Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg er lidt forvirret, fordi jeg er stødt på fora, hvor nogle skriver, at ps51d535 KUN har 2 HDMI, 1 usb og 1 scart. Dermed ingen komponent eller digital optisk.

Downloadede samsungs officielle manual til tv'et, hvor der også står det har 2 hdmi og 1 usb + 1 scart og intet om komponent eller digital out, og inde på fjernsynets site på samsung.com står der "nej" ved komponent og digital optisk.

Men så skrev jeg til samsung kundesupport:

"Hej Samsung.

Ifølge jeres specifikationsoplysning til dette tv, ps51d535, er der ikke mulighed for komponent tilslutning for dette tv og ej heller digital optisk. Kan det passe, eller er det en fejloplysning i jeres specifikationer?

Mvh Torben

SVAR - Hej Torben

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Denne model har Komponent in og Digital Optisk."

Er der nogle der ejer tv'et som lige kort kan bekræfte/afkræfte?

Tak.
Af nikharding
jeg har lige bestilt det, så kan fortælle dig det midt/sidst på ugen når jeg modtager det :D
Af T_skaaning
nikharding skrev:jeg har lige bestilt det, så kan fortælle dig det midt/sidst på ugen når jeg modtager det :D
Kanon ;) Har du bestilt det fra Komplett? Det gør de fleste, og det er vist også forløbet helt fint såvidt jeg hører.
Af nikharding
T_skaaning skrev:
nikharding skrev:jeg har lige bestilt det, så kan fortælle dig det midt/sidst på ugen når jeg modtager det :D
Kanon ;) Har du bestilt det fra Komplett? Det gør de fleste, og det er vist også forløbet helt fint såvidt jeg hører.
yea det har jeg :)
Af nikharding
Skaaning: har lige modtaget tv'et og der er kun mini jack til lyd.... ik at det gør mig det store, skal bare ha fat i et vinklet minijack stik over til forstærkeren... og på sigt en forstærker med hdmi
Af T_skaaning
nikharding skrev:Skaaning: har lige modtaget tv'et og der er kun mini jack til lyd.... ik at det gør mig det store, skal bare ha fat i et vinklet minijack stik over til forstærkeren...
Hej igen, tak for svaret.

Ok - Så er der vist en eller anden kundesupportmedarbejder fra Samsung, der skal fyres.. I og med de som skrevet tidligere sendte mig svaret, at det har digital, optisk.

Hvad med komponent? (Rød, Grøn, Blå analoge indgange).
Af nikharding
T_skaaning skrev:
nikharding skrev:Skaaning: har lige modtaget tv'et og der er kun mini jack til lyd.... ik at det gør mig det store, skal bare ha fat i et vinklet minijack stik over til forstærkeren...

Ok - Så er der vist en eller anden kundesupportmedarbejder fra Samsung, der skal fyres.. I og med de som skrevet tidligere sendte mig svaret, at det har digital, optisk.

nix, kun minijack... så det er minijack til phono eller en forstærker med hdmi, hvis man skal ha ekstern lydsystem på.. er ihvertfald det jeg kan komme frem til :) eller en scart til phono adapter kan man vel også få? men blir nok lidt af en adapter sandwich hvis det skal op på væggen

det er straffen for at købe en billig model, i guess :p
Senest rettet af nikharding 07 dec 2011, 13:35, rettet i alt 1 gang.
Af T_skaaning
nikharding skrev:
T_skaaning skrev:

nix, kun minijack... så det er minijack til phono eller en forstærker med hdmi, hvis man skal ha ekstern lydsystem på.. er ihvertfald det jeg kan komme frem til :)

Det betyder også, at hvis man har en ældre xbox 360 (kun med komponent og ikke hdmi) skal den fornys samt at man ikke kan forbinde en wii til det - medmindre man vil spille over AV/scart, hvilket jo sucks ;)

Men ja.. HDMI er vejen frem for det tv.
Af Beaviz
nikharding skrev:
T_skaaning skrev:

nix, kun minijack... så det er minijack til phono eller en forstærker med hdmi, hvis man skal ha ekstern lydsystem på.. er ihvertfald det jeg kan komme frem til :)

535'eren har så vidt jeg husker ikke ARC via HDMI, så der er ikke andre muligheder end at bruge minijack-stikket, hvis du skal have lyden direkte ud af selve TV'et.
Af nikharding
Beaviz skrev:
nikharding skrev:
T_skaaning skrev: Hej igen, tak for svaret.

535'eren har så vidt jeg husker ikke ARC via HDMI, så der er ikke andre muligheder end at bruge minijack-stikket, hvis du skal have lyden direkte ud af selve TV'et.
og ARC er en nødvendighed hvis HDMI skal bruges som lyd udgang?
Af jng
nikharding skrev:
T_skaaning skrev:

nix, kun minijack... så det er minijack til phono eller en forstærker med hdmi, hvis man skal ha ekstern lydsystem på.. er ihvertfald det jeg kan komme frem til :) eller en scart til phono adapter kan man vel også få? men blir nok lidt af en adapter sandwich hvis det skal op på væggen

For at sende lyden baglæns i HDMI-kablet skal det vel være HDMI 1.4? Det har apparatet vist ikke? Var selv lige ved at bestille det, men ingen kunne svare mig på, hvad der er og ikke er, og jeg gider ikke at stå med 40 kg tv, jeg i praksis ikke kan sende tilbage.
Af nikharding
jng skrev:
nikharding skrev:
T_skaaning skrev: Hej igen, tak for svaret.

For at sende lyden baglæns i HDMI-kablet skal det vel være HDMI 1.4? Det har apparatet vist ikke? Var selv lige ved at bestille det, men ingen kunne svare mig på, hvad der er og ikke er, og jeg gider ikke at stå med 40 kg tv, jeg i praksis ikke kan sende tilbage.
I følge samsung support har det hdmi 1.4 men ikke ARC som er krævet for det kan bruges til lyd, så ja minijack udgangen er eneste lydkilde ud af det fjernsyn :)