Opdatering på min originale post:
Jeg fik skiftet mit panel igen i tirsdags, teknikkeren fra Infocare var enig i at det ikke skulle se ud som det gjorde + der var jo 2 pixelfejl.
(Han mente også at den fejl der var måske skyldtes den belægning der ligger oven på plasmacellerne og det kunne også give dårligere kontrast).
Hvis nogle er interesseret i produktionsdato på de paneler jeg har haft i så er de, fra første panel til nr 3:
1) 2011.04.20
2) 2011.06.09
3) 2011.10.28
Så det nye panel er meget nyt.
Efter udskiftning er der ikke det tidligere beskrevne problem med fluktuerende pixels sikkert pga strømstyrke eller som Infocare teknikker mente, måske grundet den belægning der ligger på.
Pixelfejl er der ingen af, eller dvs, der er faktisk en pixel hvor det ser ud til dens subpixels skifter mellem hvid/pink. Dette kan overhovedet ikke ses fra sofa afstand, og selv med rulleren kørende er det svært at se selv hvis man står lige foran, så dette er ikke noget der genererer mig.
Buzzing: Jeg synes til tider jeg kan høre den, ikke så slemt som panel nr 2 dog, men stadig værre end panel nr 1.
Her skal jeg have volumen sat lavt eller på 0 for at høre det. Hvis jeg kører med normal volumen (som hos mig er ret højt, jeg kører lyden gennem mit hifi anlæg og har højere lyd på end de fleste ved TV kigning) så hører jeg det stort set ikke, måske igen på nær hvis der vises noget uden meget lyd og hvide scener så kan man lige ane det.
Vil foreløbig sige det er under et niveau hvor det generer mig, og jeg er ellers lidt pernitten på det punkt. Tiden vil vise om det holder stik
Der var dog idag kort tid efter jeg tændte TV'et en høj summen, ikke som buzzing men decideret power summen som var ret høj hvilket skræmte mig lidt og jeg tænkte "åh nej hvad er nu det".
Jeg slog let på bagsiden hvorfra lyden kom (øverst til venstre hvis man står ligefor) og lyden forsvandt. Håber det var et eller andet tilfælde som ikke vender tilbage.
Den sidste ting er at der muligvis er noget der er gået for hurtigt ved samlingen af TV'et, jeg er dog ikke 100% sikker da det ikke var noget jeg checkede inden.
Plastikrammen rundt om, i bunden ved Samsung logoet, der "gaber" den ca 1mm mere end andre steder og hvis man forsigtigt hiver i den kan man trække den en halv centimeter ud og se ned mellem panel og ramme, det lader til der også er 2 skrue agtige plastik indsatser, så måske der er 2 skruer der ikke har fået fat som de skulle.
Jeg er som sagt ikke sikker, men jeg tror ikke det er meningen det skal være sådan.
Det er ikke noget der generer mig, men derimod konen, som jo ellers var imod at få repareret noget til at starte med, hun spurgte om ikke der ville ryge støv ned osv.
Hvis der ryger støv ned, så sætter det sig vel mellem panel og ramme, eller ryger hele vejen ned igennem, så jeg gider egentlig ikke have teknikker ud igen for sådan en lille ting.
Hvis andre har input til denne del, eller andre, så skal i være velkomne til at lufte det.
Nu ved jeg jo ikke om der opstår flere problemer hen af vejen, men baseret på mine oplevelser foreløbig er jeg stadig tilfreds med mit valg.
TV'et har, synes jeg, fremragende billedkvalitet specielt i forhold til prisen.
Det er repareret i mit hjem, så jeg ikke har skullet undvære det.
De fejl der har været har været til at leve med mens jeg ventede på teknikker.