PhDream skrev:allo skrev:PhDream skrev:Helt ærligt: bevæg din hånd hurtigt foran dit ansigt. Ser du bevægelsesslør? Ja! Hvem vil du klage til? Dem, der har skabt dig - dine forældre, Gud, evolutionen?
Du slipper ikke for bevægelsesslør på et tv. Punktum. De andre ting, du vil klage over - en af dem er vist posterization (de skygger, du ser) - kan du måske få noget ud af.
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html
Dit link virker ikke, men jeg ved hvad du linker til - at Panasonic hævder, at deres tv ingen bevægelsesslør har.
Tror du på alt hvad du læser?
Igen: uanset om de hævder det eller ej, kan man vel forvente, at du også har lidt sund fornuft og dermed ved, at Panasonic ikke kan udbedre menneskeøjets og naturens begrænsninger.
EDIT: forstå mig ret, jeg enig i princippet i, at producenterne af tv, bil, computer, osv. ikke skal have lov til at slippe afsted med deres vildledning og nogen burde gøre noget, men det er en Sisyfos-tjans, desværre.
jeg er med på hvad du siger - det undrer mig bare at der bliver peget mere på mig og på faktum at jeg ikke har læst på lektier og at jeg har valgt at stole på andre (på producenten) - det virker at det er (for nogen) nemmere at 'forsvare' dem og deres misvejledende markedsføring m.m. og give mig 'skylden' for at jeg ikke vidste bedre - i mine øjne så holder det nul i det tilfælde...- jeg havde ikke en mulighed for at undersøge og tage stilling til noget som jeg ikke havde kendskab til - kunne ikke lige frem låne 30 forskellige fjernsyn på prøve (hvert i 3 dage) og det man ser i fysiske forretninger - det kan man jo ikke bruge til ret meget - bortset fra design og visuelle og måske tilslutningsmæssige aspekter
som Torben siger:
"Det er utopisk at tro, at verden kan ændres så alle reklamer bliver 100% objektive uden nogen overdrevne superlativer."
- for mig så er det ikke utopisk...- for:
1 - vi er 'verden'...- og det er os der i sidste ende kan gøre noget ved det - at vi tillader og finder os i det bull - det er vores egen dumhed
2 - vi gør det sværre for os selv ved at 'forsvare' bl.a.producenterne - og det helt uden grund...
3 - det ville kræve ikke mere end 2mdr.'boykot'

- så ville de lære det i løbet af 0,2

4 - det er os der giver dem både lov til samt en mulighed for at de kan slippe godt af sted med det
de 'snyder' og pynter op på hvad de har lyst til m.m. - vi betaler for det...- og forsvarer dem - nok udelukkende så vi ikke føler os 'dumme' mere end det er nødvendigt...
vi gør det sværre for os selv og bagefter 'forsvarer' vi ikke dem der ikke har forstand på hvad end det nu skulle være men dem der tjener på det...
og som sagt - jeg vil bare have det jeg har betalt for... andet beder jeg ikke om - og det på ingen måder...- og både du og de fleste andre gør det samme...- når du bestiller mad på restauranten, køber par sorte sokker og ikke en sort og en hvid en kortere og længere - og U name it...
alt er individuelt (inkl.hvordan vi opfatter quali m.m.) men her kan jeg ikke se at det skulle være min 'skyld' m.v. at jeg valgte at stole på producenten - hellere det end at komme hjem med noget som en anden har anbefalet...- for SÅ er det ingen andres skyld end min egen at jeg lyttede til en anden - producenten kan jeg 'betvivle' og henvende mig til efterfølgende hvis det skulle være...- for ellers så kan jeg ikke sige til producenten at 'jamen en der anbefalede ??? sagde at blablabla' - de kan bare sige 'jamen så må du tage det op med ham/hende...- ikke med os...- for vi sagde ikke at...og at... m.m.'