hævder det eller ej, kan man vel forvente, at du også har lidt sund fornuft og dermed ved, at Panasonic ikke kan udbedre menneskeøjets og naturens begrænsninger.

EDIT: forstå mig ret, jeg enig i princippet i, at producenterne af tv, bil, computer, osv. ikke skal have lov til at slippe afsted med deres vildledning og nogen burde gøre noget, men det er en Sisyfos-tjans, desværre.
jeg er med på hvad du siger - det undrer mig bare at der bliver peget mere på mig og på faktum at jeg ikke har læst på lektier og at jeg har valgt at stole på andre (på producenten) - det virker at det er (for nogen) nemmere at 'forsvare' dem og deres misvejledende markedsføring m.m. og give mig 'skylden' for at jeg ikke vidste bedre - i mine øjne så holder det nul i det tilfælde...- jeg havde ikke en mulighed for at undersøge og tage stilling til noget som jeg ikke havde kendskab til - kunne ikke lige frem låne 30 forskellige fjernsyn på prøve (hvert i 3 dage) og det man ser i fysiske forretninger - det kan man jo ikke bruge til ret meget - bortset fra design og visuelle og måske tilslutningsmæssige aspekter

som Torben siger:
"Det er utopisk at tro, at verden kan ændres så alle reklamer bliver 100% objektive uden nogen overdrevne superlativer."

- for mig så er det ikke utopisk...- for:
1 - vi er 'verden'...- og det er os der i sidste ende kan gøre noget ved det - at vi tillader og finder os i det bull - det er vores egen dumhed
2 - vi gør det sværre for os selv ved at 'forsvare' bl.a.producenterne - og det helt uden grund...
3 - det ville kræve ikke mere end 2mdr.'boykot' :) - så ville de lære det i løbet af 0,2 ;)
4 - det er os der giver dem både lov til samt en mulighed for at de kan slippe godt af sted med det

de 'snyder' og pynter op på hvad de har lyst til m.m. - vi betaler for det...- og forsvarer dem - nok udelukkende så vi ikke føler os 'dumme' mere end det er nødvendigt...

vi gør det sværre for os selv og bagefter 'forsvarer' vi ikke dem der ikke har forstand på hvad end det nu skulle være men dem der tjener på det...

og som sagt - jeg vil bare have det jeg har betalt for... andet beder jeg ikke om - og det på ingen måder...- og både du og de fleste andre gør det samme...- når du bestiller mad på restauranten, køber par sorte sokker og ikke en sort og en hvid en kortere og længere - og U name it...

alt er individuelt (inkl.hvordan vi opfatter quali m.m.) men her kan jeg ikke se at det skulle være min 'skyld' m.v. at jeg valgte at stole på producenten - hellere det end at komme hjem med noget som en anden har anbefalet...- for SÅ er det ingen andres skyld end min egen at jeg lyttede til en anden - producenten kan jeg 'betvivle' og henvende mig til efterfølgende hvis det skulle være...- for ellers så kan jeg ikke sige til producenten at 'jamen en der anbefalede ??? sagde at blablabla' - de kan bare sige 'jamen så må du tage det op med ham/hende...- ikke med os...- for vi sagde ikke at...og at... m.m.'
Af pjonassen
@Allo

Mit lille indlæg skal ikke tages som et angreb på dig og dine holdninger. (I forhold til hjemmearbejde). Mit var mere en genrel betragtning på at hvis jeg skal købe et eller andet nyt, så starter jeg med at google.

Din røde tråd i dine indlæg omkring snyderi, der giver jeg dig min fulde opbakning.

Hvis man reklamere på sådan en måde at man at kommer lidt let uden om sandheden, så er man direkte uærlig. Og det bør aldrig kunne betale sig at være uærlig - men det kan det desværre.

De lidt mere "rosenrøde" reklamer bør ikke være længere fra sandheden end at en oplyst forbruger kan gennemskue det.

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev: - for mig så er det ikke utopisk...- for:
1 - vi er 'verden'...- og det er os der i sidste ende kan gøre noget ved det - at vi tillader og finder os i det bull - det er vores egen dumhed
2 - vi gør det sværre for os selv ved at 'forsvare' bl.a.producenterne - og det helt uden grund...
3 - det ville kræve ikke mere end 2mdr.'boykot' :) - så ville de lære det i løbet af 0,2 ;)
4 - det er os der giver dem både lov til samt en mulighed for at de kan slippe godt af sted med det
Hvilken del af din liste synes du det er realistisk at gøre noget ved? Vil du arrangere et 2 måneders boykot af El-Gigangen? Problemet er jo, at du skal finde ligestillede, som er ligeså oprørte over "falsk markedsføring" som du og er villige til at holde op med at handle i butikken på den baggrund. Jeg har ingen intention om at stoppe mine handler (og slet ikke her op til jul) for at få reklameteksterne lavet om - men jeg synes på den anden side heller ikke, at jeg har problemer med at jeg føler mig vildledt...
Af allo
pjonassen skrev:@Allo

Mit lille indlæg skal ikke tages som et angreb på dig og dine holdninger. (I forhold til hjemmearbejde). Mit var mere en genrel betragtning på at hvis jeg skal købe et eller andet nyt, så starter jeg med at google.

Din røde tråd i dine indlæg omkring snyderi, der giver jeg dig min fulde opbakning.

Hvis man reklamere på sådan en måde at man at kommer lidt let uden om sandheden, så er man direkte uærlig. Og det bør aldrig kunne betale sig at være uærlig - men det kan det desværre.

De lidt mere "rosenrøde" reklamer bør ikke være længere fra sandheden end at en oplyst forbruger kan gennemskue det.
som jeg sagde så det med at google og lytte til hvad andre har at sige m.m. om f.eks.et tv - det kan man ikke bruge til ret meget...- ikke altid...- for lad os tage VT30 som et eks.:
det fik mega wow anbefalinger (også her på siden) - men de problemer som bl.a.jeg har med mit - de kom så lidt senere frem i lyset og var ikke til stede during the test ;)

man kan være heldig - man kan være uheldig - man kan være mange ting...- man hvis ingen kan svare på det man spørger så må man sætte sit lid til bl.a.producenten - og her har de (sort på hvidt) kokset og bliver ved med at kokse for hårdt (ikke kun Panasonic ;) )

jeg tog det ike som 'et angreb' - så det hele er ok :) - jeg påpegede blot at jeg er noget uforstået at en del tage producenternes side - og alle ved at ingen kan få en ren besked når man prøver at finde ud af hvordan deres 'matematik' og 'fakta' er skruet sammen...
Af allo
Torben Rasmussen skrev:
allo skrev: - for mig så er det ikke utopisk...- for:
Hvilken del af din liste synes du det er realistisk at gøre noget ved? Vil du arrangere et 2 måneders boykot af El-Gigangen? Problemet er jo, at du skal finde ligestillede, som er ligeså oprørte over "falsk markedsføring" som du og er villige til at holde op med at handle i butikken på den baggrund. Jeg har ingen intention om at stoppe mine handler (og slet ikke her op til jul) for at få reklameteksterne lavet om - men jeg synes på den anden side heller ikke, at jeg har problemer med at jeg føler mig vildledt...
kan du huske det halløj med SuperBedst og deres kød-fusk? - det kræver faktisk kun en ting og en ting only (at lave om på noget) - nemlig at vise hvem der bestemmer...- og det er både dig og mig og alle andre der bestemmer - ikke dem der producerer hvad end det nu skulle være...- vi er blevet brain-washed godt og grundigt af både dem og deres reklame-teams - og dit "Hvilken del af din liste synes du det er realistisk at gøre noget ved?" er nok et overdrevet fornuftigt bevis på det...- for alle de ting som jeg har nævnt er sssååå nemme at føre ud i livet - og "Problemet er jo, at du skal finde ligestillede" - DU Torben er en af dem...- du finder dig bare i det og helt passivt følger med...- jeg har en anden tilgang til ting...- og jeg lader mig ikke hæmme af andre 'det er utopi' - for for mig 'utopi' det er det hvad vi har gang i og det hvad vi tillader og giver andre lov til m.m. ;)

"...men jeg synes på den anden side heller ikke, at jeg har problemer med at jeg føler mig vildledt..." - engang Rasmus Larsen var klar over de problemer der er fælles for VT30 da han testede det...- så det med at "...men jeg synes på den anden side heller ikke, at jeg har problemer med at jeg føler mig vildledt..." - måske skulle du overtage hans anmeldelser og test siden at du ikke føler dig vildledt? - for så ville jeg måske føle mig mere tryg ved at læse dine tests frem for Rasmus Larsen's...

det var nu ikke ondt eller noget ment men...- som du kan se så uanset hvem man spørge og hvad man læser så er det ikke altid lige til at komme frem til what's up ;)
Af bantam
PhDream skrev:
allo skrev:

Ovenstående link skulle virke her (Panasonics 2009-modeller):

Jeg synes kun, at man kan finde siden via Google - ikke via Panasonics egen side - men måske findes noget tilsvarende for 2011-modellerne?