Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HMAC
Interessant at Samsung nu endelig melder ud, at der er to par briller med til D8005 plasma.

Ingen forhandler ved dog noget om dette endnu? De har typisk konstateret, at nogle har fået TV'et med briller mens andre har fået uden, men ingen tør reklamere med det endnu.

Jeg pønser også på at købe den, men vil lige være sikker på at få brillerne + den nye fjernbetjening med...
Af T_skaaning
kskruger skrev:
quele skrev:Hejsa. Jo jeg var nede og hente det igår, der er rigtigt nok 2 x briller og den nye fjernbetjening med :-)
Jeg uploader nogle billeder imorgen
Jeg har efterfølgende brokket mig til Samsung, at mit tv ikke indeholdte de ekstra ting. De har så svaret tilbage, at de giver mig ret i, at tv'et sælges med 2 stk. 3D briller. Men de svare desværre også, at jeg selv skal gå til min forhandler og gøre mine krav der. Hvilket jeg gjorde samme dag som jeg modtog tv'et. Men efter Samsung's svar i dag, ringede jeg igen til Wupti.com. Og fortalte beskeden fra Samsung - og denne gang vi de godt kigge på sagen, hvis jeg videre sendte mailen fra Samsung til dem.
hvilket de så har fået - så nu venter jeg bare på et svar.
Er der mulighed for du kan citere den del af den mail du har fået, hvori der står, at brillerne og den nye fjernbetjening følger med D8005 plasma? Således at vi andre også kan bruge dette som belæg ;)
Af quele
jeg har nogle billeder fra min kasse som i kan bruge, der står nemlig at der ligger gratis briller i :)
Billede
Billede
Billede
Billede
Af T_skaaning
Nice,
Angående at købe det hos hifishoppen:

Hvad måtte du i øvrigt slippe for det Quele? 10500?
Eller kunne du presse det ned på 10?

Kan se det lige er blevet ændret til 10290 i dag eller i går.. Så umiddelbart lader det til, de går ret meget op i det nøjagtige beløb? Desuden har de ikke de samme priser i butikken, som på deres netbutik vel? Men har de samme ordning som elgiganten, så man bare kan gå ned i butikken og tale med dem, og så de sælger det til samme pris som deres onlinepris? Endelig, de har ikke gratis levering vel?
Af quele
butikken har samme priser som hjemmeside,
prisen ville de ikke snakke om, ikke engang da jeg ringede imorges og brokkede mig over at de havde sænket prisen 2 dage efter jeg havde købt og ikke ville give mig 200kr tilbage :(,

så jeg smed 10.500

de har ikke gratis fragt...
Af kskruger
T_skaaning skrev:
kskruger skrev:
quele skrev:Hejsa. Jo jeg var nede og hente det igår, der er rigtigt nok 2 x briller og den nye fjernbetjening med :-)
Jeg uploader nogle billeder imorgen
Jeg har efterfølgende brokket mig til Samsung, at mit tv ikke indeholdte de ekstra ting. De har så svaret tilbage, at de giver mig ret i, at tv'et sælges med 2 stk. 3D briller. Men de svare desværre også, at jeg selv skal gå til min forhandler og gøre mine krav der. Hvilket jeg gjorde samme dag som jeg modtog tv'et. Men efter Samsung's svar i dag, ringede jeg igen til Wupti.com. Og fortalte beskeden fra Samsung - og denne gang vi de godt kigge på sagen, hvis jeg videre sendte mailen fra Samsung til dem.
hvilket de så har fået - så nu venter jeg bare på et svar.
Er der mulighed for du kan citere den del af den mail du har fået, hvori der står, at brillerne og den nye fjernbetjening følger med D8005 plasma? Således at vi andre også kan bruge dette som belæg ;)
Ja i får mailen nedenfor.
I øvrigt, kan jeg fortælle at Jeg har fået svar fra Wupti.com og at de eftersender 2 stk. 3D briller :p desværre kan jeg ikke læse ud fra mailen, om det også gælder den nye fjernbetjening. Men jeg har valgt at stille mig tilfreds med det. Så det kan godt betale sige, at brokke sig. O_O

Fra Samsung support:

Hej Kenneth,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Der burde følge 2 stk 3D briller med til PS51D8005. Hvis du ikek har fået dette, er det din forhandler der skal
laves en sag hos.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk
Af T_skaaning
quele skrev:butikken har samme priser som hjemmeside,
prisen ville de ikke snakke om, ikke engang da jeg ringede imorges og brokkede mig over at de havde sænket prisen 2 dage efter jeg havde købt og ikke ville give mig 200kr tilbage :(,

så jeg smed 10.500

de har ikke gratis fragt...
Nu kan du så glæde dig over, du sparede 490 kr ;) Var nede i hifiklubben på Åboulevard i fredags, for en uge siden, og besluttede mig egentlig for da at købe det (dengang stod det til 10290), men fordi jeg stadig afventede afgørelse fra reklamationssag med proshop, ville jeg vente. I går endte sagen så, og i dag ville jeg så købe 8005 hos Hifiklubben, men på 7 dage er det simpelthen steget 700kr, så nu koster det 10990,-... I mellemtiden var det op på 10490.

Jeg synes det er godt, at hifiklubben har de samme priser i deres netbutik som i deres fysiske butikker, i modsætning til elgiganten, men omvendt synes jeg det er underligt, at prisen på et givent produkt i en fysisk butik svinger fra dag til dag..

Nu må jeg så vente til elgiganten får det på lager den 12/12 til 9999,- :( Har ventet så længe...

Tør ikke købe det hos Wupti, som ellers også har det til 9999, fordi der får man jo angiveligvis et eksemplar der er produceret tilbage i foråret.. Dels følger briller ikke med uden man kræver det, dels ikke ny fjernbetjening og endelig vil jeg egentlig gerne have et "nyt" tv, der kommer lige fra fabrikken.. Så jeg ved problemer der har været indbrettet (brightness pops, buzzing) med større sandsynlighed er blevet behandlet.. Selvom du, Kskruger, ikke lader til at have haft nogle problemer med dit eksemplar fra wupti.

Ikke nogen konstruktiv besked denne, bare lige en "kommen-hinanden-ved" ;) Nu har vi efterhånden haft tæt "tv" kontakt..
Af Maestroelite
Opdatering på min originale post:

Jeg fik skiftet mit panel igen i tirsdags, teknikkeren fra Infocare var enig i at det ikke skulle se ud som det gjorde + der var jo 2 pixelfejl.
(Han mente også at den fejl der var måske skyldtes den belægning der ligger oven på plasmacellerne og det kunne også give dårligere kontrast).

Hvis nogle er interesseret i produktionsdato på de paneler jeg har haft i så er de, fra første panel til nr 3:
1) 2011.04.20
2) 2011.06.09
3) 2011.10.28

Så det nye panel er meget nyt.

Efter udskiftning er der ikke det tidligere beskrevne problem med fluktuerende pixels sikkert pga strømstyrke eller som Infocare teknikker mente, måske grundet den belægning der ligger på.

Pixelfejl er der ingen af, eller dvs, der er faktisk en pixel hvor det ser ud til dens subpixels skifter mellem hvid/pink. Dette kan overhovedet ikke ses fra sofa afstand, og selv med rulleren kørende er det svært at se selv hvis man står lige foran, så dette er ikke noget der genererer mig.

Buzzing: Jeg synes til tider jeg kan høre den, ikke så slemt som panel nr 2 dog, men stadig værre end panel nr 1.
Her skal jeg have volumen sat lavt eller på 0 for at høre det. Hvis jeg kører med normal volumen (som hos mig er ret højt, jeg kører lyden gennem mit hifi anlæg og har højere lyd på end de fleste ved TV kigning) så hører jeg det stort set ikke, måske igen på nær hvis der vises noget uden meget lyd og hvide scener så kan man lige ane det.
Vil foreløbig sige det er under et niveau hvor det generer mig, og jeg er ellers lidt pernitten på det punkt. Tiden vil vise om det holder stik :p

Der var dog idag kort tid efter jeg tændte TV'et en høj summen, ikke som buzzing men decideret power summen som var ret høj hvilket skræmte mig lidt og jeg tænkte "åh nej hvad er nu det".
Jeg slog let på bagsiden hvorfra lyden kom (øverst til venstre hvis man står ligefor) og lyden forsvandt. Håber det var et eller andet tilfælde som ikke vender tilbage.

Den sidste ting er at der muligvis er noget der er gået for hurtigt ved samlingen af TV'et, jeg er dog ikke 100% sikker da det ikke var noget jeg checkede inden.
Plastikrammen rundt om, i bunden ved Samsung logoet, der "gaber" den ca 1mm mere end andre steder og hvis man forsigtigt hiver i den kan man trække den en halv centimeter ud og se ned mellem panel og ramme, det lader til der også er 2 skrue agtige plastik indsatser, så måske der er 2 skruer der ikke har fået fat som de skulle.
Jeg er som sagt ikke sikker, men jeg tror ikke det er meningen det skal være sådan.
Det er ikke noget der generer mig, men derimod konen, som jo ellers var imod at få repareret noget til at starte med, hun spurgte om ikke der ville ryge støv ned osv.
Hvis der ryger støv ned, så sætter det sig vel mellem panel og ramme, eller ryger hele vejen ned igennem, så jeg gider egentlig ikke have teknikker ud igen for sådan en lille ting.
Hvis andre har input til denne del, eller andre, så skal i være velkomne til at lufte det.

Nu ved jeg jo ikke om der opstår flere problemer hen af vejen, men baseret på mine oplevelser foreløbig er jeg stadig tilfreds med mit valg.

TV'et har, synes jeg, fremragende billedkvalitet specielt i forhold til prisen.
Det er repareret i mit hjem, så jeg ikke har skullet undvære det.
De fejl der har været har været til at leve med mens jeg ventede på teknikker.
Af T_skaaning
Maestroelite skrev:Opdatering på min originale post:

Jeg fik skiftet mit panel igen i tirsdags, teknikkeren fra Infocare var enig i at det ikke skulle se ud som det gjorde + der var jo 2 pixelfejl.
(Han mente også at den fejl der var måske skyldtes den belægning der ligger oven på plasmacellerne og det kunne også give dårligere kontrast).

Hvis nogle er interesseret i produktionsdato på de paneler jeg har haft i så er de, fra første panel til nr 3:
1) 2011.04.20
2) 2011.06.09
3) 2011.10.28

Så det nye panel er meget nyt.

Efter udskiftning er der ikke det tidligere beskrevne problem med fluktuerende pixels sikkert pga strømstyrke eller som Infocare teknikker mente, måske grundet den belægning der ligger på.

Pixelfejl er der ingen af, eller dvs, der er faktisk en pixel hvor det ser ud til dens subpixels skifter mellem hvid/pink. Dette kan overhovedet ikke ses fra sofa afstand, og selv med rulleren kørende er det svært at se selv hvis man står lige foran, så dette er ikke noget der genererer mig.

Buzzing: Jeg synes til tider jeg kan høre den, ikke så slemt som panel nr 2 dog, men stadig værre end panel nr 1.
Her skal jeg have volumen sat lavt eller på 0 for at høre det. Hvis jeg kører med normal volumen (som hos mig er ret højt, jeg kører lyden gennem mit hifi anlæg og har højere lyd på end de fleste ved TV kigning) så hører jeg det stort set ikke, måske igen på nær hvis der vises noget uden meget lyd og hvide scener så kan man lige ane det.
Vil foreløbig sige det er under et niveau hvor det generer mig, og jeg er ellers lidt pernitten på det punkt. Tiden vil vise om det holder stik :p

Der var dog idag kort tid efter jeg tændte TV'et en høj summen, ikke som buzzing men decideret power summen som var ret høj hvilket skræmte mig lidt og jeg tænkte "åh nej hvad er nu det".
Jeg slog let på bagsiden hvorfra lyden kom (øverst til venstre hvis man står ligefor) og lyden forsvandt. Håber det var et eller andet tilfælde som ikke vender tilbage.

Den sidste ting er at der muligvis er noget der er gået for hurtigt ved samlingen af TV'et, jeg er dog ikke 100% sikker da det ikke var noget jeg checkede inden.
Plastikrammen rundt om, i bunden ved Samsung logoet, der "gaber" den ca 1mm mere end andre steder og hvis man forsigtigt hiver i den kan man trække den en halv centimeter ud og se ned mellem panel og ramme, det lader til der også er 2 skrue agtige plastik indsatser, så måske der er 2 skruer der ikke har fået fat som de skulle.
Jeg er som sagt ikke sikker, men jeg tror ikke det er meningen det skal være sådan.
Det er ikke noget der generer mig, men derimod konen, som jo ellers var imod at få repareret noget til at starte med, hun spurgte om ikke der ville ryge støv ned osv.
Hvis der ryger støv ned, så sætter det sig vel mellem panel og ramme, eller ryger hele vejen ned igennem, så jeg gider egentlig ikke have teknikker ud igen for sådan en lille ting.
Hvis andre har input til denne del, eller andre, så skal i være velkomne til at lufte det.

Nu ved jeg jo ikke om der opstår flere problemer hen af vejen, men baseret på mine oplevelser foreløbig er jeg stadig tilfreds med mit valg.

TV'et har, synes jeg, fremragende billedkvalitet specielt i forhold til prisen.
Det er repareret i mit hjem, så jeg ikke har skullet undvære det.
De fejl der har været har været til at leve med mens jeg ventede på teknikker.
Hej Maestroelite.

Vil bare lige takke dig for din opdatering. Det er meget begrænset, hvad man selv kan opstøve om procedureforløb, så derfor er det jo kanon, at du vil give os en indsigt i hvordan og hvorledes, skulle vi komme i en lignende situation.

Der er naturligvis ingen tvivl om, du har været voldsomt uheldig. Når det så er sagt, er det jo en god pointe, som du selv siger, at du hele tiden har haft TV'et til rådighed (hjemme) ;) Jeg har haft 2 stks ps51d7005 nu, det første blev hentet med kort notits men reklamationssagen var et langt forløb, det næste jeg så modtog holdt i en time, hvorefter skærmen gik i sort, og så gik der ellers 6-7 dage, før proshop fik sendt en fragtmand af sted for at hente mit tv.. Så gik der så igen 4-5 dage før den sag var afsluttet.. Jeg har gået i en måneds tid uden tv, og det har ikke ligefrem været en drøm, må jeg sige.

I dag, for 2 min. siden her sent på natten, tog jeg lige en hurtig beslutning og bestilte samsung ps51d535 (mellemklassemodel) fra bilka.dk til 4800kr inkl. levering. Hvis bare det ikke buzzer og billedet er udmærket, så vil jeg sgu være tilfreds.. Nu vil jeg bare have et tv. Og skulle det vise sig ikke at stille mig tilfreds, så bytter jeg det tilbage (30 dages retturret i bilka) og køber ps51d8005 i elgiganten, når de får det på lager d. 12/12... Fordi ps51d7005 er steget i pris igen, og det er desuden stadig kun proshop, der forhandler det her i DK, og jeg er færdig med proshop.

Men held og lykke med dit TV :)!
Af quele
Jeg så ps51d7005 i fona :-) ;)
Af Pyndk
Maestroelite hvor i landet er du fra, for mit forløb er bestemt ikke gået ligeså godt ?

Jeg ridser kort historien op.
Købte fjernsynet d. 17-10-2011
Første rep for pixelfejl d. 27-10-2011 til 10-11-2011
Ja Service center nord som samsung bruger i århus, nægter at skifte panelet ved kunden når den er på 51" :S
Fik fjernsynet tilbage igen med mindst ligeså meget buzz og med panelfejl hvor der var en stribe igennem fjernsynet der ikke virkede.
Sendte fjernsynet afsted igen d. 15-11-2011 og jeg har endnu ikke modtaget det.

Har haft snakket med Proshop, som ikke kan gøre noget da det kun er 2.rep.

Samsung vil heller ikke gøre noget når det kun er 2. rep

Snakkede så med Service center nord, de havde modtaget et panel der var i stykker, så de venter på et nyt endnu, skulle komme imorgen. De ville ikke sætte det dårlige panel i så jeg kunne få mine penge tilbage :S

Eneste plus i dette rod er da at jeg fra samsung modtog 2 bio billetter, fordi mit fjernsyn har været til rep. 2 gange i november, og at jeg har mit gamle fjernsyn endnu. O_O
Af Maestroelite
Hej Pyndk

Jeg er fra Høje Taastrup og falder ind under Infocare som kører for Samsung prestige service i området.
(Første gang jeg havde teknikker fortalte jeg faktisk lidt om dit forløb og det med at de ikke vil skifte så store paneler hos kunden grundet fare for at flække det. Det havde de ikke hørt om før, de kører altid ud til kunden, også med 64" paneler osv).
Af Pyndk
Der var du heldig.
Idag er der så sket fremskidt i min sag. Ringede til ServiceCenter Gruppen for at høre om de snart fik lavet min skærm. Ja den ville blive lavet idag, lækkert tænkte jeg så.

Nu har jeg lige snakket med dem igen, de havde modtaget endnu et defekt panel fra Samsung, så nu har de sendt en forespørgsel til samsung om et nyt fjernsyn eller tilbagebetaling. Dette sagde de så kunne tage op til 14 dage før det gik igennem :S.
Han sagde dog også at han ikke havde set en være så uheldig som mig.

Så alt i alt håber jeg på at få mine penge retur. Det bliver nok ikke et plasma fjernsyn jeg skal have. Så må til at kigge på LCD skærme nu.
Af T_skaaning
Pyndk skrev:Der var du heldig.
Idag er der så sket fremskidt i min sag. Ringede til ServiceCenter Gruppen for at høre om de snart fik lavet min skærm. Ja den ville blive lavet idag, lækkert tænkte jeg så.

Nu har jeg lige snakket med dem igen, de havde modtaget endnu et defekt panel fra Samsung, så nu har de sendt en forespørgsel til samsung om et nyt fjernsyn eller tilbagebetaling. Dette sagde de så kunne tage op til 14 dage før det gik igennem :S.
Han sagde dog også at han ikke havde set en være så uheldig som mig.

Så alt i alt håber jeg på at få mine penge retur. Det bliver nok ikke et plasma fjernsyn jeg skal have. Så må til at kigge på LCD skærme nu.
Ouch.. Ja du er mere uheldig en mig.. Jeg fik også tanker om at kigge på LCD / LED i stedet på et tidspunkt, men i stedet tror jeg, at jeg køber ps51d8005 til 9999 i elgiganten d. 12/12 når de får det på lager. Der følger ny alu-stil fjernbetjening med og 2 stks 3d briller.. og så er det jo kun 1900kr mere end ps51d7005. Har hørt 8005 skulle have langt færre fejl rent buzzing og byggekvalitetsmæssigt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9