Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bgw
Self. så billigt som muligt uden at det blir et problem for cimputeren at køre ;)

Men op i mod og over 10K er fint. bare det ikke kommer alt for langt op.
Af bgw
Stefanjesp skrev:
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:2 kort giver meget mere kraft at arbejde med, hvilket er en kæmpe fordel når du skal køre med skærme i så høje opløsninger.

Mht. strømforsyning ville jeg nok minimum vælge en på 850W, det er altid godt at have lidt ekstra strøm at tage af og så kan den bruges i længere tid.

Men lad vær med at købe en af de der utroligt billige strømforsyninger, de leverer ikke strømmen ordenligt og kan være direkte farlig for din hardware.
corsair ved jeg er godt. hvad med Club 3D? hvis jeg bestiller fra compumail.dk kan corsair nemlig kun fås op til 650w
Jeg har da lige fundet den her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 358&type=0
hmm ja? - jeg kan ik finde den hvis jeg går ind under deres gaming computere, og vælger en hvilken som helst af dem, som jeg vil bygge videre på, også trykker på strømforsyning. så kommer den ikke frem der :S?
Af Stefanjesp
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:
bgw skrev: corsair ved jeg er godt. hvad med Club 3D? hvis jeg bestiller fra compumail.dk kan corsair nemlig kun fås op til 650w
Jeg har da lige fundet den her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 358&type=0
hmm ja? - jeg kan ik finde den hvis jeg går ind under deres gaming computere, og vælger en hvilken som helst af dem, som jeg vil bygge videre på, også trykker på strømforsyning. så kommer den ikke frem der :S?
Ja okay, det er lidt af et problem.
Hvad med at samle computeren selv, er det noget du kan finde ud af eller kender en der kan ?
Af Wendigo
bgw skrev:
Stefanjesp skrev:
bgw skrev: corsair ved jeg er godt. hvad med Club 3D? hvis jeg bestiller fra compumail.dk kan corsair nemlig kun fås op til 650w
Okay. For det første, så glem alt om den PSU Stefanjesp linker til. At han så også linker til en bronze unit, er direkte pinligt.
Af bgw
Stefanjesp skrev:
bgw skrev:
Stefanjesp skrev: Jeg har da lige fundet den her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 358&type=0
Ja okay, det er lidt af et problem.
Hvad med at samle computeren selv, er det noget du kan finde ud af eller kender en der kan ?
har no clue, omkring at skulle samle selv, og kender heller ingen.

Hvis der er tid til at læse den tidligere tråd igennem, jeg skrev "hjælp til grafikkort" der står hvilken computer jeg har nu.

og første tanke var at købe grafikkort og ny strømforsyning, også skifte selv. men blev lidt i tvivl. men det er måske så alligvel vejen frem?
Af Stefanjesp
Wendigo skrev:
bgw skrev:
Stefanjesp skrev: Jeg har da lige fundet den her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 358&type=0
Okay. For det første, så glem alt om den PSU Stefanjesp linker til. At han så også linker til en bronze unit, er direkte pinligt.
Der er da overhovedet intet galt med den PSU. Nu behøver alle PSU'er jo ikke være 80+ Platinum for at fungere ordenligt.
Af Wendigo
Stefanjesp skrev:
Wendigo skrev:
bgw skrev: hmm ja? - jeg kan ik finde den hvis jeg går ind under deres gaming computere, og vælger en hvilken som helst af dem, som jeg vil bygge videre på, også trykker på strømforsyning. så kommer den ikke frem der :S?
Der er da overhovedet intet galt med den PSU. Nu behøver alle PSU'er jo ikke være 80+ Platinum for at fungere ordenligt.
Bronze er simplthen for lavt. Minimum silver. Og til den pris, så kan en bronze slet ikke retfærdiggøres.
Af Stefanjesp
Wendigo skrev:
Stefanjesp skrev:
Wendigo skrev: Okay. For det første, så glem alt om den PSU Stefanjesp linker til. At han så også linker til en bronze unit, er direkte pinligt.
Bronze er simplthen for lavt. Minimum silver. Og til den pris, så kan en bronze slet ikke retfærdiggøres.
Du må altså komme med et lidt bedre argument end det der. Hvad er det der gør bronze så dårligt? Og vis mig gerne hvor du kan få en 850W 80+ silver til under 1000 kr.
Af bgw
Er compumail.dk et fint sted at bestille, eller er der andre steder som bedre kan betale sig at bestille fra.?
måske eventuelt med nogle bud på et fuldt setup et sted. som ville fungere fint til det jeg skal bruge det til.

Eller er der simpelthen så meget at spare på at købe 2x grafikkort selv + ny strømforsyning og skifte de 2 dele selv (da jeg har hørt at det skulle være rimeligt nemt?)
eller er der også andre dele som så skal opdateres for at kunne følge med de nye ting der blir sat i,
for så begynder det nok at blive lidt for svært for mig, som aldrig før har rodet med indmaden i en computer.
Af Wendigo
Stefanjesp skrev:
Wendigo skrev:
Stefanjesp skrev: Der er da overhovedet intet galt med den PSU. Nu behøver alle PSU'er jo ikke være 80+ Platinum for at fungere ordenligt.
Du må altså komme med et lidt bedre argument end det der. Hvad er det der gør bronze så dårligt? Og vis mig gerne hvor du kan få en 850W 80+ silver til under 1000 kr.
Han skal køre ey finity setup med muligvis 2x HD6970 og en i7 og andet lir. Og så vil du have han skal købe en bronze PSU, som ikke har særlig høj effektivitet.
og hvem siger han egentligt SKAL finde en PSU til under 1000kr? PSU'en er det værste sted at spare i en pc.
Af Stefanjesp
Wendigo skrev:
Stefanjesp skrev:
Wendigo skrev: Bronze er simplthen for lavt. Minimum silver. Og til den pris, så kan en bronze slet ikke retfærdiggøres.
Han skal køre ey finity setup med muligvis 2x HD6970 og en i7 og andet lir. Og så vil du have han skal købe en bronze PSU, som ikke har særlig høj effektivitet.
og hvem siger han egentligt SKAL finde en PSU til under 1000kr? PSU'en er det værste sted at spare i en pc.
Jeg forstod det bare som om at man til den pris sagtens kunne finde bedre alternativer.

Men selvfølgelig hvis det skal være den bedste kvalitet kan man jo tage denne, http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4191476 den koster alligevel næsten det samme som 80+ silver.
Af Stefanjesp
bgw skrev:Er compumail.dk et fint sted at bestille, eller er der andre steder som bedre kan betale sig at bestille fra.?
måske eventuelt med nogle bud på et fuldt setup et sted. som ville fungere fint til det jeg skal bruge det til.

Eller er der simpelthen så meget at spare på at købe 2x grafikkort selv + ny strømforsyning og skifte de 2 dele selv (da jeg har hørt at det skulle være rimeligt nemt?)
eller er der også andre dele som så skal opdateres for at kunne følge med de nye ting der blir sat i,
for så begynder det nok at blive lidt for svært for mig, som aldrig før har rodet med indmaden i en computer.
Jeg ville personligt nok ikke bestille fra compumail.dk
Prøv istedet at kigge på http://www.proshop.dk. De har et rigtig stort udvalg.

Kiggede i din anden tråd og ville nok opgradere bundkort og processor. Ram og harddisk kan sagtens bruges igen.
Af Wendigo
TPD for 2xHD6970 (eksempel som der er blevet nævnt i tråden her, som et forslag til ham) sluger ca. 560w alene

i7 2600k (eksempel, men han vil jo gerne have en i7'erl) sluger ca. 95w

Allerede for de 2 ting, er vi oppe på 705w. Og det er altid godt at have lidt headroom på sin PSU. Så en 850w PSU, vil måske lige være i underkanten.
Senest rettet af Wendigo 22 nov 2011, 14:52, rettet i alt 1 gang.
Af Stefanjesp
Wendigo skrev:2xHD6970 sluger ca. 610w alene

i7 2600k sluger ca. 95w

Allerede for de 2 ting, er vi oppe på 705w. Og det er altid godt at have lidt headroom på sin PSU. Så en 850w PSU, vil måske lige være i underkanten.
Men det er jo kun ved 100% load, som jo er utroligt sjældent at nogle er på.

Så er 150W i headroom er IMO rigeligt.
Senest rettet af Stefanjesp 22 nov 2011, 14:54, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8