Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bgw
Hejsa. Jeg kører lidt videre på mit tidligere indlæg "hjælp omkring grafikkort"

jeg er kommet frem til at jeg vil købe en pc fra bunden af.
Har ledt lidt omkring for at finde en side hvor man selv kan vælge de dele der skal i.
Men synes både det blir lidt for dyrt + jeg ved ikke hvor det bedste sted er.

Så mit spørgsmål er om jeg kan få lidt hjælp til hvor det billigste sted er eller måske et link til en samlet som passer på det jeg skal bruge den til.

Den skal ha i7 og skal ku køre 3 skærme i eyefinity mode. og så er det så derfra jeg går lidt i "hvad skal jeg nu" mode.. for hvor meget skal strømforsyningen være til det grafikkort jeg nu skal ha + 16 eller 24 ram? osv.

Hvis der ikke er nok info må i lige sige hvad der mangler for at det kan være nemmere at hjælpe mig.

Tak på forhånd. :)

p.s. (ja ved godt det er for skærme, men da jeg fik en masse yderligere hjælp i den forrige tråd, vil jeg prøve at køre videre på den)
Af Stefanjesp
Du kan altid finde priser på http://www.edbpriser.dk

Strømforsyningen kommer an på hvor mange grafikkort du skal køre og hvor meget strøm de hver trækker.

Hvis du kun skal game er 8 GB ram mere end rigeligt.
Af bgw
Stefanjesp skrev:Du kan altid finde priser på http://www.edbpriser.dk

Strømforsyningen kommer an på hvor mange grafikkort du skal køre og hvor meget strøm de hver trækker.

Hvis du kun skal game er 8 GB ram mere end rigeligt.
Det var os det jeg skrev før. "jeg skal bruge et grafikkort som kan køre 3 skærme i eyefinity, ved ik hvilket grafikkort som er bedst kan betale sig, derved ved jeg heller ikke hvad strømforsyningen skal lyde på til det grafikkort som det ender med at blive.

jeg skal udover gaming også bruge den til at multitable poker. og kan gå op til 24 borde af gangen. Men gaming er måske mere krævende end det..
Af Stefanjesp
Det er bare rigtig svært at guide dig når du ikke giver flere oplysninger omkring dit behov.

Hvilke typer spil skal du spille?
Er det grafisk krævende spil?
Hvilken opløsning vil dine skærme køre med?

Men når du nu vil bruge 3 skærme vil jeg anbefale at køre 2 kort i crossfire, enten AMD Radeon 6950 eller 6970.

http://tinyurl.com/7cdr8tx

En god strømforsyning til disse kort kunne være http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5216669
Af T.Egelund
Her er et godt foreslag, i den lidt bedre/dyrere ende:

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10472
Af bgw
Stefanjesp skrev:Det er bare rigtig svært at guide dig når du ikke giver flere oplysninger omkring dit behov.

Hvilke typer spil skal du spille?
Er det grafisk krævende spil?
Hvilken opløsning vil dine skærme køre med?

Men når du nu vil bruge 3 skærme vil jeg anbefale at køre 2 kort i crossfire, enten AMD Radeon 6950 eller 6970.

http://tinyurl.com/7cdr8tx

En god strømforsyning til disse kort kunne være http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5216669
Det var også derfor jeg i bunden af min tråd, skrev at jeg ikke var sikker på om jeg hvade nok info, men at man bare måtte skrive så ville jeg self. se om jeg ku finde ud af det :)?
Senest rettet af bgw 22 nov 2011, 10:09, rettet i alt 2 gange.
Af bgw
Men prøver at komme med lidt mere her:

Den skal bruges til 3x30" skærme som skal køre i 2560x1600 eyefinity pivot mode.

Jeg skal primært bruge den til poker, altså multitable mange borde op til ca. 24 stk. - og samtidigt ha ting kørende ved siden af.

Vil komme til at spille spil som World of warcraft, Diablo 3 (når det kommer ud) Bilspil, og måske shooter spil som battlefield 3. - til det, jeg gamer ikke seriøst, men kun for sjov, så det er ikke vildt vigtigt at det er verdens hurtigste responstid fra spillet til mig, eller hvad man siger, så længe det self. ikke er hakkende.

det er alt jeg lige kan komme i tanke om nu, igen hvis der er noget som jeg skal finde info om, som jeg ik lige har med, så bare skrive hvad det er jeg har glemt, så prøver jeg at finde ud af det.

Tak.

Vil gerne stille et ekstra spørgsmål omkring SSD, om det er noget man skal vælge, sammen med en harddisk, om det kan betale sig i længden?, om den forlænger tiden man har sin computer? fordi den vidst ikke bliver langsom med tiden, i hvertfald ik ligeså hurtigt?
Af Stefanjesp
bgw skrev:Men prøver at komme med lidt mere her:

Den skal bruges til 3x30" skærme som skal køre i 2560x1600 eyefinity pivot mode.

Jeg skal primært bruge den til poker, altså multitable mange borde op til ca. 24 stk. - og samtidigt ha ting kørende ved siden af.

Vil komme til at spille spil som World of warcraft, Diablo 3 (når det kommer ud) Bilspil, og måske shooter spil som battlefield 3. - til det, jeg gamer ikke seriøst, men kun for sjov, så det er ikke vildt vigtigt at det er verdens hurtigste responstid fra spillet til mig, eller hvad man siger, så længe det self. ikke er hakkende.

det er alt jeg lige kan komme i tanke om nu, igen hvis der er noget som jeg skal finde info om, som jeg ik lige har med, så bare skrive hvad det er jeg har glemt, så prøver jeg at finde ud af det.

Tak.

Vil gerne stille et ekstra spørgsmål omkring SSD, om det er noget man skal vælge, sammen med en harddisk, om det kan betale sig i længden?, om den forlænger tiden man har sin computer? fordi den vidst ikke bliver langsom med tiden, i hvertfald ik ligeså hurtigt?
Så vil mit forslag med 2xAMD Radeon 6970 i crossfire være et rigtigt godt bud.

Hvis du gerne have en lynhurtig opstart af windows og dine programmer, kan du bruge en SSD.
De fleste der køber SSD i dag bruger den som boot drev og har en almindelig harddisk ved siden til deres spil, film, billeder osv.
Af bgw
Hvad er forskellen/fordenel ved at køre 2x6970 i stedet for 1?

mener at et enkelt kort kan køre op til 3 skærme, men det er måske ikke optimalt at trække 3x30" på et grafikkort uanset hvilket det er?..

hvis jeg ender op med de 2 grafikkort, hvor meget skal strømforsyningen så være på? kan 700 gøre det?

BTW 15.000 kr for den maskine fra komplett virker lidt dyrt ;)?..

+ går igennem spec..kan ik finde nogen harddisk med i prisen?, så den skal købes udover?..
Af Stefanjesp
2 kort giver meget mere kraft at arbejde med, hvilket er en kæmpe fordel når du skal køre med skærme i så høje opløsninger.

Mht. strømforsyning ville jeg nok minimum vælge en på 850W, det er altid godt at have lidt ekstra strøm at tage af og så kan den bruges i længere tid.

Men lad vær med at købe en af de der utroligt billige strømforsyninger, de leverer ikke strømmen ordenligt og kan være direkte farlig for din hardware.
Af DavidHimself
bgw skrev: BTW 15.000 kr for den maskine fra komplett virker lidt dyrt ;)?..

+ går igennem spec..kan ik finde nogen harddisk med i prisen?, så den skal købes udover?..
Well... der er SSD i og den bliver samlet og du få 3 års garanti ;) det lyder til at være okay rimeligt - det koster jo alt sammen!
Af bgw
Stefanjesp skrev:2 kort giver meget mere kraft at arbejde med, hvilket er en kæmpe fordel når du skal køre med skærme i så høje opløsninger.

Mht. strømforsyning ville jeg nok minimum vælge en på 850W, det er altid godt at have lidt ekstra strøm at tage af og så kan den bruges i længere tid.

Men lad vær med at købe en af de der utroligt billige strømforsyninger, de leverer ikke strømmen ordenligt og kan være direkte farlig for din hardware.
corsair ved jeg er godt. hvad med Club 3D? hvis jeg bestiller fra compumail.dk kan corsair nemlig kun fås op til 650w
Af Wendigo
bgw skrev:Hejsa. Jeg kører lidt videre på mit tidligere indlæg "hjælp omkring grafikkort"

jeg er kommet frem til at jeg vil købe en pc fra bunden af.
Har ledt lidt omkring for at finde en side hvor man selv kan vælge de dele der skal i.
Men synes både det blir lidt for dyrt + jeg ved ikke hvor det bedste sted er.

Så mit spørgsmål er om jeg kan få lidt hjælp til hvor det billigste sted er eller måske et link til en samlet som passer på det jeg skal bruge den til.

Den skal ha i7 og skal ku køre 3 skærme i eyefinity mode. og så er det så derfra jeg går lidt i "hvad skal jeg nu" mode.. for hvor meget skal strømforsyningen være til det grafikkort jeg nu skal ha + 16 eller 24 ram? osv.

Hvis der ikke er nok info må i lige sige hvad der mangler for at det kan være nemmere at hjælpe mig.

Tak på forhånd. :)

p.s. (ja ved godt det er for skærme, men da jeg fik en masse yderligere hjælp i den forrige tråd, vil jeg prøve at køre videre på den)

Havd er dit budget? Det er nok det vigtigste, inden man begynder at svinge sine arme til højre og venstre med diverse builds.
Af Stefanjesp
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:2 kort giver meget mere kraft at arbejde med, hvilket er en kæmpe fordel når du skal køre med skærme i så høje opløsninger.

corsair ved jeg er godt. hvad med Club 3D? hvis jeg bestiller fra compumail.dk kan corsair nemlig kun fås op til 650w
Jeg har da lige fundet den her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 358&type=0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8