Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T.Egelund
Stefanjesp skrev:
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:Jeg ville tage til MM-Vision istedet for ComputerCity, tror der er bedre service hos dem.

Du behøver sådan set ikke bestille alle dine dele i forvejen, det er jo meningen at du tager ud i den valgte butik og får noget vejledning til valg af komponenter, som de bestiller og samler for dig.
har bare en idé om at jeg kommer til at betale mange tusinde kroner
mere for den totalt, hvis jeg bestiller på den måde, fremfor at finde hver enkelt del til billigst pris over nettet. er jeg helt ved siden af der?
Måske ikke flere tusinde kroner, men så vidt jeg ved er der ikke nogle butikker der tilbyder en "samle service".
Jo det er jeg sikker på de vil, jeg vil prøve at ringe til et par stykker af dem og få dem til at sende dig til tilbud

dine ønsker til dem er, en komplet PC med:
et AMD Eyefinity kort eks: HD6970 med 2 GB ram
en Core i7-2600 processor
minimum 8 GB ddr3 ram
en SSD disk på mínimum 120 GB
+ en almindeligt 1 TB hardisk til backup/film/musik/billeder med mere..
og Windows 7 Home 64 bit
Af bgw
Yes, troede ikke der var en mm-vision i roskilde, men har lige søgt på hjemmesiden.

Så tager derned og får en snak med dem. prøver lige senere at lave en liste herinde over de ting jeg regner med der skal være i den.

også må i meget gerne kommentere på om det fungerer sammen, og om der skal laves noget om osv. :)
Af T.Egelund
bgw skrev:Yes, troede ikke der var en mm-vision i roskilde, men har lige søgt på hjemmesiden.

Så tager derned og får en snak med dem. prøver lige senere at lave en liste herinde over de ting jeg regner med der skal være i den.

også må i meget gerne kommentere på om det fungerer sammen, og om der skal laves noget om osv. :)
SUPER, bare skriv i tråden her, så vi nok give en "hånd med"....

Held og lykke du :)

BWT: Udover at jeg tit er herinde på Flatpanels og læse Rasmus Larsen super gode artikler, passer jeg download sektionen på Hardwareonline
http://www.hardwareonline.dk/show_user. ... e-Netfight
Så er lidt af en PC-nørd, så mangler du PC-info spøger du bare,bgw :)
Af bgw
Bundkort: ved jeg ingenting om?

CPU: Intel Core i7-2600K ( skal det være en speciel i7 2600k eller er alle sammen fine, jeg behøver ikke toppen af poppen)

Køler: ved jeg heller ingenting om ?

RAM:2X Corsair DDR 3 PC 1600 4GB CL9 VENGEANCE

Harddisk: ved den skal være på 500gb til 1 tb men hvilken der er bedst til pengene osv. ? lidt hjælp der også.

SSD: (corsair) tror 60GB er nok? mere fordi jeg synes 120 og over blir meget dyrere? men har man brug for mere end 60? til at starte windows og andre programmer op med, hvis man har en harddisk ved siden af?

Grafikkort: 2x Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5 (kan jeg godt køre eyefinity med de 2 kort her?)

DVD/Brændere: well? bare et bluray drev

Kabinet: lidt ligegyldigt? bare hvad de har? self. et med good cooling.

Strømforsyning: Corsair Professional Series Gold AX850

Lydkort: ved jeg heller ik lige?.

Netkort: noget som gir den wireless mulighed? eller skal det bare være et helt standard netværkskort.

styresystem: windows 7 64 bit

Så må der ellers gerne komme kommentarer, det er tydeligtvis en masse af tingene, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. :)

Er der nogle andre ting jeg har glemt?

Tak.
Af T.Egelund
bgw skrev:Bundkort: ved jeg ingenting om?

CPU: Intel Core i7-2600K ( skal det være en speciel i7 2600k eller er alle sammen fine, jeg behøver ikke toppen af poppen)

Køler: ved jeg heller ingenting om ?

RAM:2X Corsair DDR 3 PC 1600 4GB CL9 VENGEANCE

Harddisk: ved den skal være på 500gb til 1 tb men hvilken der er bedst til pengene osv. ? lidt hjælp der også.

SSD: (corsair) tror 60GB er nok? mere fordi jeg synes 120 og over blir meget dyrere? men har man brug for mere end 60? til at starte windows og andre programmer op med, hvis man har en harddisk ved siden af?

Grafikkort: 2x Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5 (kan jeg godt køre eyefinity med de 2 kort her?)

DVD/Brændere: well? bare et bluray drev

Kabinet: lidt ligegyldigt? bare hvad de har? self. et med good cooling.

Strømforsyning: Corsair Professional Series Gold AX850

Lydkort: ved jeg heller ik lige?.

Netkort: noget som gir den wireless mulighed? eller skal det bare være et helt standard netværkskort.

styresystem: windows 7 64 bit

Så må der ellers gerne komme kommentarer, det er tydeligtvis en masse af tingene, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. :)

Er der nogle andre ting jeg har glemt?

Tak.
Udmærket valg, Det ser rigtig fint ud
Der følger en udmærket køler med CPU´en
tag en 120 - 128 GB SSD disk, en 60 GB bliver for hurtig fyldt, så skal du til at slette/flytte filer i tide og utide...
som denne http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.a ... enr=604229
Den alm. hardisk er næsten ligegyldig hvad du vælger..
Lydkort og netkort sidder på bundkortet...fint nok

Så udmærket, prøv at få et tilbud fra dem :)

Guide til opsætning af skærmene http://www.youtube.com/watch?v=aYorUpN4PQo
Af Grnkjr0
Hej, tænkte jeg lige ville give mit besyv med - så her følger:

SSD:

Jeg vil stærkt råde dig til at få en større SSD end 60GB, da et sådant hurtigt bliver fylfdt op med 2-3 spil. Spil i dag kan sagtens fylde 15GB eller mere og hvis du ofte veksler mellem 2-3 spil, så vil du hurtigt se at du mangler lagerplads. Så er der dem der vil pointere, at man da bare kan lagre spil på en 2nd harddisk - ja, men det bedste ved en SSD er dens hurtige respons og loading tid - så spil lagres bedst på SSD´en, da du vil se en mærkbar forskel i præstation i forhold til lagring på en rotations disk. Mid råd til dig vil være at købe en Corsair Force 3 på 90GB - mindre kan simpelthen ikke gøre det såfremt du ønsker at installere mere end et spil på din SSD. Den er billig og meget hurtig i forhold til prisen.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5337638

Den OCZ Agility 3 120GB, som T.Egelund linkede er også et godt valg.

CPU:

Du kan spare en frygtelig masse penge, ved at købe en i5 2500K, fremfor en i7 2600K - ca 1000 kr,- og der er ikke megen forskel i ydelse og den der er, kan du hurtig overclocke dig frem til ved et par enkelte klik inde i BIOS´en. Hvis du ikke ved hvordan, er vi mange der kan hjælpe.

Køler:

Standard køleren der medfølger er ikke god, men det er en komponent man let kan udskifte senere. Ellers ville jeg råde dig til at købe en god luftkøler, spørg den forretning du ønsker skal samle din PC, hvilke alternativer de har - så skal jeg fortælle dig, hvilken der er bedst efter budgettet.

2nd harddisk:

Uden tvivl min favorit: WD Caviar Black WD5001AALS 500 GB. Problemet her ligger i at priserne svinger vildt meget i øjeblikket på grund af oversvømmelser i Thailand. Men køb en eller bedre endnu - 2 og sæt disse 2 i RAID. Nu kender jeg ikke dit behov for lagerplads, men at
tilføje endnu en senere er intet problem, hvis man kan forbinde 2 stik til sin strømforsyning.

Kabinet:

Dette er altid smag og behag - men sørg for det har god køling. Mindst 2 blæsere i fronten og mindst et bagpå og tillige en i toppen og helst endnu en i siden, så dine komponenter og især grafikkort køles. Igen her er mange muligheder, men køb et godt kvalitetsprodukt - og ikke de prisbillige alternativer.

Lydkort:

Mendmindre du er perfektionistisk anlagt, er det indbyggede lydkort på bundkortet udemærket.

Bundkort:

Ja, det skal være fra socket 1155 - og der har du mange muligheder og du skal nu vælge om det skal være P67 eller Z68 serien. Z68 har nogle nye tiltag i forhold til P67, men med en SSD ikke noget du umiddelbart vil få brug for. Dog kan du jo søge på forskellen på de to chips - vil tage for langt tid for mig at forklare dig det i detaljer. Dog skal det kunne køre CrossfireX, hvis du ønsker de to 6950 grafikkort og dertil USB 3.0 og Sata 600 interface. Det er et must, med Sata 600, hvis du skal drage fordel af din hurtige SSD.

Strømforsyning:

Dette er en meget vigtig komponent - og gå ikke på kompromis pga prisen. Du kan finde mange gode strømforsyninger, men desværre også endnu flere dårlige, så vælg en producent kendt for kvalitet. Du skal som minimum bruge 750W. - men jeg ville vælge mellem 850W og opefter.

Et rigtigt godt valg ville være: Corsair Enthusiast Series TX850 V2 - som kun koster omkring 890 kr. Det er en super strømforsyning, som guru´en indenfor anmelderser af strømforsyninger (Jonnyguru) lovpriser.
http://www.jonnyguru.com/modules.php?na ... y&reid=218

Optisk drev:

Ligegyldigt - (næsten)

Styresystem:

Windows 7 - selvfølgelig.

Grafikkort: Du har valgt - og det er et godt valg - især hvis du flasher den til en 6970.

Håber dette indlæg er med i dine overvejelser når du skal vælge komponenter. Jeg kan forstå du overvejer at få en lokal PC forretning til at samle din PC - god ide. Men du må forstå at alle disse komponenter måske ikke alle kan købes samlet i netop den forretning. Jeg vil derfor foreslå dig at købe de komponenter online - som du ikke kan købe hos dem - og dernæst foreslå dem at samle din PC mod betaling - (de tjener jo ikke på de komponenter du leverer) - kunne måske være en mulighed?

Poul
Af T.Egelund
Grnkjr0 skrev:Hej, tænkte jeg lige ville give mit besyv med - så her følger:

SSD:

Jeg vil stærkt råde dig til at få en større SSD end 60GB, da et sådant hurtigt bliver fylfdt op med 2-3 spil. Spil i dag kan sagtens fylde 15GB eller mere og hvis du ofte veksler mellem 2-3 spil, så vil du hurtigt se at du mangler lagerplads. Så er der dem der vil pointere, at man da bare kan lagre spil på en 2nd harddisk - ja, men det bedste ved en SSD er dens hurtige respons og loading tid - så spil lagres bedst på SSD´en, da du vil se en mærkbar forskel i præstation i forhold til lagring på en rotations disk. Mid råd til dig vil være at købe en Corsair Force 3 på 90GB - mindre kan simpelthen ikke gøre det såfremt du ønsker at installere mere end et spil på din SSD. Den er billig og meget hurtig i forhold til prisen.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5337638

Den OCZ Agility 3 120GB, som T.Egelund linkede er også et godt valg.

CPU:

Du kan spare en frygtelig masse penge, ved at købe en i5 2500K, fremfor en i7 2600K - ca 1000 kr,- og der er ikke megen forskel i ydelse og den der er, kan du hurtig overclocke dig frem til ved et par enkelte klik inde i BIOS´en. Hvis du ikke ved hvordan, er vi mange der kan hjælpe.

Køler:

Standard køleren der medfølger er ikke god, men det er en komponent man let kan udskifte senere. Ellers ville jeg råde dig til at købe en god luftkøler, spørg den forretning du ønsker skal samle din PC, hvilke alternativer de har - så skal jeg fortælle dig, hvilken der er bedst efter budgettet.

2nd harddisk:

Uden tvivl min favorit: WD Caviar Black WD5001AALS 500 GB. Problemet her ligger i at priserne svinger vildt meget i øjeblikket på grund af oversvømmelser i Thailand. Men køb en eller bedre endnu - 2 og sæt disse 2 i RAID. Nu kender jeg ikke dit behov for lagerplads, men at
tilføje endnu en senere er intet problem, hvis man kan forbinde 2 stik til sin strømforsyning.

Kabinet:

Dette er altid smag og behag - men sørg for det har god køling. Mindst 2 blæsere i fronten og mindst et bagpå og tillige en i toppen og helst endnu en i siden, så dine komponenter og især grafikkort køles. Igen her er mange muligheder, men køb et godt kvalitetsprodukt - og ikke de prisbillige alternativer.

Lydkort:

Mendmindre du er perfektionistisk anlagt, er det indbyggede lydkort på bundkortet udemærket.

Bundkort:

Ja, det skal være fra socket 1155 - og der har du mange muligheder og du skal nu vælge om det skal være P67 eller Z68 serien. Z68 har nogle nye tiltag i forhold til P67, men med en SSD ikke noget du umiddelbart vil få brug for. Dog kan du jo søge på forskellen på de to chips - vil tage for langt tid for mig at forklare dig det i detaljer. Dog skal det kunne køre CrossfireX, hvis du ønsker de to 6950 grafikkort og dertil USB 3.0 og Sata 600 interface. Det er et must, med Sata 600, hvis du skal drage fordel af din hurtige SSD.

Strømforsyning:

Dette er en meget vigtig komponent - og gå ikke på kompromis pga prisen. Du kan finde mange gode strømforsyninger, men desværre også endnu flere dårlige, så vælg en producent kendt for kvalitet. Du skal som minimum bruge 750W. - men jeg ville vælge mellem 850W og opefter.

Et rigtigt godt valg ville være: Corsair Enthusiast Series TX850 V2 - som kun koster omkring 890 kr. Det er en super strømforsyning, som guru´en indenfor anmelderser af strømforsyninger (Jonnyguru) lovpriser.
http://www.jonnyguru.com/modules.php?na ... y&reid=218

Optisk drev:

Ligegyldigt - (næsten)

Styresystem:

Windows 7 - selvfølgelig.

Grafikkort: Du har valgt - og det er et godt valg - især hvis du flasher den til en 6970.

Håber dette indlæg er med i dine overvejelser når du skal vælge komponenter. Jeg kan forstå du overvejer at få en lokal PC forretning til at samle din PC - god ide. Men du må forstå at alle disse komponenter måske ikke alle kan købes samlet i netop den forretning. Jeg vil derfor foreslå dig at købe de komponenter online - som du ikke kan købe hos dem - og dernæst foreslå dem at samle din PC mod betaling - (de tjener jo ikke på de komponenter du leverer) - kunne måske være en mulighed?

Poul
Ja, Ro på der Poul. Nu er det jo første gang han vil have en PC strikket sammen og begynde at anbefale bare til backup at køre i raid og desuden at han skal til at flashe sine grafikkort, det er jo skudt helt over mål. ;;)
Det er jo for at hjælpe ham bedst muligt vi skriver her :)
Af bgw
Okay! Så her kommer lidt flere spørgsmål så!

1. CPU: i7 2600 eller i5 2500 hvad kan bedst betale sig? er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at give ekstra penge for i7? (mener i7 2600 koster ca. 800 kr mere end i5)

2.Strømforsyning: Corsair Professional Series Gold AX850 eller Corsair Enthusiast Series TX850 V2, gold koster 400 kr mere, kan det betale sig?

3.Harddisk: nogen speciel harddisk jeg skal vælge? eller skulle den bare være fra sata? (vælger self. 500-1TB) + Aner ikke hvad raid er, eller gør. Hvad er der af fordele ved 2 harddiske ved siden af hinanden?

4. bundkort: Kan jeg ik finde rundt i, så nogen gode bud på et specifikt et jeg skal vælge som passer til resten af pc`en?

Tror dog efterhånden jeg er ved at finde ud af de fleste ting, skal bare lige være helt sikker på det sidste :) så går fremad! ;)

Tak for hjælpen indtil videre :)
Af T.Egelund
bgw skrev:Okay! Så her kommer lidt flere spørgsmål så!

1. CPU: i7 2600 eller i5 2500 hvad kan bedst betale sig? er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at give ekstra penge for i7? (mener i7 2600 koster ca. 800 kr mere end i5)

2.Strømforsyning: Corsair Professional Series Gold AX850 eller Corsair Enthusiast Series TX850 V2, gold koster 400 kr mere, kan det betale sig?

3.Harddisk: nogen speciel harddisk jeg skal vælge? eller skulle den bare være fra sata? (vælger self. 500-1TB) + Aner ikke hvad raid er, eller gør. Hvad er der af fordele ved 2 harddiske ved siden af hinanden?
2.
4. bundkort: Kan jeg ik finde rundt i, så nogen gode bud på et specifikt et jeg skal vælge som passer til resten af pc`en?

Tror dog efterhånden jeg er ved at finde ud af de fleste ting, skal bare lige være helt sikker på det sidste :) så går fremad! ;)

Tak for hjælpen indtil videre :)
arrrhh, bgw, 1 - 4 det har du fået svar på og er dit eget valg...

1. hvis du skal kører 3 skærme i eyefinity mode, så krævere det lidt power, så tag I7-2600k
2. tag bare den Series Gold AX850
3. den ekstra hardisk, fuldstændig ligegyldigt når det er til backup
4. bare tag et P67 kort (tag hvad MM-V anbefaler dig..)
Af bgw
Hey. Vil bare lige sige at jeg prøver at få fat med mm-vision i morgen, og får dem til at give mig et tilbud.

Nå, men jeg har i mellemtiden været gået videre med at finde ud af hvilken skærm jeg skal ha 3 stk af.

Og er kommet ned til 2 kandidater, og af de 2 har jeg sådan set også valgt hvilken det skal være. Men de 2 er

HP ZR30W: http://www.proshop.dk/Skaerm/HP-30-ZR30 ... cerunnerdk

Dell Ultrasharp u3011: http://www.proshop.dk/Skaerm/Dell-30-Ul ... cerunnerdk

Da jeg skal kunne bruge skærmen i pivot, er jeg nødt til at tage HP`en, da Dell`skærmen ikke har den funktion, jeg faldt så desværre lige over noget. Nede under specifikationer, der står under SIGNAL INPUT kun , DVI-D og Displayport.

Så er blevet i tvivl om man kan køre 3 af de skærme ved siden af hinanden, da der kun er 1 dvi og 1 displayport. Eller om det måske kun er nødvændigt at ha flere indgange på grafikkortet?
Af alexander
Nu har jeg ikke lige taget mig tid til at læse hele tråden igennem så ved ikke om dette firma er blevet nævnt før.

Jeg handlede med dem for et par uger siden, og service og produkt er helt i top udover det kunne jeg ikke finde alt hardwaren billigere selv!

http://www.game-station.dk/black-bean.html

tjek den her black bean serie da der er ret mange sli/cfx maskiner. hvis de er for dyre så tjek yellow bean serien ud :)
Af T.Egelund
bgw skrev:Hey. Vil bare lige sige at jeg prøver at få fat med mm-vision i morgen, og får dem til at give mig et tilbud.

Nå, men jeg har i mellemtiden været gået videre med at finde ud af hvilken skærm jeg skal ha 3 stk af.

Og er kommet ned til 2 kandidater, og af de 2 har jeg sådan set også valgt hvilken det skal være. Men de 2 er

HP ZR30W: http://www.proshop.dk/Skaerm/HP-30-ZR30 ... cerunnerdk

Dell Ultrasharp u3011: http://www.proshop.dk/Skaerm/Dell-30-Ul ... cerunnerdk

Da jeg skal kunne bruge skærmen i pivot, er jeg nødt til at tage HP`en, da Dell`skærmen ikke har den funktion, jeg faldt så desværre lige over noget. Nede under specifikationer, der står under SIGNAL INPUT kun , DVI-D og Displayport.

Så er blevet i tvivl om man kan køre 3 af de skærme ved siden af hinanden, da der kun er 1 dvi og 1 displayport. Eller om det måske kun er nødvændigt at ha flere indgange på grafikkortet?
Nu kan jeg ikke se hvad fabrikat det er det AMD kort ved MM-Vision er, men der er normalt også et HDMI stik på udover DVI og Displayporten

Nu snakkede vi om processor, og der var du i tvivl om om det skulle være en i5-2500k, en i7-2600k eller måske den nye i7-2700k og vi snakker max 1000,- kr forskel og så vil du brænde 41.000,- kr af på skærme........ha ha ha ha :D

bwt. du kan lige spare 10.000,- kr ved at købe skærmene her ved Computersalg:
http://www.computersalg.dk/produkt/5377 ... riceRunner :D

Så du guiden til opsætning af skærmene http://www.youtube.com/watch?v=aYorUpN4PQo
Af T.Egelund
Jeg syntes det er vildt at bruge så mange penge på skærme og så lidt på PC´en, de opløsninger kan få enhver PC i knæ...

har du overvejet feks. Lg´s W3000H-BN til 7700,-kr:
http://shopping.lycos.dk/lg-w3000h-bn-b ... 25-1079117

LG: http://www.lg.com/dk/business-solutions ... W3000H.jsp

eller stod det til mig kunne jeg godt nøjes med 3 stk Samsungs 27" 120Hz skærm til 4000,- kr stykket, at brænde så mange penge af på de HP skærme er da helt tosset......
http://shopping.lycos.dk/samsung-syncma ... 25-2713808

Samsung: http://www.samsung.com/dk/consumer/comp ... cification
Af bgw
Hey. :) Nu havde jeg ikke ligefrem tænkt mig at købe skærmene fra cinemagic til 13K stk, var bare de link jeg smed til dig/jer, fordi infirmationerne er nemmest at se fra den side af, synes jeg. Kan nu spare 600 kr mere pr. skærm fra daneit.dk så det blir 9500 pr skærm.

Men som skrevet, det er meget vigtigt skærmene kan gå i pivot mode. Og der kan jeg ikke finde andre 30" end HP`en der kan.
Hvis du ved der er nogen, så vil jeg meget gerne ha et link :). har 2x27" nu, men har brug for at komme op i højere opløsning, så skal være 30".

Men tilbage til spørgsmålet, som sådan set bare var om de 2 input signaler på HP`en, 1xDVI-D, og 1xDisplayport, er nok til at 3 af den her skærm kan køre sammen i eyefinity, som de er, og hvis ikke, om man så kan bruge en DVI-D adapter, som laver sig om til HDMI, ned til grafikkortet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8