Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T.Egelund
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:Jeg kender ikke til nogle steder der tilbyder den service.

Men kiggede lidt på komplett's side, den her PC http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10493 passer meget godt til dine ønsker, så den var måske en mulighed.
tror måske der blev linket til den tidligere.. I det færdigbyggede som kan købes..mangler der så ikke normal harddisk?..altså, der er kun ssd?
mangler og mangler.... der er en SSD disk med på 128 GB og det er super til windows og div. standardprorammer, men har du meget backup udover, vil jeg anbefale at du køber en alm. 1 TB disk (sata6) og sætte til.
Komplett har en rigtig god kundeservice og hvis du ringer til dem kan du sikkert få dem til at sætte ekstra disk i, hvis du køber den sammen med PC´en.
prøv evt. lige at ringe til dem....
eller en udmærket Pc, den du henviser til der...
Af bgw
Også lige 2 spørgsmål mere.

1. inde på compumail.dk, kan man vidst ikke vælge i7 2600? - men i stedet hedder den i7 s1366, er s1366 dårligere?

2. club 3d radeon pci-e hd6970 2gb ddr5
Msi radeon pci-e hd6970 2gb lightning,

Hvilket af de 2 kort er bedst?
Af Stefanjesp
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:Jeg kender ikke til nogle steder der tilbyder den service.

Men kiggede lidt på komplett's side, den her PC http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10493 passer meget godt til dine ønsker, så den var måske en mulighed.
tror måske der blev linket til den tidligere.. I det færdigbyggede som kan købes..mangler der så ikke normal harddisk?..altså, der er kun ssd?
Modellen der blev linket til tidligere var noget dyrere.
Jo der er kun en ssd med til den, men du kan altid bruge den harddisk der sidder i din nuværende computer.
Af Stefanjesp
bgw skrev:Også lige 2 spørgsmål mere.

1. inde på compumail.dk, kan man vidst ikke vælge i7 2600? - men i stedet hedder den i7 s1366, er s1366 dårligere?

1366 er til 1. generation af i7 processor, 1155 er 2. generation som yder bedre i forhold til pris.

MSI kortet kan ikke sende billedet ud i 2560x1600 så det skal være et andet mærke, men ville dog ikke vælge Club 3d, måske hellere et Gigabyte eller Sapphire.
Senest rettet af Stefanjesp 23 nov 2011, 20:22, rettet i alt 1 gang.
Af T.Egelund
bgw skrev:Også lige 2 spørgsmål mere.

jeg vil altså foreslå en i7-2600 eller en i7-2500 (bedst ydelse for pengene)
jeg har selv en i7-2600 der uden problemmer kører 4,8 Ghz med et"let" overclock i bios Det er altså en rigtig god processor, med en bedre ydelse
vdr. grafikkortet vil jeg anbefale Lightning kortet fra MSI, det er et let fabriks-overclocket kort fra fabrikken der kører lidt hurtigere med en rigtig god køling og meget støjsvag, så klart en Core i7-2600 og Lightning kortet

men nu ved jeg hvad du vil/ønsker, så lad mig lige tjekke lidt rundt på nettet...

vender tilbage...
Af T.Egelund
ligesom Stefanjesp er jeg også gået lidt i stå omkring grafikkortet...
Når du nu gerne vil køre 3 skærme, vil jeg faktisk anbefale dig et AMD Eyefinity kort. se mere her:
http://www.amd.com/us/products/technolo ... inity.aspx

Altså et kort som disse:
http://www.proshop.dk/Grafikkort/Club-3 ... 87509.html

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 710&type=0

En skam du bor i Odense, ellers skulle jeg bygge en til dig... :)

men ved du hvad: prøv evt. at ringe til Compumail eller Proshop og hør om ikke de kan hjælpe dig med at bygge en til dig :)
Det skulle ikke være noget problem

dine ønsker til dem er:
et AMD Eyefinity kort eks: HD6870 med 2 GB ram
en Core i7-2600 processor
minimum 8 GB ddr3 ram
en SSD disk på mínimum 120 GB
+ en almindeligt 1 TB hardisk til backup/film/musik/billeder med mere..
og Windows 7 Home 64 bit

og uden at blinke burde den ikke koste over 8000 kr.... ;)
Af bgw
Jeg bor i Roskilde. (ved ik hvor odense står henne :S)

Men det med at ringe er nok ikke en dårlig idé, når bare jeg er helt sikker på hvad det er jeg skal ha hele vejen rundt.

+ nej jeg har ALDRIG selv samlet en pc - så tør ikke at kaste mig ud i det.
Af Stefanjesp
Måske T.Egelund kom til at kigge under mit navn.

Der er selvfølgelig også en mulighed at finde en lokal PC butik og få dem til at samle en computer til dig.

MM-Vision ligger faktisk i Roskilde, så der ville jeg nok henvende mig http://www.mm-vision.dk/contact.asp
Af bgw
Ja ok ., så finde ud af hver enkelt ting - finde ud af om de "passer" sammen, også lave en liste - købe alle tingene hjem - også i forvejen ha en aftale med et sted, som kan samle den for mig når alle tingene er kommet. også måske krydse af hver gang en ting kommer ind af døren så jeg ik blir "lost" i om der mangler noget ;)

har en computer city ik så langt herfra - er måske nok en mulighed at lave en aftale med dem.
Af T.Egelund
Stefanjesp skrev:Måske T.Egelund kom til at kigge under mit navn.

Der er selvfølgelig også en mulighed at finde en lokal PC butik og få dem til at samle en computer til dig.
Ja, undskyld :((

Arhh ikke lige dem (computer city)... prøv at ringe til Compumail og få en snak med dem :)

Grunden til at jeg anbefalede lige de 3, er ikke kun prisen.... Den bedste måde at vurdere et firma på i dag er hvor dan de håndtere evt. reklamationer og RMA`er
og der er firmaer som Komplett, Proshop, Computersalg og også Compumail gode :)

kan man ikke få et Eifinity kort som HD6970 (Det er nyere og yder bedre end den HD6870 jeg foreslog først)...
har ikke lige tjekket
Senest rettet af T.Egelund 23 nov 2011, 21:08, rettet i alt 2 gange.
Af Stefanjesp
Jeg ville tage til MM-Vision istedet for ComputerCity, tror der er bedre service hos dem.

Du behøver sådan set ikke bestille alle dine dele i forvejen, det er jo meningen at du tager ud i den valgte butik og får noget vejledning til valg af komponenter, som de bestiller og samler for dig.
Af bgw
Stefanjesp skrev:Jeg ville tage til MM-Vision istedet for ComputerCity, tror der er bedre service hos dem.

Du behøver sådan set ikke bestille alle dine dele i forvejen, det er jo meningen at du tager ud i den valgte butik og får noget vejledning til valg af komponenter, som de bestiller og samler for dig.
har bare en idé om at jeg kommer til at betale mange tusinde kroner
mere for den totalt, hvis jeg bestiller på den måde, fremfor at finde hver enkelt del til billigst pris over nettet. er jeg helt ved siden af der?
Af T.Egelund
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:Jeg ville tage til MM-Vision istedet for ComputerCity, tror der er bedre service hos dem.

mere for den totalt, hvis jeg bestiller på den måde, fremfor at finde hver enkelt del til billigst pris over nettet. er jeg helt ved siden af der?
Nej det gør du ikke, du skal regne med at hver sted du bestiller kommer der fragt/håndteringsgebyr/dankortgebyr og hvad ved jeg oven på....
Så saml det hele et sted fra også selv om det koster en halvtresser eller eller en hundred-mand mere...
Så er det også nemere at brokke sig eller evt. reklamere bagefter...
Senest rettet af T.Egelund 23 nov 2011, 21:12, rettet i alt 1 gang.
Af Stefanjesp
bgw skrev:

Måske ikke flere tusinde kroner, men så vidt jeg ved er der ikke nogle butikker der tilbyder en "samle service".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8